Građani su u novom istraživanju odgovarali koje industrije po njima trebaju biti strateške odrednice Hrvatske. Više od polovine građana, njih 60% posto prepoznaje prije svega prehrambenu industriju kao ključnu stratešku odrednicu zemlje. Prehrambenu industriju slijede turizam sa 17% te farmaceutska industrija s 9%, a na četvrtom mjestu je IT industrija s 8% odabira, pokazalo je istraživanje koje je objavio Dnevnik.hr.
Mlađi građani do 30 godina jednako strateškima smatraju prehrambenu industriju i turizam, njih 35% u obje kategorije. Taj podatak pokazuje kako mlađa populacija željno iščekuje putovanja. Osim toga, 18% iz mlađe skupine prepoznaje IT industriju kao ključno stratešku odrednicu, što je, očekivano, više nego u starijim dobnim skupinama.
Prehrambenu industriju kao najvažniju stratešku odrednicu prepoznaju i regije kojima je turizam ključna gospodarska grana. Čak 57% Istrana i 48% Dalmatinaca vjeruje da je prehrambena industrija najvažnije te joj daju primat ispred turizma.
Farmaceutska je industrija zauzela visoko treće mjesto, mišljenje je to većinom ženskog dijela populacije, njih 12% usporedo s 5% muškaraca koje dijeli to mišljenje.
Podrijetlo proizvoda i deklaracije
Hrvatski građani smatraju kako je važno da su prehrambeni proizvodi, koje kupuju danas u doba korona epidemije, podrijetlom iz Hrvatske, čak njih 88%. Da su proizvodi hrvatski, za 49% građana bilo je važno i prije epidemije, a njih 39% smatra da je to sada još i važnije. Samo 12% građana smatra da hrvatsko podrijetlo proizvoda nije važno.
Građani su i u ovo krizno vrijeme nastavili čitati deklaracije kao i prije pandemije, njih 74%, a njih 19% danas više čita deklaracije nego prije. Samo 7% građana danas to radi manje.
Osim čitanja deklaracija hrvatski građani jednako kao i prije obraćaju pozornost na krovnu oznaku ”Hrana s hrvatskih farmi i polja” na prehrambenim proizvodima kao što su mlijeko, meso, jaja i drugi proizvodi, čak njih 61%.
Otkako smo u krizi izazvanoj koronavirusom, 30% građana više obraća pozornost na tu oznaku, a njih 2% to danas radi manje nego prije. Građana koji nisu upoznati s oznakom ”Hrana s hrvatskih farmi i polja” je 7%.
Građani su upitani, kada razmišljaju o sigurnosti hrane i strahu od zaraze koronavirusom, koja faza ih najviše brine. Koliko ih brine sigurnost proizvoda dok je još pod okriljem proizvođača, a koliko kada je na policama ili na putu prema kućanstvu.
Zašto hrvatski proizvodi?
Građane koji su se izjasnili da preferiraju hrvatske proizvode jednako ili više nego prije pandemije koronavirusa pitali su koji su to razlozi zbog kojih prednost daju domaćim proizvodima. Bilo je moguće navesti više odgovora.
Ključni su razlozi kvaliteta, gospodarstvo, zdravlje, solidarnost, sigurnost, dostupnost i online narudžba. Većina građana, njih 60% navela je kao razlog bolju kvalitetu domaćih proizvoda, a da su zdraviji misli njih 43%.
Hrvatski proizvodi brže stignu do potrošača, stoga da su sigurniji misli 30% građana, da su dostupniji misli 20% građana te da ih je lakše naručiti online njih 16%. Građani prepoznaju i gospodarske benefite: njih 56% posto bira domaće proizvode radi poticanja hrvatskog gospodarstva, a njih 42% to radi zbog solidarnosti s hrvatskim radnicima.
Građani su neovisno o demografskim razlikama ujedinjeni u mišljenjima i stavovima glede konzumiranja hrvatski proizvoda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....