POTPISAN UGOVOR

Značajan iskorak: Hitna medicinska pomorska služba postaje bogatija za šest brzih brodica

Brodice namjenski izgrađene i opremljene za hrvatsku pomorsku medicinsku službu podignut će kvalitetu skrbi za sve ozlijeđene i oboljele u hrvatskom priobalju
Vili Beroš, Aleš Ekar i Roko Vuletić

Zajednice ponuditelja Tehnomont brodogradilište Pula i Iskra brodogradilište 1 iz Šibenika potpisali su Ugovor o javnoj nabavi s Ministarstvom zdravstva za gradnju šest brzih brodica za uspostavu hitne medicinske pomoći na otocima. Posao gradnje i opremanja šest brodica za hitnu medicinsku pomoć vrijedan je oko 76,4 milijuna kuna. Domaći proizvodni konzorcij dobio ga je , kao najpovoljniji ponuditelj, na natječaju koji je u lipnju 2020. godine raspisalo Ministarstvo zdravstva za projekt "Uspostave hitne medicinske pomorske službe brzim brodicama", a financira se, najvećim dijelom, iz fondova EU. Ugovoreni rok izgradnje je 24 mjeseca. Plovila će biti stacionirana u Dubrovniku, Supetru na otoku Braču, Šibeniku, Zadru, Rabu i Malom Lošinju.

Brodice namjenski izgrađene i opremljene za hrvatsku pomorsku medicinsku službu podignut će kvalitetu skrbi za sve ozlijeđene i oboljele u hrvatskom priobalju, a koristit će se i za potrebe traganja i spašavanja u slučajevima pomorskih nesreća i pomorskih katastrofa.

“Izgradnja i opremanje šest brzih brodica za uspostavu hitne pomorske medicinske službe značajni je iskorak prema još kvalitetnijoj i dostupnijoj hitnoj medicinskoj skrbi na hrvatskim otocima“, naglasio je ministar zdravstva Vili Beroš. Ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu Maja Grba-Bujević istaknula je da je to važan projekt ne samo za hitnu medicinu nego i da je i velik napredak u pomorskoj medicini u Hrvatskoj te u cjelokupnom hrvatskom zdravstvu.

image
Iskra Brodogradilište

“Projekt brodice izradila je američka kompanija Metal Shark, koja je vodeća svjetska kompanija u projektiranju tog tipa plovila. Bit će duga oko 15 metara, a postizat će maksimalnu brzinu od 35 čvora i moći će ploviti i u najtežim uvjetima na moru, poput olujnog nevremena, kada ne mogu djelovati ni helikopteri ni gliseri. Brodice će biti izgrađene od aluminijskih legura i opremljene suvremenom medicinskom opremom. Oba brodogradilišta organizirat će proizvodnju na optimalan način tako da će plovila sigurno biti isporučena u ugovorenom roku ili prije njega jer su više nego potrebna za obavljanje hitne pomoći na moru”, istaknuo je Aleš Ekar, direktor Iskra brodogradilišta 1, Šibenik

Brodice namjenski izgrađene i opremljene za hrvatsku pomorsku medicinsku službu podignut će kvalitetu skrbi za sve ozlijeđene i oboljele u hrvatskom priobalju, a koristit će se i za potrebe traganja i spašavanja u slučajevima pomorskih nesreća i pomorskih katastrofa.

Iskra brodogradilište Šibenik i Tehnomont udružili su se u proizvodni konzorcij kako bi lakše dobili ovaj posao i ovo je koliko se doznaje vjerojatno tek početak njihove suradnje.

„Ovo je prvi korak u suradnji naša dva brodogradilišta jer postoji obostrana volja za suradnjom na novim projektima. Naravno da ćemo odlučivati od posla do posla, ali načelno postoji volja za suradnjom. Mi imamo veliko iskustvo u gradnji brodova, posebno u aluminiju. Ne može nam se osporiti činjenica da naša brodogradilišta nisu tehnološki potpuno opremljena te stručno i kadrovski sposobna izgraditi vrhunske brodove”, ističu iz Tehnomont brodogradilištu u Puli.

Roko Vuletić, jedna od dvojice direktora Iskra brodogradilišta 1 Šibenik ističe kako suradnja ova dva brodogradilišta predstavlja velik potencijal za uspješno natjecanje za gradnju brodova i na ostalim tržištima. „Ovo je zanimljiva niša, tako da možemo izaći na ostala tržišta. Na ovaj način smo povećali konkurentnost i dobili kompetitivne prednosti oba brodogradilišta”, kaže Vuletić.

Tehnomont brodogradilište Pula, ima 300 zaposlenih, a 110 ih radi u njihovom brodogradilištu koje je najvećim dijelom orijentirano na gradnju patrolnih, turističkih, offshore, ribarskih, vatrogasnih i drugih brodova za široko svjetsko tržište, a pored gradnje brodova bavi se remontom i rekonstrukcijom postojećih brodova.

Iskra brodogradilište 1 Šibenik vodeće je remontno brodogradilište na istočnoj obali Jadranskog mora specijalizirano, a to znači stručno i tehnički osposobljeno i opremljeno, za popravke, remont, konverzije i održavanje plovila dugih do 90 metara te gradnju novih brodova do 60 metara dužine. Iskra brodogradilište Šibenik 1 ima 170 kvalificiranih radnika specijaliziranih za sve radove na trupu, opremi, motorima, elektrici i elektronici, kao i na opremanju i uređivanju brodskih interijera . Imaju i stalne kooperante pa je na zajedničkim poslovima stalno angažirano njihovih od 70 do 100 zaposlenika. Iskra Shipyard uspješno proizvodi aluminijske radne brodoce za inozemno tržište, obavlja remont brodova HRM -a i Jadrolinije, a u posljednje vrijeme i jahti dužine preko 50 metara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 02:10