Powered by Nestlé

Zajedno protiv bacanja hrane: pametno planiranje, fokus na prevenciji i besplatne radionice s vrhunskih chefom

U kompaniji su stoga implementirali niz tehnoloških i edukativnih inicijativa s ciljem smanjenja gubitka i otpada od hrane za 50 posto do 2030.

Chef Mario Mandarić s polaznicima radionice protiv bacanja hrane

 Nestle/

Od ukupne količine hrane koja se na svijetu proizvede za prehranu, čak jedna petina se baci. Radi se o nevjerojatnih milijardu obroka dnevno. Otpad od hrane jedan je i od glavnih uzroka klimatskih promjena jer uzrokuje 10 posto svih emisija stakleničkih plinova. S obzirom na sva saznanja o utjecaju ove vrste otpada na okoliš, u kompaniji Nestlé, najvećem svjetskom proizvođaču hrane, spriječavanje nastanka otpada od hrane jedan je od glavnih poslovnih ciljeva. Uz to, Nestlé podržava i Ministarstvo poljoprivrede u Hrvatskoj u borbi protiv otpada od hrane. Kao član radne skupine i jedan od potpisnika dobrovoljnog sporazuma "Zajedno protiv otpada od hrane", i dalje će raditi na postizanju cilja da se za 30 posto smanji otpad od hrane u Hrvatskoj u sljedeće četiri godine.

- Gubitak i otpad od hrane mogu se dogoditi bilo gdje između proizvodnje i konzumacije. Bacanje hrane podrazumijeva i rasipanje resursa za proizvodnju i transport hrane, a hrana bačena na deponije značajno pridonosi i emisiji stakleničkih plinova. U Europskoj uniji svatko od nas baci 132 kg hrane godišnje. To je kao da ste bacili 1320 čokolada od 100 grama. Pritom čak 60 posto otpada od hrane nastaje u našim kućanstvima - upozorava Helena Radić Bosanac, voditeljica korporativnih poslova kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i BiH.

image

Chef Mario Mandarić s polaznicima radionice protiv bacanja hrane

Nestle/

U svojim inicijativama u kompaniji Nestlé se fokusiraju na prevenciju, a ne samo na smanjenje i rješavanje posljedica, u kojima se broje kilogrami bačene hrane. U kompaniji su stoga implementirali niz tehnoloških i edukativnih inicijativa s ciljem smanjenja gubitka i otpada od hrane za 50 posto do 2030. godine, što je i dio globalnog strateškog plana održivosti Net Zero to Roadmap. Surađuju s poljoprivrednicima, znanstvenicima iz područja poljoprivrede, istraživačima i neprofitnim organizacijama diljem svijeta kako bi smanjili gubitak i otpad od hrane.

Ključno je razumijevanje da rad na prevenciji ne staje u trenutku kad je završen proces proizvodnje odnosno kad je proizvod gotov, nego se konkretni pomaci koji utječu na smanjenje gubitaka i otpada od hrane rade u čitavom lancu. Glavni fokus u kompaniji stoga je pametno planiranje i dobro usklađivanje proizvodnje i prodaje. Na taj se način interno minimiziraju isteci rokova trajanja proizvoda i smanjuju količine proizvoda koje više ne mogu ići na tržište. Uz to, u kompaniji se brinu da se proizvodi čiji je rok trajanja značajno prije isteka, ali je procjena da je riječ o količinama koje se vjerojatno neće stići prodati doniraju kako bi se na vrijeme dostavili do krajnjih korisnika.

Kad je, pak, riječ o potrošačima, nužno je planiranje još u fazi kupnje kako bismo kupovali količine hrane koje ćemo doista i upotrijebiti u kućanstvu. Prilikom kupovine važno je razumjeti i čitati deklaracije i rok trajanja. Nevjerojatan je podatak da se upravo zbog nerazumijevanja ili nepoznavanja razlike između "upotrijebiti do" i "najbolje upotrijebiti do" čak 10 posto hrane u Europi baci. Zbog toga je Nestlé na nekim europskim tržištima uz oznaku "Najbolje upotrijebiti do" na pakiranjima počeo dodavati informacije koje bolje objašnjavaju svrhu tog datuma označavanja te upozorenja poput "Pogledaj! Pomiriši! Okusi! Prije nego što baciš".

image

Nestle radionica o bacanju hrane

Nestle/

- Uz sve to, kao dobar primjer iz Hrvatske ističemo naš projekt za smanjenje otpada od hrane ‘Biraj Zeleno‘, koji provodimo već pet godina. Svatko od nas malim promjenama može napraviti puno i zato svake godine razvijamo ovu inicijativu jer želimo obuhvatili što više zainteresiranih pojedinaca i dionika - ističe Helena Radić Bosanac.

Kada su u kompaniji prije nekoliko godina pokrenuli inicijativu "Biraj Zeleno", krenuli su samo s digitalnom kampanjom koja se obraćala ponajprije mladima koji su kao ciljana skupina puno osjetljiviji na temevezane uz zaštitu okoliša. Godinu poslije svoju digitalnu komunikacijsku kampanju odlučili su spojiti s fizičkim aktivnostima te su u studentskoj menzi od ostataka hrane koja se sakupila unatrag dva do tri dana pripremili dva menija: vegetarijanski i mesni. Podijelili su čak 1500 tako pripremljenih obroka i spasili više od 90 kilograma hrane. Usporedbe radi, da su ostaci hrane koji su utrošeni u pripremu studentskih obroka postali otpad, njihova emisija stakleničkih plinova bila ekvivalentna količini struje dovoljnoj za jedno kućanstvo za gotovo 16 dana.

image

Nestle radionica o bacanju hrane

Nestle/

U nastavku projekta povezali su se s kuharskim školama i domaćim chefovima te za građane organizirali besplatne radionice kuhanja od ostataka hrane. Na jednu od tih radionica došli su profesori i učenici koji se školuju za kuhare u Centru za odgoj i obrazovanje Slave Raškaj u Zagrebu.

- Povezali smo se s njima i odlučili da ove godine u naše napore vezane uz otpad od hrane dodamo element uključivosti. I tako smo, uz osiguranje pomoći za obnovu kulinarskog kabineta Centra, koji je stradao u potresu, osigurali za učenike završnih razreda radionice o kuhanju prema zero waste principu koje im održava naš ambasador, chef Mario Mandarić, koji svoju karijeru i pristup kuhanju temelji baš na smanjenju otpada od hrane - otkrivaju u kompaniji Nestlé.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. listopad 2024 11:01