U prvi plan drugog dana Infobip Shifta, ove godine najveće developerske konferencije u Europi, kojoj je medijski pokrovitelj Hanza Media, izašle su praktične primjene tehnologija kojima se bave developeri u Hrvatskoj, uključujući i oni u Infobipu. Prvi hrvatski startup jednorog u Zadru je okupio ključne ljude koji razvijaju digitalne proizvode u nekima od najvećih kompanija kod nas - Croatiji osiguranju, Erste banci i Valamaru. Riječ je o aplikacijama Laqo, KEKS Pay i My Valamar, a glavno je pitanje kako dolaze do developera. Ana Zovko, direktorica Sektora za digitalni razvoj u Croatia osiguranju, najvećem osiguravajućem društvu u Hrvatskoj, kaže da im je inicijalno bilo vrlo teško privući programere, ali da to više nije slučaj.
- Ispočetka nismo mogli pokazati koliko kul stvari razvijamo jer je projekt bio tajan pa smo developere tražili preko preporuka. Danas je drugačije i čak smo uspjeli izvana privući neke ljude da se vrate u Hrvatsku i rade za nas, jer je developerima raditi za Laqo sada atraktivno kao i raditi za IT tvrtke - kaže Zovko.
Fedor Bauer, voditelj KEKS Paya iz Erste banke, jedne od tri najveće banke u Hrvatskoj, kaže da kod nas programera jako nedostaje i da ih oni traže u svakoj prilici.
- Na prošloj konferenciji upoznao sam developera kojeg smo zaposlili i koji je i danas s nama, a mislim da sličnih prilika ima i na Infobip Shiftu - kaže Bauer.
Poslovni razvoj
Ivana Budin Arhanić, potpredsjednica za poslovni razvoj i korporativne poslove Valamara, kaže da je njihov pristup malo drugačiji od onog što nude IT tvrtke, ali da je to u skladu s kulturom njihove kompanije.
- Mi developere, i zaposlenike općenito, tražimo lokalno. Doživljavamo sebe kao lokalnu tvrtku, koja traži lokalne ljude i koja želi da ti ljudi budu s nama na duge staze, da zajedno izgrađujemo proizvode i usluge te da odmah mogu iskusiti kako se kreiraju proizvodi i iskustvo za naše goste - kaže Budin Arhanić.
Dodaje da Valmar godišnje primi više od milijun gostiju te da su u razvoj digitalnog iskustva ušli prije desetljeće i pol.
- Nismo se samo probudili i vidjeli da je kod nas došao Booking, nego smo krenuli u prodaju preko interneta i online booking još 2006., 2007. godine, pa smo zahvaljujući tome i prije korone imali 30-40 posto prihoda koji je došao od online aktivnosti - kaže Budin Arhanić.
Ističe da su to uspjeli zato što je uprava kompanije vrlo rano prepoznala važnost digitalizacije. Budin Arhanić kaže da nije bilo presudno da menadžment zna tehnologiju, nego je bilo dovoljno da razumije što je tehnički moguće. To je, pojašnjava, Valamaru omogućilo da se pomakne u željenom smjeru.
- Neću reći da nije važno imati podršku odozgo, od same uprave, ali jednako je tako važno i da oni koji rade na razvoju digitalnih proizvoda pokažu da donose vrijednost biznisu. Mi smo to mogli pokazati odmah, od početka - kaže potpredsjednica Valamara. Naglašava da danas u digitalnom timu zapošljavaju osam ljudi, a koriste i usluge brojnih vanjskih partnera. Fedor Bauer, voditelj KEKS Paya iz Erste banke, navodi da se digitalna revolucija u bankarstvu pokazala malo drugačijim izazovom. Navodi da KEKS Pay danas ima više od 200.000 korisnika, a 80 posto njih nisu korisnici Erste banke. - Nama je bilo važno da developere možemo smjestiti u drugu zgradu, odvojenu od banke, i da možemo njegovati kulturu koja je drugačija od klasične bankarske. Poslije smo rezultatima mogli pokazati kakvu korist donosimo kompaniji, ali i izazivati promjene u samoj banci ponavljajući pitanje zašto - kaže Bauer. Dodaje da članovi uprave banke cijelo to vrijeme nisu morali poznavati tehnologiju.
Inspiracija
No, bilo mu je ključno da su inspirirani njome i da znaju što u konačnici žele. Ana Zovko kaže su oni imali sreće da menadžment poznaje tehnologiju, ali ključno je bilo što je uprava znala što želi postići. - Laqo je danas najbrže rastući proizvod u osiguranju ne samo u Hrvatskoj nego i u Europi. Usto, najbrže rješava odštetne zahtjeve i prvi smo upotrijebili telematiku za prevenciju - zaključuje Zovko.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....