Uspješna kampanja

Zvjezdarnicu Višnjan podržao 2151 ulagač, skupljeno više od milijun kuna

Ovim novcem zvjezdarnica će dobiti nove sadržaje za kojima vapi već dulje. Sagradit će se geodetska kupola u kojoj će se održavati predavanja i edukativni i praktični programi
Korado Korlević
 Ranko Suvar/Cropix

U samo mjesec dana Zvjezdarnica Višnjan koju vodi ugledni astronom Korado Korlević uspjela je preko crowfunding kampanje prikupiti milijun kuna. To je puno više od prvotnog iznosa od 635 tisuća kuna koji je bio najveći iznos kojemu se težilo na početku kampanje. No, čim je startala, u vrlo kratkom vremenu premašila je prvotne planove, pa su se ciljevi dizali. Na kraju se do 15. siječnja želi prikupiti1.185.000 kuna​, od čega je četiri dana prije završetka kampanje prikupljeno 90 posto novaca, a zvjezdarnicu je podržalo 2151 ulagač. Najniži ciljani iznos kampanje je bio 300.000 kuna.

- Imali smo veliku želju sakupiti prvotni iznos, s obzirom da znamo da su potrebe Višnjana za nadogradnjom svojih raznih kapaciteta i veće. Mislili smo da je moguće sakupiti inicijalnih 635.000 kuna, ali nismo bili sigurni koliko će vremena biti potrebno za to. Kada je kampanja krenula, dobili smo odličnu potporu i od medija, i od ostalih ljubitelja višnjanske zajednice, pa smo vrlo brzo sakupili prve ciljane iznose. S obzirom na trenutak, procijenili smo da bi bilo dobro sakupiti i za ostale ciljeve sa liste prioritet pa smo sukladno tom i dizali ciljani iznos kampanje. Naravno, nikome od organizatora kampanje ovo nije posao, pa vjerujem da se uz još veći angažman moglo sakupiti i još više novaca. Ono o čemu smo razgovarali, je da bi bilo dobro napraviti neki održiv plan redovite financijske pomoći za Višnjan. Javili su se i razni ljudi koji su spremni u tome pomoći svojim znanjima i iskustvima, veli nam Aco Momčilović, voditelj crowdfunding kampanje koji je već pomagao zvjezdarnici.

- Ideja pomoći Višnjanu, kao takva, nije nova niti Ivanu Crnkoviću niti meni. MBA Croatia je kao udruga kojoj sam bio predsjednik, prije par godina radila jednu malu kampanju među članovima i slala donaciju na Višnjan. Ivan je također sam pomagao u nabavci i financirao neku IT opremu i to u značajnom iznosu. Na ideju o većoj kampanji smo došli preko ljeta. Ivan je bio kod mene u posjeti u Ninu, i tamo spomenuo ideju da bi mogli napraviti neku veću donatorsku akciju. Ja sam naravno odmah na to pristao s obzirom da je to bila i moje želja već neko vrijeme. I nakon povratka u Zagreb smo počeli raditi na prvim koracima organiziranja kampanje, odabiru platforme, i kreiranju tima koji će napraviti sve što je potrebno, gdje nam se pridružila i Višnja, s kojom sam ja surađivao i kroz Udrugu Glas poduzetnika, ističe Momčilović.

Velika odgovornost

Ni sam Korlević se nije nadao da će kampanja biti tako uspješna,a sada veli da je pred njima velika odgovornost taj novac i uložiti.

- To nitko od nas nije očekivao. Dečki su se jako potrudili, sjedili na telefonu i aktivirali i se. Taj novac uložiti, bit će ogromna obveza jer kada to nekoliko tisuća njih da novac, sada treba to povjerenje i opravdati. Ne idemo tek tako u trošenje, nego gledamo kako ga najbolje iskoristiti i kako da se isplanira cijeli projekt. Već nam je jedan porečki arhitektonski studio izradio koncept da ono što radimo bude sjeme sjeme nečega što će narasti u budućnosti. Ovo nam omogućava razvojni ciklus. U narednom periodu taj novac bi trebao biti multipliciran kroz ono što smo sposobni sami napraviti. I trebat će nam ljudi, istaknuo je Korlević.

Ovim novcem zvjezdarnica će dobiti niz novih sadržaja za kojima vapi već duže vrijeme. Izgradit će se geodetska kupola u kojoj će se održavati predavanja i edukativni i praktični programi. Ona će omogućiti povećanje dosadašnjih kapaciteta zvjezdarnice. Drugi dio novaca će biti upotrebljen da se izgrade bungalovi koji će služiti kao smještajni kapaciteti za djecu i njihove učitelje, profesore, mentore i ostale podupiratelje. Dodatni resursi koji su sakupljeni omogućit će izradu boljeg, većeg, jačeg prototipa teleskopa koji će zvjezdarnici omogućiti još kvalitetniju detekciju asteroida i edukaciju svojih polaznika.

- Dio vezan uz edukaciju i turizam trebao bi biti gotov do ljeta. Očekujemo da će ovo ljeto biti normalno i da će djeca dolaziti. Što se tiče opreme, taj ćemo dio odraditi nakon toga, kazao je Korlević.

Kritična masa

Momčilović kaže da ih je dodatno pogurala činjenica da u Višnjan treba uložiti više nego inače, kako bi se zvjezdarnici osigurala dosadašnju relevantnost na svjetskoj razini.

- Prva ideja je bila ulagati u neke tehničke segmente – jednu vrlo skupu kameru, koja bi im omogućila da nastave raditi i postizati dosadašnje rezultate. Ali nakon razgovora sa Koradom su izašle van još neke važnije potrebe. Mislim da se stvorila ta minimalna kritična masa ljudi koji su se zajedno odlučili nešto pokrenuti, organizirati i pomoći u projektu. Na kraju je u razne segmente projekta bilo uključeno osam ljudi, ističe Momčilović.

Donacijama su se priključili i neki veći ulagači. Kako kaže Momčilović, dvoznamenkasti je broj ulagača koji su donirali 22.000 kuna. Neki su dali i više.

- Radi se i o individualnim donatorima i o kompanijama. Već na početku su velike donacije dali firma Koios i Primakon koji je u donaciju usmjerio i resurse predviđene za božićne poklone partnerima. Kroz samu kampanju se javio još velik broj drugih koji su značajnim iznosima podržali, a jako nam je drago bilo vidjeti i udruge poput Udruge Glas poduzetnika, zatim CRANE, ili raznih Rotary organizacija i njihovih članova. Akciju su i kroz svoju promociju podržale i poznate osobe iz javnog života i znanosti, kao Vernesa Smolčić, Ivica Puljak i Igor Rudan, ili poduzetnici Saša Cvetojević i Hrvoje Prpić, ističe Momčilović.

Nakon prve faze kampanje, slijedi još puno posla na projektu.

- U jednome segmentu postoji mogućnost i da direktno pomognemo koliko možemo u realizaciji projekata za koje su skupljeni novci. A uži organizacijski tim čeka i dio povratne informacije prema svim donatorima, i organizacija onoga što im je obećano da će dobiti s obzirom na razinu svoje donacije. Organizacija virtualnog predavanja od Korada, večera sa najvećim donatorima, izrada zida sa popisom većih donatora i cijeli niz drugih sitnica. Predviđamo da ćemo se sa ovim projektom baviti barem još narednih 6 mjeseci, zaključio je voditelj kampanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 10:27