Tankerska plovidba, kako se neslužbeno doznaje, posatala je vlasnik oko 33 posto dionica Atlantske plovidbe i tako je postala daleko najveći pojedinačni dioničar dubrovačkog brodara. Točnije, postat će njihov vlasnik nakon izdavanja dionica i izvršenja plaćanja. Tako da je nakon toga, Tankerska plovidba u obvezi objaviti javnu ponudu za preuzimnje Atlantske plovidbe. U slučaju Atlantske plovidbe to je obveza jer skupština Atlantske plovidbe nije donijela odluku da ne treba, iako je zakonski bila moguća i takva odluka.
Jučer u popodnevnim satima na stranicama Zagrebačke burze objavljeno je kako je Atlantska plovidba uspješno provela dokapitalizaciji kojom će se temeljni kapital povećati za 27,8 milijuna eura - na 83,3 milijuna eura, i to izdanjem 697.750 novih dionica, a cijena po kojoj su izdane je 53,50 eura po dionici pa će iznos koji premašuje povećanje temeljnog kapitala biti unijeti u rezerve kapitala. Dioničari su za 697.750 novih dionica, po cijeni od 53,50 eura, ukupno uplatili oko 37,33 milijuna eura. Kako iznos od 27,78 milijuna eura ide za povećanje temeljnog kapitala onda će iznos oko 9,55 milijuna eura biti unesen u rezerve kapitala Atlantske plovidbe.
Javna ponuda postojećim dioničarima za upis novih dionica Atlantske plovidbe za povećanje temeljnog kapitala istekla je u srijedu 11. 10. 2023. godine.
Tankerska plovidba je početkom mjeseca ima 7, 89 posto dionica Atlantske plovidbe, a u kratkom razgovoru koiji smo vodili prije nekoliko dana Mario Pavić predsjednik uprave Tankerske plovidbe iz Zadra nam je potvrdio da je u međuvremenu potpisan ugovor za kupnju dodatnih 1,79 posto dionica Atlantske plovidbe. S tim kupljenim dionicama Tankerska plovidba došla je do gotovo 10 posto dionica Atlantske plovidbe. Taj paket 1,79 posto dionica dionica po svemu sudeći prodao je Hrvoje Jerković.
Što se tiče stjecanja dionica i same dokapitalizacije Mario Pavić nam je prošli tjedan rekao da su u Tankerskoj plovidbi nakon najave i kasnije objave javnog poziva za sudjelovanje u povećanju temeljnog kapitala Atlantske plovidbe, dugo vagali hoćemo li sudjelovati u procesu. „Tržište suhih tereta u zadnje dvije godine doživjelo je ozbiljnu korekciju, a i zadnjih mjeseci i tjedana od najave dokapitalizacije u lipnju pokazalo je svoju volatilnu ćud. Iako je i donja granica predviđenog raspona cijene u javnom pozivu iznad trenutne tržišne cijene na burzi, na koncu smo se ipak odlučili na sudjelovanje u procesu te smo predali našu ponudu”, izjavio nam je Mario Pavić, predsjednik uprave Tankerske plovidbe.
Flotu Atlantske plovidbe sačinjava 11 bulk carriera. U dubrovačkom brodaru očekuje uskoro isporuku dva nova broda koji se grade u kineskim brodogradilištima. Kapital kompanija prikuplja kakao bi smanjila prosječnu starost flote odnosno kako bi pomladila flotu. Prosječna starost je 12 i pol godina. Nakon što preuzmu prvi brod koji je nedavno porinut, prosječna starost biti će 12 godina a kada preuzmu obadva broda, prosječna starost flote Atlantske plovidbe iznosit će 10 godina. U grupi Atlantska plovidba posluje još nekoliko zanimljivih tvrtki. Imaju modernu Atlan polikliniku, informatičku tvrtku Laus, turističku agenciju Atlant Tarvel Agency, agenciju za pomorce Atlant pomorska agencija, zatim tvrtku Adriatic Global Brokers te tvrtku koja upravlja njezinom poslovno stambenom zgradom Atlant poslovni centar.
U ovom trenutku Tankerska plovidba ima oko milijun tona nosivosti. Ima 14 brodova u dugoj plovidbi od kojih je šest produkt tankera u sklopu TNG-a, tri bulk carriera i pet tankera za prijevoz sirove nafte u Tankerskoj plovidbi. Ima i šest katamarana u sklopu tvrtke TP Line koja je, također kao i TNG, u 100 postotnom vlasništvu Tankerske plovidbe. Prošle godine su Tankerska plovidba i Tankerska Next Geneartion ostvarili najbolje rezultate u povijesti kompanije. Tankerska plovidba je ostvarila dobit od oko 106 milijuna eura a TNG u iznosu od 43 milijuna eura. U ovoj godini Tankerska plovidba je preuzela Turisthotele.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....