Digitalizacija u poslovanju najčešće se odnosi na transformaciju poslovnih modela korištenjem digitalnih tehnologija te širom upotrebom digitalnih podataka radi stvaranja dodane vrijednosti za poslovanje. Prema DESI-ju, Indeksu digitalne ekonomije i društva, za 2022., kojim se mjeri i uspoređuje napredak država članica EU, Hrvatska je od 27 zemalja članica zauzela 21. mjesto. Iako su digitalne javne usluge uvelike poboljšane, Hrvatska u toj dimenziji i dalje ostvaruje slabije rezultate u dostupnosti javnih usluga.
Kako bi Hrvatska postala digitalno društvo, potrebno se još kvalitetnije posvetiti razvoju i unapređivanju digitalnih vještina građana svih dobnih skupina te poticati i podržavati male i srednje tvrtke u procesu vlastite digitalne transformacije. Ovo su područja u kojima Hrvatska gospodarska komora svojim iskustvom u provedbi procesa digitalne transformacije može dati značajan doprinos.
Više od 67.000 korisnika
- Digitalizacija raznih oblika poslovanja razdoblje je za nama. Sada se sve više toga seli u virtualni prostor, čime se ne samo ubrzavaju procesi nego poslovanje postaje višestruko učinkovito - poručuje direktorica Centra za digitalni razvoj HGK Sanja Šimić.
Taj je proces među prvima prošao HGK, koji je već tri godine u potpunosti digitaliziran. Njegova platforma za e-usluge Digitalna komora namijenjena je poslovnim subjektima, javnoj upravi i građanima. Portal ima 67.000 registriranih korisnika, uz stalan priljev novih. Projekt je sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a razvijeno je osam e-usluga.- Time je bitno ubrzana komunikacija i unaprijeđeni su odnosi s članicama, digitalizirano je izdavanje dokumenata za javne ovlasti te je omogućeno aktivnije sudjelovanje gospodarstvenika u kreiranju i promjeni zakonodavnog i regulatornog okvira - rekla je Šimić. Zahvaljujući Digitalnoj komori potencijalni izvori financiranja postali su dostupniji članicama, a gospodarstvenicima je omogućena kvalitetnija promocija proizvoda i usluga.
Usluge Digitalne komore
Na platformi e-Gospodarske informacije korisnici imaju pristup pregledu poslovnih i gospodarskih informacija, kao i svim financijskim pokazateljima poslovnih subjekata. Ulaskom na e-Učenje svim je korisnicima omogućen pristup bazi znanja i pregledu edukacija na mreži i izvan nje. U knjižnici znanja različiti su edukativni materijali, poput vodiča ili istraživanja koje korisnici mogu pohraniti na svoj profil.
Preko usluge e-Financiranje pravne osobe za svaku svoju ideju ili projekt mogu pronaći dostupne izvore financiranja te sve natječaje vezane uz fondove EU i jedinice lokalne samouprave. Na raspolaganju je i mogućnost izrade poslovnog plana, koji služi kao alat za brzu i jednostavnu analizu i ocjenu uspješnosti poslovnog pothvata, što može biti jedan od kriterija za donošenje odluke.
Pristupom e-Sajmovima i promocijama svi korisnici Digitalne komore mogu vidjeti gdje se sve održavaju sajmovi, kao i detaljnije informacije o njima. Sedma je usluga e-Pokreni poslovanje i namijenjena je prije svega budućim poduzetnicima, ali i svim mikro, malim i srednjim poduzećima i startupima. Cilj usluge e-Javne ovlasti jest olakšati te ubrzati članicama upis u pojedini registar HGK, postupak izdavanja konkretne dozvole ili potvrde za čije je izdavanje nadležan HGK. Pristupom platformi e-Javne ovlasti korisnici imaju mogućnost digitalnog podnošenja zahtjeva i dobivanja svih dokumenata temeljem javnih ovlasti koje su povjerene Komori.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....