Talijanski modni brend Benetton zabilježio je jedne od najgorih poslovnih rezultata ikad - prva procjena govori o neto gubitku od čak 230 milijuna eura. Rezultati ni godinu ranije nisu bili pozitivni, no danas se 81 milijun minusa iz 2022. čini kao znatno pozitivniji rezultat.
Očekuje se da će se upravni odbor tvrtke danas sastati kako bi dogovorili plan restrukturiranja. Dvije osobe bliske vlasnicima za Reuters su otkrile da to znači da će, između ostalog, izvršni direktor Massimo Renon nakon četiri godine otići s te pozicije. Njegov je mandat trebao biti produljen na sastanku dioničara 18. lipnja, no to se jednostavno neće dogoditi. Renon, koji je svoju karijeru izgradio u industriji naočala radeći u tvrtkama Luxottica, Safilo i Marcolin, odbio je bilo što komentirati.
Holding Edizione, iza kojeg stoji obitelj Benetton, rekonstruiranje će podržati s 260 milijuna eura i ubuduće će čvršće kontrolirati grupu. Benettoni su, naime, s godinama davali sve veće ovlasti svojim menadžerima, no sada se čini da ipak preispituju svoju odluku.
U intervjuu za talijanske novine Corriere della Sera, predsjednik Luciano Benetton (89), jedan od njezinih osnivača, rekao je kako se očekivalo da će se grupacija 2023. “pokriti” prema trogodišnjem strateškom planu, ali je financijska situacija posljednjih mjeseci ipak bila gora od očekivanja. Dodao je da je sadašnja uprava, predvođena Renonom, iznenadila upravu ovako "dramatičnim" manjkom.
Ne skriva kako za sve gubitke krivi uskoro bivšeg izvršnog direktora Massima Renona i svoj novi menadžerski tim.
"Ukratko, vjerovao sam im i zbog toga sam pogriješio", rekao je Benetton. Otkrio je da je prošlog rujna prvi put postao svjestan da se gubici skupljaju. I njegov mandat završava u lipnju, a novinaru iz Corriere della Sera je rekao kako će otići s mjesta predsjednika upravnog odbora. Benetton se, naime, 2018. godine vratio u upravu brenda odjeće, nakon što je šest godina ranije podnio ostavku s tog mjesta.
Modni brend Benetton istoimena je talijanska obitelj osnovala 1965. godine u u sjevernoj regiji Veneto. Samo četiri godine kasnije proširili su se izvan Italije i to na jednu od svjetskih modnih prijestolnica - Pariz. Do 1978. godine čak 60 posto sve proizvedene Benettonove odjeće bilo je rezervirano za izvoz. Dvije godine kasnije pozitivne trendove dodatno je pojačalo otvaranje prve trgovine u New Yorku, na aveniji Madison, a 1982. i u Tokiju. Do danas se mreža trgovina proširila na 4000 lokacija diljem svijeta.
Benetton je 1985. godine zbog svog oglašavanja u Francuskoj dobio nagradu "Grand Prix de la Publicité". Bilo je to samo prvo u nizu priznanja zbog reklama koje su otvarale javnu raspravu te se istovremeno suočile s kritikama i cenzurom. Devedesetih su godina razvili kampanju za kondome u boji kako bi skrenuli pažnju na to kako su oni jedina sigurna zaštita od širenja AIDS-a koje je kasnih osamdesetih bilo veliki problem. Temu AIDS-a problematizira li su u još nekoliko svojih kampanja. U vrijeme kada se takvi prizori nisu mogli vidjeti u reklamama, Benetton u svojoj kampanji prikazao međurasnu, homoseksualnu obitelj. Kontroverzu je izazvala i fotografija triju srca, za koje se kasnije ispostavilo da nisu bila ljudska već svinjska, na kojima je pisalo “bijelo - crno - žuto” sugerirajući da smo svi jednaki, bez obzira na rasu. Ta poruka nije spriječila javnost da 1996. fotografa Oliviera Toscanija prozovu rasistom. Ni Rimokatolička Crkva nije bila oduševljena Benettonovom fotografijom koja prikazuje poljubac svećenika i časne sestre.
Iako ovakve reklame nisu bile po svačijem ukusu, Benetton je mogao biti zadovoljan pažnjom koju je dobivao i potražnjom koja ju je pratila. Dizajn odjeće je 80-ih i 90-ih taj brend pretvorio u jedan od najmoćnijih na svijetu. Upečatljivi krojevi, jedinstvene boje i predimenzionirane siluete tada su išle u korak s vremenom. S godinama su se ukusi promijenili, a da se Benetton tome nije uspio prilagoditi. Konkurentski divovi brze mode poput Inditexa (vlasnika Zare, Pull&Beara, Massima Duttija i Bershke) razvili su spretniji proizvodni i distribucijski model zbog kojeg su mogli brže odgovoriti na promjenjive ukuse potrošača. Osim toga, sve popularnija azijska roba bila je znatno jeftinija pa su kupci na talijanski modni brend počeli gledati kao na “bezrazložno skup”.
Zbog svega toga je 2012. bila posljednja godina u kojoj je Benetton ostvario dobit, a procjenjuje se da je od 2013. do danas tvrtka izgubila čak milijardu eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....