Za godinu dana Bomark Pak će postati najveći proizvođač ambalažnih proizvoda u Europi. U tijeku su ulaganja u tvrtku vrijedna pedeset milijuna eura.
„Ovaj se investicijski ciklus sastoji od tri faze: modernizacije proizvodnog pogona što podrazumijeva nabavku novih strojeva, proizvodnje papirnih cijevi koja je vezana uz proizvodnju rastezljive folije, te proizvodnje energije iz obnovljivih izvora, tj. fotonaponske elektrane“, kazao je Stiven Toš, suvlasnik i direktor tvrtke Bomark Pak u emisiji Poduzetnički mindset.
Toš smatra da u poslu nema stagnacije nego da se u njemu može samo rasti ili padati. Zbog toga se tvrtka hrabro početkom koronakrize odlučila na nova ulaganja.
„Kriza nam se pokazala kao prilika kojom ćemo ojačati svoju poziciju na europskom tržištu. Zbog otežanih lanaca nabave naši konkurenti iz udaljenih dijelova svijeta od Brazila do Malezije nisu mogli isporučivati robu u Europsku uniju. Zbog toga su se naši kupci okrenuli europskim dobavljačima. U koronakrizi su se mijenjale životne navike i rasla je potražnja za našim proizvodima“, rekao je Toš.
On je zajedno s Miljenkom Borščakom, utemeljiteljem i suvlasnikom Bomark Paka, proglašen EY Poduzetnikom godine. Tome su najviše pridonijele brojke vezane uz poslovanje tvrtke. Tvrtka svakodnevno obradi oko dvjesto tona materijala samo za rastezljive folije. Proizvode Bomark Paka koriste tvrtke u trideset zemalja – od tvornica pića i automobila do trgovačkih centara. Riječ je o više od pet posto europskog tržišta ambalaže.
„Mi godišnje izvozimo robu vrijednu 550 milijuna kuna. Ove ćemo godine ostvariti izvoz vrijedan između 750 milijuna i 800 milijuna kuna, a možda i više. Želja nam je izvozom do kraja godine ostvariti milijardu kuna jer prelazimo iz kune u euro, pa bi ovo bio lijep zaokružen broj“, otkrio je Toš.
Kako bi Bomark Pak podigao proizvodnju na visokotehnološku razinu, koristio je sredstva iz fondova Europske unije, ali i druge izvore financiranja. Za uspješnu otplatu kredita tvrtki je bilo potrebno razvijati prodaju.
„Bili smo najkvalitetniji te imali najbolju uslugu i najjeftiniji proizvod što je gotovo nemoguće postići“, otkrio je Toš na koji je način tvrtka uspješno krenula u osvajanje stranih tržišta.
Grupacija Bomark trenutačno zapošljava više od 300 ljudi – 250 u Hrvatskoj, a ostale u Sloveniji, Srbiji i Bosni i Hercegovini.
„Kada smo prije desetak godina počeli s proizvodnjom, na jednoj smo poziciji trebali imati četiri čovjeka, a danas na istoj zahvaljujući novim strojevima imamo jednog čovjeka. Nismo htjeli biti industrija koja isplaćuje minimalne plaće jer smatram da Hrvatska dugoročno nije zemlja gdje trebamo raditi niskotehnološko zahtjevne poslove s mnogo radne snage. Svjesni smo i trenda opadanja stanovnika. Svi ćemo se suočiti s nedostatkom radne snage. Zato trebamo imati što veći broj visokokvalificiranih radnika. Pokušavamo u regiji imati plaće više od prosjeka te želimo da se radnici osjećaju kao dio obitelji. Potičemo zapošljavanje rođaka i poznanika naših djelatnika. Nemamo ništa protiv strane radne snage, ali radije zapošljavamo domaće ljude. Ljudi su to počeli cijeniti. Isplaćujemo im božićnicu, regres, naknadu za novorođeno dijete, stipendije za djecu…“, ispričao je Toš.
Unaprjeđenje tehnologije omogućilo je Bomark Paku zapošljavanje većeg broja žena u proizvodnji. Naime, ljudi sada upravljaju strojevima, a roboti pomažu radeći nekadašnje teške fizičke poslove. Zahvaljujući tome Bomark Pak sada potiče zapošljavanje žena te teži tome da omjer zaposlenika po spolu bude 50:50.
Emisija Poduzetnički mindset medijske platforme Poduzetnik prikazuje se premijerno svakoga drugog petka u 10 sati na portalu Novac.hr Jutarnjeg lista. Voditelj je Saša Cvetojević, a urednica Dunja Trojan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....