Najveći turistički sajam na svijetu, ITB, potvrdio je ono o čemu se spekulira od početka godine: rani buking njemačkih turista, prema podacima GfK, za devet je posto niži nego u siječnju prošle godine jer su njemački putnici, s čijeg je tržišta lani u Hrvatsku stiglo 2,9 milijuna gostiju, ove godine svoj ljetni odmor odlučili rezervirati malo kasnije.
Najveći pad ranog bukinga Nijemaca, od 10 posto, bilježe u Španjolskoj, no zato slave u Turskoj, koja je to kapitalizirala te joj je buking za siječanj narastao za nevjerojatnih 58 posto.
Dvoznamenkastim stopama raste i rani buking Nijemaca u Egiptu, a dobra je situacija i na tržištu Tunisa, kao i Sjeverne Amerike, koja je ponovo zainteresirala Nijemce.
Turska dominacija
Kolika je turska dominacija na turističkom tržištu, najbolje pokazuju podaci prema kojima su njemački touroperatori, njih 54, najveći dio svojeg 8-postotnog rasta prihoda u 2018. ostvarili na oporavljajućim tržištima ponajprije Turske, a zatim i Egipta te Tunisa, zaradivši ukupno 23,4 milijarde eura, od čega najviše opada na TUI.
Najveće ovogodišnje sajamske publikacije Hrvatsku jedva i da spominju, nešto je tekstova o važnosti naše zemlje kao destinacije u kojoj se snima serijal “Igre prijestolja”, no sa štanda Hrvatske turističke zajednice poručuju da ove godine očekuju jednak broj posjetitelja s njemačkog tržišta kao i lani te da zbog slabijeg ranog bukinga Nijemaca “nema drame”.
- Ono što se događa u Hrvatskoj, događa se i na svim ostalim destinacijama jer su Nijemci ove godine odlučili čekati do posljednjeg trenutka kako bi si ovogodišnje praznike osigurali po najboljim cijenama. Ove godine se, općenito, očekuje rast njemačkih putovanja od 2 posto, a 60 posto Nijemaca već se izjasnilo da planira putovati te da su zainteresirani i za Hrvatsku. Njemački gosti, dakle, nisu nigdje nestali, samo ih treba znati ugrabiti i ponuditi im najbolje što imamo - poručio je ministar turizma Gari Cappelli.
Ipak, predstavnik TUI-ja Sven Gorrissen hrvatskim je hotelijerima poručio da im savjetuje spustiti cijene aranžmana najkasnije u iduća dva tjedna, i to između 10 i 15 posto, odnosno da gostima ponude akcije kako bi preduhitrili vrlo aktivnu konkurenciju.
Ministar Cappelli i direktor glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić tome su se suprotstavili, poručivši hotelijerima da se na preporuke touroperatora ne obaziru.
Ulaganje u kvalitetu
- Poštujemo touroperatore, ali moj je savjet da se ne ide na spuštanje cijena jer to domaćem turizmu nije u interesu. Dugo smo i teško radili da bismo si stvorili dobru poziciju te ne vidim zašto bismo si snižavali cijene koliko god sezona bila izazovna - poručio je Cappelli. Staničić je dodao da se domaći hotelijeri na tržištu trebaju istaknuti još boljom kvalitetom i ponudom, nikako spuštanjem cijena.
U prilog tome, ističu, idu i prošlogodinji rezultati najvećih domaćih hotelijerskih kompanija - sve su redom ostvarile rast, možda čak i na štetu broja gostiju, ali svakako zahvaljujući cijenama koje su posljedica neprestanog ulaganja u kvalitetu domaćeg turizma.
Goruće teme ovogodišnjeg sajma, koji se, kao i dosad, održava u Berlinu, uglavnom su “overturizam” i Brexit, a dobar dio pozornosti usmjeren je na rast Kine, za koju se predviđa da će do 2023. godine na putovanja izvan zemlje slati oko 135 milijuna turista, a najvažnije internacionalno tržište bit će im europsko.
Dobri rezultati na globalnoj razini bilježe se i u segmentu city break putovanja, sa SAD-om, Njemačkom, Francuskom, Velikom Britanijom i Španjolskom kao najpopularnijim destinacijama, koja su se između 2007. i 2017. godine utrostručila.
Ovogodišnji ITB trajat će do subote, 9. ožujka, a obuhvatit će 400 govornika te 10.000 kompanija iz 181 zemlje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....