Luka Rijeka u petak je objavila da je u prvom polugodištu ostvarila prihode od 86,4 milijuna kuna te neto dobit od 3,9 milijuna kuna, dok su rezultate u prvih šest mjeseci bili opterećeni zamjenskim ulaganjima i troškovima aktivnosti usmjerenih optimizaciji lučkih operacija.
Po podacima iz konsolidiranog izvješća Luka Rijeka grupe objavljenim na Zagrebačkoj burzi, ukupni su prihodi u prvom polugodištu iznosili 86,4 milijuna kuna, što je 12 posto manje nego u isto vrijeme lani, dok su ukupni rashodi pali za osam posto, na 82,4 milijuna kuna.
Dobit grupe je i više nego prepolovljena, iznosila je 3,9 milijuna kuna u prvom polugodištu ove godine naspram 8,1 milijun kuna u istom razdoblju lani.
Samo u drugom tromjesečju konsolidirani prihodi Luke Rijeka iznosili su 45,6 milijuna kuna, i EBITDA od gotovo 2,5 milijuna kuna. U tom razdoblju luka je ostvarila dobit od gotovo 2,7 milijuna kuna, ističu iz te tvrtke.
Luka Rijeka u drugom tromjesečju obradila je 637 tisuća tona tereta što nakon prvog polugodišta daje ukupnu masu pretovara na razini od oko 1,2 milijuna tona, a to je oko 17 posto manje nego u isto vrijeme lani.
"Smanjenje prihoda proizašlo je iz promjene u strukturi tereta - pretovareno je manje tereta s većom pretovarnom stopom. Na nižu razinu pretovara utjecale su između ostalog kašnjenja u utovarnim lukama, kao i akumulacije tereta na skladišnim platoima u Luci Rijeka. Teret nije mogao biti izvezen na vrijeme iz terminala u Rijeci uglavnom zbog ograničenja željezničke mreže. Posada luke također se borila s kvarom ključnog pretovarnog uređaja na terminalu Bakar", objašnjava se u priopćenju.
Neto rezultat u cijelom prvom polugodištu, kako se dodaje, bio je opterećen neplaniranim izdacima, uglavnom vezanim za provedbu projekata zaustavljenih u prethodnim tromjesečima nužnim za pravilno funkcioniranje terminala. U prvom polugodištu investicije (CAPEX) su iznosile 12,1 milijun kuna.
"Prvo polugodište obilježile su zamjenske investicije i aktivnosti usmjerene na optimizaciju lučkih operacija. Unatoč vrlo strogog pogleda na izdatke, donijeli smo odluke o neophodnim investicijama u opremu da bi se održala konkurentnost i sposobnosti rukovanja teretom", ističe u priopćenju predsjednik Luke Rijeka Jędrzej Mierzewski.
Dodaje da će se proces ulaganja "zasigurno rasporediti na duže razdoblje jer Luka nema mogućnosti da odmah provede sva potrebna ulaganja".
Rekao je i kako se usredotočuju na implementaciju programa poboljšanja učinkovitosti, koji između ostalog uključuje promjenu organizacije rada luke, kako su na terminalu Bršica zaposleni su novi radnici kako bi se zadovoljila očekivanja kupaca i poboljšala kvalitetu rukovanja brodovima, a planira se ojačati i operativna i korporativna sekcija zapošljavanjem novih radnika.
"Radimo na uklanjanju prepreka u željezničkoj mreži, što će se odraziti na osiguranje efikasnog prijevoza robe željeznicom s terminala", ističe Mierzewski, poručujući da su potrebni odlučni koraci kako bi mogli konkurirati drugim lukama na jadranskoj obali.
U priopćenju se navodi i kako Uprava Luke Rijeka u dogovoru s osobljem i sindikatima namjerava provesti niz projekata i promjena, koje u konačnici trebaju dovesti do povećanja učinkovitosti rada luke.
Mierzewski ističe kako se Luka Rijeka suočava i sa zadatkom optimalne iskoristivosti potencijala terminala Škrljevo, što je bitno ulaganje za Luku Rijeka. "Škrljevo je univerzalni terminal i pruža prostor koji je neophodan za razvoj skladišnih prostora Luke Rijeka. Nismo imali i nemamo namjeru prodaje ovog strateškog terminala za luku. Ovo je naš biser u kruni i namjeravamo iskoristiti njegov potencijal. Međutim, ne isključujemo suradnju sa specijaliziranim partnerom koji može osigurati povećanje opsega pretovara u ovom terminalu. No, nikakve odluke nisu poduzete u tom pogledu, razmatraju se različiti scenariji", izjavio je Mierzewski.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....