Ukupno sedam dana, do 27. studenoga, mali i institucionalni ulagatelji mogu upisati dionice maloprodajnog lanca Studenac koji je jučer krenuo s inicijalnom javnom ponudom dionica. Cilj im je u IPO-u prikupiti oko 80 milijuna eura te ponuditi do 35 posto temeljnog kapitala ako tvrtka izda maksimalan broj novih dionica.
Raspon cijena dionica ponuđenih institucionalnim ulagateljima postavljen je između 13,60 i 14,40 poljskih zlota te između 3,14 i 3,32 eura po dionici. Pritom će se nalozi za kupnju od malih ulagatelja u Hrvatskoj i Poljskoj prihvaćati po maksimalnoj cijeni od 14,40 zlota, odnosno 3,32 eura po dionici. Očekuje se da će konačan broj i konačna cijena ponuđenih dionica određenim kategorijama ulagatelja biti objavljeni 27. studenoga ili najkasnije sljedećeg dana. Prema izdanom prospektu, ponuda je usmjerena prema malim i institucionalnim ulagateljima u Hrvatskoj i Poljskoj, kvalificiranim institucionalnim kupcima u SAD-u i odabranim međunarodnim institucionalnim ulagateljima u drugim određenim jurisdikcijama. Prema informacijama iz objavljenog prospekta među potencijalnim institucionalnim ulagateljima je i Europska banka za obnovu i razvoj koja bi tako mogla postati jedan od značajnih dioničara Studenca.
"Objava inicijalne javne ponude važan je korak na putu Studenca prema Zagrebačkoj i Varšavskoj burzi. Studenac je jedan od najbrže rastućih maloprodajnih lanaca u srednjoj i istočnoj Europi, s dokazanim poslovnim modelom koji potvrđuju snažni financijski rezultati sa značajnim rastom prihoda, razvojem poslovanja na atraktivnim tržištima, nudeći podjednako daljnji dinamičan rast kao i atraktivne razine profitabilnosti", poručio je Michał Seńczuk, predsjednik Uprave Studenca.
Predstavljajući daljnji plan rasta, iz Studenca najavljuju da je cilj s 1400 trgovina u Hrvatskoj i Sloveniji, koje su imali krajem rujna ove godine, dosegnuti 3400 trgovina do kraja 2028. godine. Planiraju organski rast otvaranjem novih trgovina i daljnje akvizicije u Hrvatskoj i Sloveniji. Uz daljnji rast broja trgovina, oko 80 milijuna eura planiranih iz IPO-a namjeravaju iskoristiti i za smanjenje zaduženosti. Naime, prilagođeni neto dug u odnosu na ostvarenu EBITDA s omjera 4,4 u 2022. godini ove je godine smanjen na 3,1. Cilj je daljnje smanjenje na omjer od 2,5 iduće te 1,5 u 2026. godini.
Studenac je proteklih godina rastao o okruženju u kojem je rastao i cijeli sektor trgovine. Hrvatski maloprodajni sektor od 2018. do 2023. godine rastao je po prosječnoj godišnjoj stopi od 5,5 posto, a u sljedećih pet godina očekuje se daljnji rast od 4,8 posto. Menadžment Studenca procjenjuje stoga da će ukupno hrvatsko tržište maloprodaje s 10,2 milijarde eura 2023. godine rasti na gotovo 13 milijardi eura 2028. godine. U ukupnom prometu oko 10 posto prihoda trgovci ostvare tijekom turističke sezone. Studenac trenutačno drži šestu poziciju na maloprodajnom tržištu s ukupnim udjelom od 6,6 posto.
"Sredstva prikupljena izdanjem novih dionica namjeravamo koristiti za nastavak financiranja dinamičnog rasta i jačanje financijskog profila. Cilj menadžmenta je povećati prihod grupe za približno 30 posto u 2024. u odnosu na 2023. godinu s prosječnom godišnjom stopom rasta od 25 do 30 posto u srednjoročnom razdoblju", dodao je Michał Seńczuk.
Studenac kao prvi maloprodajni lanac, čije će dionice biti izlistane na Zagrebačkoj i Varšavskoj burzi, ostvario je golemi rast od malog lanca koji je osnovan 1991. godine u Omišu. U kolovozu 2018. tvrtku je preuzeo Polish Enterprise Fund VIII kojim upravlja Enterprise Investors, jedan od najvećih private equity fondova u srednjoj i istočnoj Europi. Od tada su postali jedan od najbrže rastućih tržišnih igrača u maloprodajnom sektoru u Hrvatskoj. Dosad su realizirali deset akvizicija, među kojima su Istarski Supermarketi, Sonik, Bure, Pemo, Lonia, Strahinjčica, Špar Trgovina, LA-VOR i Decentia u Hrvatskoj te lanac Kea u Sloveniji. Prihodi su im rasli s 309,5 milijuna eura u 2021. na 668,1 milijun eura u 2023. godini, uz prosječnu godišnju stopu rasta od 46,9 posto. U prvih osam mjeseci ove godine ostvarili su konsolidirani prihod od 556,5 milijuna eura. Strategija Studenca temelji se na nekoliko čimbenika rasta, uključujući povećanje opsega poslovanja i fleksibilnost, poboljšanje ponude i unapređenje korisničkog iskustva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....