Infobip i Damir Sabol investirali su tri milijuna kuna u hrvatski startup Stemi. Proizvođač prvog hrvatskog edukacijskog robota i jedan od prvih edukacijskih startupa u Hrvatskoj tržišno je procijenjen na 45 milijuna kuna. Stemi je objavio da ovom investicijom mijenja smjer poslovanja. Potpuno će se usmjeriti na edukaciju i izgradnju - škola budućnosti.
Marin Trošelj, osnivač i direktor Stemija, kaže da im glavni proizvod time više nije edukacijski robot već edukacijska platforma za brzu izradu nastavnih STEM kurikuluma. STEM je kratica za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.
- Već smo zaboravili da su škole nekada bile lokomotive zajednice, da se upravo u školama mogla vidjeti najsuvremenija tehnologija. Danas nije tako, a Stemi je riješio baš taj problem - kaže Trošelj.
Cloud platforma
Navodi da su stvorili cloud platformu koja povezuje nastavnike, učenike i gospodarstvo. Testirali su je na razvoju kurikuluma iz umjetne inteligencije, a kao partnera su uzeli Infobip.
- Klasičan, linearan pristup, gdje to ide od ministarstva preko mnoštva dionika do na kraju pokretanja kurikuluma u školi traje po pet godina. Mi smo to izveli u pet mjeseci - kaže Trošelj.
Pojašnjava da su u izradu kurikuluma uključili sve, ne samo obrazovne stručnjake. Infobip je dao najrecentnije znanje iz područja umjetne inteligencije, a preko svoje tehnološke platforme primili su prijedloge nastavnika i povratnu informaciju učenika.
- Pilot tog rješenja napravili smo u 60 škola, a danas našu platformu koristi ukupno 150 škola u SAD-u, Hrvatskoj i BiH - kaže Trošelj.
Dodaje da su im prihodi ove godine veći za dva do tri puta u odnosu na lani. Navodi da bi bili i veći da ih nije usporila korona. Prema podacima Fine, Stemi je lani imao prihod od 818.018 kuna i gubitak od 954.637 kuna.
- Sad nam je glavni cilj rast prihoda, posebno u SAD-u. Nedavno smo ušli u jedan američki okrug u kojem je 130.000 učenika. Tako da potencijal postoji, ali još nismo profitabilni i to nam u ovoj fazi nije ni prioritet te su investitori toga svjesni - kaže Trošelj.
Kampanja na Funderbeamu
Stemi je prije dvije godine preko Funderbeam SEE platforme Zagrebačke burze prikupio 2,28 milijuna kuna kapitala za širenje u SAD. Tada je to bila najbrže rastuća investicijska kampanja na Funderbeamu iz Hrvatske. U prvih 60 minuta Stemi je prikupio više od milijun kuna kapitala.Damir Sabol i tada je uložio u Stemi, a na popisu ulagača pojavili su se i Ante Mandić, Albert Gajšak, Ivan Mrvoš, Luka Abrus, Viktor Marohnić, Tajana Barančić, Mihovil Barančić, Tomislav Car, Hrvoje Bujas te Ivan Klarić.
Damir Sabol, suosnivač i direktor Photomatha, kaže da već dugo prati razvoj Stemija.
- Stemi je s malim timom postigao ono što neki ne uspiju ni s 50 ljudi. No, nisam sad investirao očekujući brzu zaradu već da pomognem u daljnjem razvoju Stemija - zaključuje Sabol.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....