Budućnost rafinerije

Štern: 'Rijeka će nakon realiziranih investicija postati najvrjedniji dio Ine'

Štern vjeruje kako će izgradnja koking postrojenja omogućiti povećanje proizvodnje u riječkoj rafineriji
 Ivica Brusić / HANZA MEDIA

Odluka uprave Ine i MOL grupe o izgradnji postrojenja za preradu teških ostataka nafte (koking) u Rafineriji nafte Rijeka svakako je sjajna vijest, kaže Štern. Kroz godinu-dvije Rijeka će postati tržišno vrlo ozbiljna priča.

– To je projekt koji će omogućiti dugoročni opstanak riječke rafinerije na tržištu, Ini omogućiti bolje poslovanje na tržištu, ali i zaposliti velik broj domaćih tvrtki. Povećat će se proizvodnja svijetlih derivata, odnosno benzina i dizela, što će donijeti i puno veću profitabilnost, a time i opstanak rafinerije na tržištu, smatra Štern.

- Rijeka je svakako zbog svoje idealne pozicije buduća zlatna koka Ine pogotovo ako se realizira proces reverzibiliteta tako i ruska nafta može dolaziti do Rijeke.

Štern vjeruje kako će izgradnja koking postrojenja omogućiti povećanje proizvodnje u riječkoj rafineriji, ali i da će se u tom slučaju i veći dio domaće nafte prerađivati u Rijeci, za što je potrebno stvoriti i tehničke preduvjete u JANAF-u.

- Rafinerije ponekad nisu lukrativne, a sve u svemu ovisi o kapacitetima i cijene, no svakako je bolje da imate takve modernizirane kapacitete, jasan je Štern.

Sisačka Rafinerija, s druge strane, čini se kao završena priča.

- Sisak je nerentabilan. U ovom trenutku ne bi ga se ni moglo nazvati rafinerijom. Ne mogu se nositi u profitabilnosti s potpuno obnovljenim rafinerijama u Mađarskoj i Slovačkoj. Nažalost, početkom 2000-ih godina propuštena je velika prilika za modernizaciju sisačke rafinerije. Planovi su bili na stolu, bilo je osigurano i financiranje no čitava je priča propala zbog osobnih interesa i čudnih ambicija, pa čak bih rekao i korupcije na razini Uprave i Nadzornog odbora Ine, kaže Štern.

Protekloga tjedna u fokusu je javnosti bio izvoz nafte u Mađarsku koji je izazvao niz reakcija. U sadašnjim okolnostima privremeni izvoz nafte u Mađarsku nije sporan, kaže Štern, jer Sisak to ne može odraditi, a Rijeka prolazi kroz proces remonta, no dodao je da ne može detaljnije komentirati jer nije upoznat sa svim detaljima ovog posla.

Posljednjih su se dana pojavile i spekulacija kako bi MOL mogao biti zainteresiran za preuzimanje Janafa. Štern ne vjeruje u priču o interesu MOL-a za preuzimanjem Janafa.

- Ina je bila suvlasnik Janafa, držala je trećinu udjela. Ne vidim razloga na mađarska naftna kompanija bude vlasnik Janafa, a ne vidim da bi MOL i bio zainteresiran. Ali Mađarskoj je svakako stalo da Janafovi cjevovodi dobro funkcioniraju i sigurno je da ćemo tu u budućnosti vidjeti daljnje intenziviranje poslova, zaključuje Štern.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 03:15