Kafići na Žnjanu gotovo su mjesec dana radili bez minimalnih tehničkih uvjeta, što je osnovno da bi se uopće otvorio ugostiteljski objekt. Na uvid smo dobili primjer jednog rješenja koje datira tek od kraja srpnja, a navodno slično vrijedi i za ostale objekte.
Dobro je poznato da je osam kafića s radom krenilo početkom srpnja, uredno izdavajući račune, pa je prilično zabrinjavajuće što su to obavljali bez dozvole koja potvrđuje da imaju uvjete za obavljanje ugostiteljske djelatnosti. Na to su upozorili sami ugostitelji, kojima je prekipjelo što im stalno na vrata tipskih modula i štekata kucaju razne inspekcije, a što baš i nije bilo ugodno budući da se cijela stvar s izdavanjem dozvola previše odužila, kako piše Slobodna Dalmacija.
Dok čekamo pojašnjenje gdje je zapelo s rješenjima iz nadležnog Ureda državne uprave, usredotočit ćemo se na prigovore ugostitelja koji su ovoga puta u transparentnom postupku i s jasno zadanim obvezama dobili pozicije na platou na kojem vrijedi režim privremenog rješenja do onog konačnog 2020. godine. Tvrde kako su napravljeni brojni propusti u uređenju Žnjana, što im se sada negativno odražava na promet. Ugostitelji, inače, godišnje za svoje kafiće plaćaju do pola milijuna kuna, kada se zbroji iznos koji daju Gradu za najam štekata, te Spalatumu za kućice.
'Ništa ne valja'
- Ovo nije šetnica, ovo je priprema za šetnicu! Kad padne kiša, sve je puno lokvi, nitko tu ne može proći. Kućice nisu dobre za ovaj dio grada, otvorene su sa svih strana pa puše, a da ne govorim kako prokišnjavaju. Moramo improvizirati da se zaštitimo, a zabranjeno nam je da bilo što diramo bez dopuštenja. Noću je mračno, nema osvjetljenja. Imamo parking za 1400 vozila, a samo dva izlaza. Ne daj Bože da se dogodi nekakvo zlo, bit će kao u Grčkoj. Ovo je smiješno, realizirano je 30 posto onoga što je nama predstavljeno prilikom raspisivanja natječaja. Da smo znali da će biti ovako, garantiram vam da ne bismo ulazili u to - govori nam u jednom dahu nezadovoljni ugostitelj koji je htio ostati anoniman. Pokazao nam je plan upravljanja tog dijela pomorskog dobra, gdje se jasno vide velike zelene površine kojih još uvijek nema, a ni šetnica nije uređena kako je tu prikazano, piše Slobodna Dalmacija.
Tvrdi da nije ispoštovan nacrt uređenja plaže i okoliša priložen uz natječaj, što je trebalo biti realizirano do datuma primopredaje objekata. Priča nam i kako se šokirao što nemaju priključke za fiksnu telefonsku liniju.
- Kasa nam jedva normalno funkcionira, a imamo 400 stolova, treba to pokriti. Naši posjetitelji nemaju Wi-Fi, imamo samo mobilni Internet, a svi prvo pitaju za šifru kad sjednu. A onda nam dođe Porezna pa nam zapinju računi. Da je ovo napravljeno kako treba, mi bismo u ovih sto dana napravili sezonu, zatvorili i čekali ljepša vremena na proljeće. Ovako garantiram da barem polovica od nas osam neće imati s čim platiti najam iduće godine - tvrdi taj vlasnik kafića uz plažu.
U dopisu upućenom Spalatum DMC-u, žnjanski ugostitelji nižu niz nedostataka, pa navode kako je cjelokupan okoliš plaže u fazi gradilišta, čime se, kažu, uvelike smanjuje atraktivnost i privlačnost same plaže za posjetitelje. Upozoravaju da ne postoje zelene površine ucrtane u natječajnoj dokumentaciji, već je na njihovom mjestu samo šljunak, a ističu i kako su šetnice također samo pošljunčane, što onemogućava ugodnu šetnju i boravak.
Opisuju kako navečer žnjanski plato nije privlačan našim sugrađanima jer rasvjeta često ne radi. Ljuti i su zbog neodržavanja sanitarnih čvorova, kažu da su često prljavi, da ponekad ne rade i nisu osvijetljeni. Naglašavaju problem prokišnjavanja tipskih modula od 12 kvadrata, što im onemogućava normalno poslovanje i nanosi štetu, a među točkama prigovara je i neuređenost parkirališta, što tvrde, izaziva frustracije kod gostiju, kao i činjenica da zbog ranije navedenih problema, nemaju pravi Wi-Fi.
Zatražili reviziju
Nedavno su svoje probleme izložili Gradu i tvrtki Spalatum DMC, gdje su i zatražili reviziju uvjeta, kako bi, opisuju, njihovi ugostiteljski objekti mogli uopće funkcionirati i opstati, no tvrde da odgovor još nisu dobili. Traže da im se najam za ovu sezonu smanji za 80 posto od ugovorenog, odgodi rok plaćanja najma i koncesije za iduću sezonu do 31. kolovoza 2019. godine.
Također traže da im se smanji najam za sezonu 2019. godine za 80 posto, ako stanje ostane takvo kakvo je danas. Loše poslovanje ovoga ljeta misle i popraviti ako im se omogući postavljanje zatvorenih montažnih objekata do 50 posto površine zakupljenih terasa kako bi se produžilo njihovo korištenje i kada zahladi. Zaključno, žele da im se produži pravo najma na postojećim lokacijama idućih pet godina od isteka postojećeg prava najma.
Ugostitelj s kojim smo stupili u kontakt tvrdi kako su iz "Spalatuma" dobivali i obećanja da će moći pripremati i usluživati hranu, ali su s ovakvim infrastrukturnim uvjetima mogli dobiti samo status kafića na plaži.
Smijemo prodavati samo tople i hladne sendviče, slastice i voće. Tu realno nema novca. Većina nas ima 400 kvadrata štekata, to je veliki objekt, ne možete vi prodati toliko pića na 12 kvadrata skladišta. Dnevno plaćamo po dvije tisuća kuna najma, znate li koliko pića treba napraviti dnevno da se to isplati bez usluge hrane. Mislim da su svi ovdje u gubicima. Neću ni govoriti koliko je smiješno što su nam dali kućice za koje mi jamčimo da ih nećemo mijenjati sa svojom i imovinom tvrtke, a onda ne možemo dobiti minimalne tehničke uvjete – žali se jedan žnjanski ugostitelj.
Spalatum DMC: Ispunjeni su svi uvjeti
Drugu strane priče izložio nam je Ante Šunjić, direktor te gradske tvrtke koja je raspisala i provela natječaj za ugostitelje na Žnjanu.
- Spalatum DMC ističe da su sa strane zakupodavca ispunjeni svi uvjeti natječaja, te su navodi zakupnika u cijelosti paušalni i neosnovani, a posebno intencija zakupnika za revizijom uvjeta. Primopredaja objekata je također izvršena u planiranom roku do 30. lipnja o čemu su mediji izvijestili. Spalatum DMC je svoju ugovornu obvezu izvršio primopredajom tipskih gotovih objekata zakupcima i stavljanjem u funkciju sanitarnih čvorova, u ugovorom i natječajem predviđenom roku. Nedostaci koji su se pojavili, a za njih je odgovoran Spalatum, bit će otklonjeni u najkraćem mogućem roku – stoji u odgovoru direktora koji dalje ističe kako je sve napravljeno sukladno planu upravljanja pomorskim dobrom grada Splita, te planiranim privremenim uređenjem Žnjana za 2018. godinu do donošenja novog DPU-a i provedbe predloženog konačnog rješenja koje, tvrdi Šunjić, također ide sukladno zacrtanoj dinamici.
- Odnosi između zakupodavaca i zakupnika regulirani su Ugovorom i Aneksom, te nisu podložni nikakvim novim promjenama bilo od strane zakupodavca, ali i od strane zakonodavca – zaključio je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....