Sporna luka

Stiže li konačna odluka o budućnosti dalmatinske lučice koja nema koncesiju još od 2014.?

Za lučicu Zenta je podnijet i prijedlog da postane luka otvorena za javni promet
Lučica Zenta
 Božidar Vukičević / HANZA MEDIA

Na današnjoj sjednici Vlade, jedna točka dnevnog reda prilično je zanimljiva za Split – prijedlog odluke o davanju Lučkoj upravi Splitsko-dalmatinske županije na privremeno upravljanje i korištenje lučka područja postojeće sportske luke Zenta!

Isto vrijedi i za špinutsku lučicu, gdje su trebale godine da se iscrtaju granice pomorskog dobra kao preduvjet za produženje koncesije.

Vjerovali ili ne, Zenta je konačno uvrštena na dnevni red te je time napravljen korak dalje u rješavanju kaotične situacije, u kojoj se našla ova nekad lijepa lučica na još ljepšoj poziciji na obali.

Zenta kao lučica nema koncesiju još od 2014. godine, infrastrukturno je toliko propala pa se Grad može samo crvenjeti, a proteklih godina pravni odnosi su se toliko zakomplicirali da su čak i Državno odvjetništvo, Policija, Lučka kapetanija i ostali bježali od te teme kao vrag od tamjana.

Prosječna plaća – 12.000 kuna!

Malobrojna ekipa okupljena oko PŠD Zenta uzela je stvar u svoje ruke te dijelila pravdu tako da je isključila ribolovce i jedriličare, određivala namete, obveze članova, isključivala struju i vodu, provodila netransparentno gospodarsku i svaku drugu djelatnost i očito lijepo zarađivala.

Stoga i ne čudi što su se, prema portalu Firmoteka.hr koji svake godine radi analizu plaća u županiji, našli među 100 firmi u Splitsko-dalmatinskoj županiji s najvećim prosječnim plaćama, piše Slobodna Dalmacija.

Tako je PŠD Zenta na 11. mjestu, a zapošljava 12 ljudi čija je prosječna neto plaća 12.051 kunu!

Za lučicu Zenta je podnijet i prijedlog da postane luka otvorena za javni promet pod upravljanjem županijske Lučke uprave. Čak su iz Upravnog odjela za turizam i pomorstvo Splitsko-dalmatinske županije kazali kako su zbog nestručno spojenih kabela u moru te urušenih mulova na lukobranu ugroženi ljudski životi, te da Zenta zaslužuje puno više ulaganja i održavanja.

Pod upravljanjem županijske Lučke uprave spriječile bi se daljnje devastacije i propadanja. Zenta bi po novom modelu trebala biti podijeljena u tri djela – na nautički, komunalni i operativni dio za obavljanje prijevoza, a uključivala bi i sportsko korištenje pomorskog dobra.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 07:39