KAMPANJA

Za HNS-ov token Vatreni zapalilo se 397 ljudi, uloživši 443.656 dolara: ‘Ovo je iznad očekivanja‘

Ivan Ćubela, osnivač tvrtke Biznisport, navodi da je ovo tek pretprodaja, ali je uvjeren da će dosegnuti ciljani iznos

Ivan Ćubela

 Damjan Tadić/Cropix

Token vatreni već je sada najveća kampanja grupnog financiranja ikad pokrenuta iz Hrvatske, a tek je u fazi pretprodaje. Službena prodaja od HNS-a licenciranog tokena lojalnosti nazvanog po nacionalnoj nogometnoj reprezentaciji, "vatrenima", u protekla je dva tjedna prikupila iznos od 443.656 dolara. To je 2,95 milijuna kuna ili 391.726 eura.

Dosad su najveće kampanje grupnog financiranja u Hrvatskoj imali su startup Orqa, koji je za naočale za upravljanje dronom Orqa FPV.One prije tri godine od 606 podržavatelja prikupio 364.306 eura, i CircuitMess, startup Alberta Gajšaka koji je 2020. predstavio prvu hrvatsku hardversku pretplatu STEM Box i od 2001 podržavatelja prikupio 408.749 dolara.

Iznad očekivanja

Ivan Ćubela, osnivač tvrtke Biznisport, koja drži HNS-ovu licencu za token vatreni, kaže je zadovoljan tijekom kampanje.

- Od početka komuniciramo da je vatreni token vjernosti i cilj je da dugoročno donosi vrijednost vlasniku izvan špekulativnosti tržišta kripotvaluta, a kako nisam pratio crowdfunding kampanje, moram priznati da nisam imao takva očekivanja - kaže Ćubela.

Navodi da će faza pretprodaje tokena vatreni završiti i višim iznosom od ovog koji je sada vidljiv na internetskim stranicama kampanje.

- Uvjeren sam da će pretprodaja dosegnuti ciljani iznos od 500.000 dolara - kaže Ćubela.

Pojašnjava da je to zato što koriste takozvani "Ramp Network", sustav za plaćanje kroz koji kupci moraju proći, što znači da za plaćanja bankovnom transakcijom još nemaju potpune podatke, nego vide samo dijelove informacija. Kad budu zaključene do kraja, bit će vidljive u cijelosti.

Mailing lista

Navodi da se za mailing listu za token bilo predbilježilo 1289 ljudi.

- Do srijede ujutro imali smo 397 kupaca tokena, ali kako neke podatke dobivamo naknadno, moguća su odstupanja - kaže Ćubela.

Kako se navodi na stranicama HNS-a, token će vlasnicima omogućiti da sudjeluju u glasanju o određenim odlukama Saveza, poput izbora dresova i mjesta održavanja utakmica. Vlasnici vatrenog imat će i prednost pri kupnji određenih ulaznica i druge pogodnosti.

- Izrada aplikacije za token odvija se prema planu. Otvarat će se iz preglednika i bit će dostupna na https://token.hns-cff.hr nakon završetka kampanje - kaže Ćubela.

U Hanfi kažu da su provjerili projekt. Navode da je riječ o vrsti kriptovalute čije je izdavanje u okviru buduće regulative EU, Uredbe o tržištima kriptoimovine koja na snagu stupa za tri godine, te da je ključno što projekt za sve koristi vanjske partnere, poput Uniswapa.

"Hanfa je dobila potvrdu od Biznisporta i HNS-a da sami ne obavljaju razmjene virtualnih i fiducijarnih valuta niti nude skrbničke usluge novčanika, slijedom čega ovaj projekt ne pripada u nadležnost Hanfe. Ipak želimo informirati građane da je područje ovakvih ulaganja visokorizično i špekulativno te stoga podložnije nepravilnostima", napominju u Hanfi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 13:50