Milijarderi Jeff Bezos, koji se obogatio na Amazonu, i Bill Gates, koji se obogatio na Microsoftu, odlučili su ugasiti startup u koji su uložili više od 925 milijuna dolara.
Convoy, koji su opisivali kao Uber za prijevoz tereta, početkom prošle godine bio je procijenjen 3,8 milijardi dolara vrijednosti. No, Bezos i Gates odlučili su se na drastičan korak nakon što ovog ljeta nisu uspjeli pronaći kupca za taj biznis.
Od ovog tjedna Convoy više ne nudi svoje usluge i počeo je otpuštati.
Izvršni direktor Dan Lewis poslao je krajem tjedna na adrese 500 preostalih zaposlenika dopis u kojem stoji: ‘Danas je vaš zadnji dan u tvrtki‘.
Top disruptor
Tvrtku sad očekuje još samo pravna terminacija.
Inače, Convoy je započeo kao startup 2017. godine.
Pokrenuli su ga bivši Amazonovi menadžeri Dan Lewis i Grant Goodale, a imao je sjedište u Seattleu, kao i Amazon.
Plan mu je bio digitalizirati cestovni prijevoz kamionima i učiniti ga ugljično neutralnim.
Tijekom pandemije Convoy je uhvatio tržišni val i privukao mnoge Fortune500 klijente. Na popisu njihovih korisnika bili su Unilever, P&G, The Home Depot i LG Electronics.
Kompanija je narasla na 1500 zaposlenika.
Ove godine ih je CNBC čak proglasio jednim od TOP50 Disruptora u SAD-u.
Ali kako je prošlo razdoblje kad je, tijekom i nakon pandemije, došlo do značajnog rasta potražnje za uslugama prijevoza, tako je s normalizacijom tržišta potreba za uslugama igrača poput Convoya značajno pala.
Dan Lewis, suosnivač Convoya kaže da su unazad godinu dana cijene dostave pale i da nisu uspjeli prikupiti novi kapital ili pronaći kupca.
Kolaps tržišta
- Kolapsa tržišta za prijevoz tereta koji je bez presedana, zatim dramatično monetarno stezanje unazad 18 mjeseci dramatično je oslabilo investicijski apetit i smanjilo tokove u neprofitabilne privatne tvrtke u kasnoj fazi - pojasnio je Lewis.
Convoy je još jedna od žrtvi promjene na tržištu kapitala. Potezi središnjih banaka poskupili su cijenu novca i tako podigli kamatne stope što je prekinulo eru besplatnog novca i smanjilo interes investitora za rizične projekte.
- Nalazimo se usred velike recesije teretnog prometa i kontrakcije tržišta kapitala, u savršenoj oluji - pojašnjava Lewis.
Convoy nije jedini koji se našao u problemu. Tjedan dana ranije propala je jedna od najvećih prijevozničkih kompanija u SAD-u - Yellow. Riječ je o vrlo krupnoj ribi.
Yellow je držao gotovo 15 posto cijelog američkog tržišta kamionskog prijevoza. Postoji više od 100 godina i neki od njegovih najvećih i najdugotrajnijih klijenata su Walmart i The Home Depot.
Razlog je propasti sličan je onome koji je okusio Convoy.
Yellow je prošao kroz nekoliko spajanja i preuzimanja i rastao tijekom i nakon pandemije, a onda je došlo do hlađenja tržišta. No, Yellow je imao i dodatan problem.
Sindikat neumoljiv
Njegovi su zaposlenici snažno sindikalno organizirani, a sindikat Teamsters Union nije pokazao interes podržati restrukturiranje kompanije.
Yellow je potom objavio da sindikat prijeti štrajkom, odbija restrukturiranje i onemogućuje dogovor oko refinanciranja 1,3 milijardi dolara duga koje mu stižu na naplatu u 2024. godini.
Kompanija je u zahtjevu za stečaj navela da duguje više od milijardu dolara i ima više od 100 tisuća vjerovnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....