United grupa, koja je vlasnik N1, Sport Kluba, Nove TV i telekom operatera Telemacha, u Hrvatskoj je pokrenula svoj pandan Netflixa.
Na taj način televizija N1 ostaje u hrvatskom medijskom prostoru neovisno o tome hoće li se zadržati ili vratiti na telekomunikacijskim IPTV platformama. Telekom Telemach od četvrtka korisnicima nudi uslugu distribucije televizije - EON-a.
Riječ je o usluzi koja uključuje 160 televizijskih i radijskih kanala, 80 HD TV kanala, sportske statistike, premotavanje sadržaja do sedam dana unazad i 19.000 naslova u videoteci. Iz korisničke perspektive riječ je o usluzi usporedivoj s MAXtv-om Hrvatskog telekoma i XploreTV-om A1 Hrvatska, ali se za razliku od takvih usluga može kupiti i bez ugovora s telekom operaterom, odnosno Telemachom.
Adrian Ježina, predsjednik uprave Telemacha kaže da postoji jedna velika razlika. Njihova usluga tehnički funkcionira poput Netflixa i YouTubea, a ne IPTV-a. K tome, ne pruža je Telemach već je u Hrvatskoj samo prodaje.
- Uslugu EON na hrvatsko tržište pustila je austrijska tvrtka Solford Alpine, koja je od hrvatske Agencije za elektroničke medija ishodila dozvolu za pružanje audiovizualnih medijskih usluga na zahtjev i mi smo, kao Telemach, s njom sklopili ugovor o partnerstvu - kaže Ježina.
Na stranicama Agencije stoji da je Solford Alpine, čiji je direktor Nikola Francetić, tu dozvolu dobio do 15. prosinca 2030. godine. Agencija također navodi da je uslugu odobrila na temelju EU direktive 2002/21/EZ i Zakona o elektroničkim komunikacijama. Nadalje, da će se usluga nuditi kroz suradnju s Telemachom i, potencijalno, drugim zainteresiranim operaterima.
Ježina pojašnjava da se upravo to i dogodilo. Telemach je ugovorio sa Solford Alpineom da će nuditi EON kroz svoja prodajna mjesta i da će za tu uslugu nuditi korisničku podršku.
- Mi nećemo nuditi EON kao što IPTV usluge nudi konkurencija. Naša je želja da se zakon u Hrvatskoj promijeni i da se i nama omogući da napravimo potpuno konvergentnog operatera kao što su to naši konkurenti, ali vjerujemo da će ova usluga biti zanimljiva korisnicima i zato smo je odlučili uvesti - kaže Ježina.
Iako to izrijekom ne piše tvrtka Solford Alpine kao kontakt podatke Agenciji za elektroničke medije ostavila je i web stranicu Net TV Plusa i adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.. Riječ je tvrtki koja je u sastavu United grupe. NetTV Plus je usluga koja uključuje i EON. Radi preko interneta, odnosno kroz aplikacije za različite uređaje od mobitela, laptopa do pametnog televizora. U sklopu usluge nalaze se TV programi iz Hrvatske, BiH, Slovenije, Srbije, Sjeverne Makedonije i Crne Gore, a uključuje i niz specijaliziranih programa poput Sport Kluba i N1.
U Sloveniji je ova usluga dostupna pod imenom EON, i uistinu se natječe s Netflixom, Amazonom i HBO-om, čak i u korisničkom iskustvu, jer, primjerice, jedina je takva usluga iz regije koja korisnicima nudi i glasovno sučelje. Upravo je po toj opciji ispred svih sličnih usluga na hrvatskom tržištu.
Nikola Francetić, izvršni direktor tvrtke Solford Alpine, koja distribuira EON na međunarodnoj razini kaže da je iznimno zadovoljan što su u sklopu svoje paneuropske kampanje pokrenuli i EON u Hrvatskoj.
- Već postoji mnogo hrvatskih pretplatnika koji koriste EON diljem svijeta putem naše globalne distribucije i drago nam je što smo ga učinili dostupnim i gledateljima u Hrvatskoj - kaže Francetić.
United grupa nastala je 2000. kao biznis koji se temeljio na spajanju kabelskih operatera u regiji. Do 2014. pretvorila se u regionalnog igrača u području tehnologije, medija i telekoma te ju je tada preuzeo najveći investicijski fond na svijetu, američki KKR.
Prije dvije godine KKR je 2,6 milijardi eura prodao United grupu britanskom fondu BC Partners. Ovaj fond ima širok raspon investicija. Među inim, Bloomberg je svojevremeno objavio da je BC Partners bio zainteresiran kupiti vodeći talijanski nogometni klub Inter Milan.
Za razliku od BC Partnersa, United grupa u svom vlasništvu ima tvrtke koje se bave isključivo tehnologijom, medijima i telekomima. U Hrvatskoj je lani ova grupa za 220 milijuna eura kupila trećeg mobilnog operatera Tele2 te najavila da planira konkurirati HT-u i A1.
U sklopu toga, United je preimenovao Tele2 u Telemach Hrvatska te ga spojio s Telemachom Slovenija te naglasio da će, uz mobilne, ponuditi i fiksne usluge. Potom je grupa najavila da će u Hrvatsku investirati dodatnih 230 milijuna eura.
Sto milijuna eura u razvoj vlastite optičke mreže, koja će nuditi brzine pristupa internetu do 10 Gbps, i 130 milijuna eura u izgradnju vlastite 5G mreže u Hrvatskoj, a koja bi, nakon što ove godine kupi licence za 5G, trebala početi s radom do kraja godine.
Iako se na tržištu nagađa da bi u sklopu tih planova United mogao preko Telemach Hrvatska kupiti i Optimu telekom o tome nikakvih službenih informacija nema. Čelnik Telemacha u Hrvatskoj to nije želio komentirati već je istaknuo da je fokus kompanije na 5G-u, izgradnji fiksne mreže i povećanju broja zaposlenika.
- Rastemo i nastavljamo rasti dalje, jer planovi u Hrvatskoj su nam veliki - zaključuje Ježina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....