Za gotovo 190 tisuća građana Hrvatske čiji su računi bili neprekidno blokirani dulje od tri godine, Financijska agencija (Fine) podnijela je u razdoblju od početka 2019. do polovine siječnja ove godine nadležnim općinskim sudovima prijedlog za pokretanje jednostavnog stečajnog postupka.
Taj postupak predviđen je Zakonom o stečaju potrošača, uveden je 1. siječnja 2019. kako bi se pomoglo građanima koji su u blokadi dulje od tri godine, s glavnicom duga do 2.654,46 eura, da konačno odblokiraju račune i započnu novi život. Konkretno, u tom razdoblju Fina je ukupno podnijela 189.778 prijedloga za jednostavni postupak stečaja potrošača, pri čemu najviše Općinskom građanskom sudu u Zagrebu, 26.229 prijedloga, Općinskom sudu u Splitu, 13.931, a potom općinskim sudovima u Osijeku, 11.702 te u Novom Zagrebu, 11.439.
Prije nego što pokrene postupak jednostavnog stečaja potrošača, Fina je dužna tražiti očitovanje dužnika, a oni bi trebali u roku od 15 dana odgovoriti na taj prijedlog. Ako ne odgovore smatra se da su suglasni s pokretanjem tog postupka. Od početka 2019. do kraja prošle godine Fina je poslala ukupno 258 tisuća poziva potrošačima na očitovanje, od čega samo lani više od 46 tisuća. Dobila je 70,7 tisuća očitovanja, od kojih veći dio, 51,8 tisuća, nije bio suglasan s pokretanjem jednostavnog stečajnog postupka.
U slučaju kad potrošač ima imovinu čija je vrijednost veća od 1.327,23 eura, sud otvara jednostavni postupak stečaja potrošača, imenuje povjerenika koji je dužan u roku 12 mjeseci od otvaranja postupka unovčiti pokretnine, tražbine, dionice, poslovne udjele, vrijednosne papire i druga imovinska i materijalna prava potrošača. Nakon unovčenja stvari i prava potrebnih za namirenje vjerovnika, sud zaključuje postupak stečaja te oslobađa potrošača od preostalih obveza u odnosu na određene osnove i vjerovnike koje navodi u odluci o oslobođenju od preostalih obveza.
Ako je, pak, imovina potrošača manja od 1.327,23 eura, Zakon o stečaju potrošača predviđa da sud po službenoj dužnosti donese rješenje o otvaranju i zaključenju jednostavnog postupka stečaja potrošača i da se tim rješenjem potrošača oslobodi od preostalih obveza u odnosu na vjerovnike.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....