Novi Uljanik, točnije tvrtka Uljanik 1856 ugovorila je svoj prvi brod. Riječ je o manjem brodu za norveškog naručitelja, sličan onima koji se grade u susjednom pulskom brodogradilištu Tehnomont. Direktor Uljanika 1856 Samir Hadžić, kojemu je nedavno mandat u Upravi produljen za šest mjeseci, nije otkrivao detalje o brodu, ali nam kaže da je to početak novog Uljanika koji je prije dva mjeseca počeo zapošljavati. Trenutno ima 170 zaposlenika, a taj će broj rasti.
- Riječ je o brodu duljine 22 metra i sličan je onima što ih radi Tehnomont. Ugovor je potpisan s norveškim naručiteljem koji je poznat hrvatskim brodogradilištima. Odlučili smo se na takav potez jer želimo lagano rasti i ne želimo se zalijetati u velike zahvate. Lagano si gradimo ljude i know how te čitav sustav. Uljanik je vizualno tu, ali sustav i ljude gradimo iznova. Taj brod nije gabarita onih koji su se nekad radili, ali je to početak za nas i tako ćemo nastaviti. To ne znači da odustajemo od gradnje velikih brodova. Ovakvim manjim brodovima možemo popunjavati pad u proizvodnji jer nemamo u planu izguravati naša manja brodogradilišta - kazao nam je Hadžić.
Radovi oko broda su počeli, odnosno pripremne radnje i projektiranje, a trebao bi biti gotov do kraja 2022. godine. Odlična je to vijest za Uljanik, kojemu je prije dva mjeseca odobren kredit od 32,5 milijuna kuna kod HBOR-a za pokretanje proizvodnje za koji je Vlada dala državno jamstvo. Taj novac čekao se jako dugo, a sada je omogućio da se u posljednja dva mjeseca zaposli još radnika. Cilj je do kraja godine da novi Uljanik ima oko 250 zaposlenih, a kako planiraju i da će dovršiti gradnju 526 koja je na navozu od 2017. godine, a trenutno je na javnoj dražbi po jednu kunu, ideja je da se zaposli između 500 i 750 ljudi kroz 2022. godinu. Hadžić je optimističan oko prodaje te gradnje, poznate kao "stočar" jer je namijenjena prijevozu žive stoke i kaže da za nju postoje tri zainteresirana, iako ne otkriva imena, budući da je Uljanik 1856 u ovoj situaciji samo zainteresirana strana koja bi dovršila brod.
- Ta je gradnja na zadnjoj dražbi i podaje se za 1 kunu. Ima zainteresiranih i upravo sam došao sa sastanka s jednim od njih. Pokušavamo sklopiti konstrukciju da se taj brod završi i da to bude prvi veliki brod koji ćemo gurnuti s navoza, što bi nam bilo iznimno zadovoljstvo. Cijela bi ta priča mogla završiti pozitivno za brod, nas i naručitelja. Brod neće u rezalište. Naš je interes da ga završimo. U minus ga nećemo raditi jer smo to već doživjeli. To je proizvod na kojemu možemo ekipirati ljude i podići sistem, i znati što možemo te vidjeti propuste koje treba ispraviti. Druga stvar koja je za nas bitna jest da poslovni partneri mogu vidjeti da smo i dalje brodogradilište i da smo sposobni napraviti brod. Kada bismo to napravili s nula posto profita da platimo ljude i prodamo taj brod, bili bismo zadovoljni. A drugima je to pokazatelj da možemo nastaviti raditi po tržišnim uvjetima - istaknuo je Hadžić.
Inače, Uljanik 1856, do trenutka dobivanja kredita, osiguravao je plaće za 30-ak djelatnika kroz dodatne poslove. Kako je epidemija covida zaustavila posao i u brodarskoj branši, na vezu su u luci tri platforme i još šest brodova koji plaćaju vez, a i na njima uljanikovci vrše sitne popravke. Kako kaže Hadžić, sve im je to pomoglo da prebrode razdoblje do dobivanja prvog kredita i pokretanja dugo priželjkivane proizvodnje. Ujedno, osigurali su poslove za druga strana i domaća brodogradilišta kao što su savijanje limova te cjevarski poslovi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....