Pulsko brodogradilište Uljanik Brodogradnja 1856 korak je do ugovaranja dovršetka broda za prijevoz stoke čija je gradnja počela davnih dana, još u starom Uljaniku, za kuvajtskog naručitelja. Novi kupac koji je dao pismo namjere za kupnju broda je iz Turske, a brodogradilište bi uskoro trebalo potpisati i ugovor u kojem će biti definirati svi detalji. Direktor pulskog brodogradilišta Samir Hadžić kaže da zasad neće otkrivati detalje. Riječ je o plovilu dužine 180 metara, na kojemu bi se prevozilo 80 tisuća ovaca ili 10 tisuća goveda.
- Zasad je dogovoren djelomični završetak gradnje 526 i potpisano je pismo namjere, i to je zasad sve što mogu reći. Sve ostalo ide nakon sklapanja ugovora. S obzirom na to da su svi bili skeptični oko te gradnje, pokazalo se ono što smo cijelo vrijeme govorili da je točno, a to je da kada smo dobili temeljne postavke, a to su novi vlasnik i financijska stabilnost, brod se ugovorio. Pregovori su trajali tri mjeseca. Brod je dovršen 35 do 45 posto i nalazi se na navozu, a prema sadašnjim dogovorima završit ćemo ga do neke faze i porinuti. Poslije slijede otpremanje i završetak broda, ali to sada nismo dogovarali. Moguće da i taj dio odradimo mi, no sada to nije dio dogovora - kazao nam je Hadžić. Prije ugovaranja broda Hadžić nije htio u javnost iznijeti i na koji će se način financirati dovršetak stočara koji je prvotno ugovoren još 2015. godine, a ugovorena vrijednost je tada bila oko 70 milijuna eura. U stečajnom postupku bio je procijenjen na oko 17 milijuna eura. Kobilica mu je položena 2016. godine, a gradnja je stala 2018. godine, kada stari Uljanik upao u probleme, što je završilo njegovim stečajem i rasprodajom imovine. Za ovaj je brod država također platila jamstva, a kasnije je bio na javnoj dražbi u čak četiri kruga. Na kraju ga je kupilo novo pulsko brodogradilište, za jednu kunu, i to 2022. godine. Hadžić je oduvijek govorio da je stočar brod koji bi mogao biti novi vjetar u leđa Uljaniku.
- Čim smo ga kupili, odmah smo počeli s traženjem kupca, ali budući da je tvrtka bila u financijskim problemima i nismo imali novog vlasnika, naša je pregovaračka pozicija bila loša. Partneri koji bi bili i ušli u taj projekt čekali su da vide što će biti s Uljanik Brodogradnjom 1856. Teško je bilo u takvim uvjetima pregovarati. Akvizicijom tog broda kupljene su sve komponente broda koje su bile u listi materijala i opisu broda te ih je brodogradilište pokupilo sa svih lokacija, osim motora koji je bo u vlasništvu Uljanik Strojogradnje Diesela u stečaju. On je nedavno prodan u njihovoj stečajnoj masi. Pokušao sam utjecati na to da se motor ne proda, no ona je bila dio stečajne mase druge tvrtke i on je nažalost prodan. Novom je vlasniku jasno iskomunicirano da motor nije bio u našem vlasništvu i on nije dio ovog paketa - kazao je Hadžić koji smatra da bi po njegovoj procjeni brod mogao biti gotov kroz godinu dana od ugovaranja. Također, tijekom ove godine isporučit će i već ugovorenu ribaricu za norveškog naručitelja te plutajući dok za Izraelce. Što se tiče ro-ro broda, odnosno gradnje 531 koju je pulsko brodogradilište dobilo nedavno od države odlukom Vlade i što bi trebalo biti uneseno u njihov temeljni kapital, Hadžić kaže da je to brod koji je dovršen samo 10 posto.
- Najprije trebamo dovršiti taj proces unošenja tog broda u naš temeljni kapital, a onda ćemo početi tražiti kupca i za taj brod - zaključio je. Naime, nakon što je u travnju CERP i službeno upisao vlasništvo, otkupom većinskog udjela od Uljanik Brodogradilišta u stečaju i postao 97-postotni vlasnik novog pulskog Uljanika, Vlada je CERP-u dala u zadatak i da ga dokapitalizira unosom gradnje 531 u temeljni kapital.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....