Glavni dobavljač goriva za sva postojeća i novostečena maloprodajna mjesta Ine i MOL-a u Sloveniji bit će Ina. Tako su priopćili iz Ine nakon što su Ina i MOL postigli dogovor o stjecanju OMV-ova udjela od 92,25 posto u OMV-u Slovenija, a transakcija uključuje 120 maloprodajnih mjesta u Sloveniji i veleprodaju preuzete kompanije, izvijestila je Ina u utorak. Ina već ima 7,75 posto udjela u OMV-u Slovenija, a u skladu s dogovorom namjerava ga povećati na 33 posto, stoji u Ininu priopćenju, u kojemu se ne navodi vrijednost transakcije.
Dugoročna budućnost
Ova transakcija podliježe odobrenju koncentracije.
- Time je ostvaren pristup ključnom tržištu za našu Rafineriju nafte Rijeka, čime je osigurana i dugoročna budućnost rafinerije u kojoj je u tijeku implementacija strateškog projekta izgradnje postrojenja za obradu teških ostataka. Ova akvizicija pokazuje da zajedno s MOL-om nastavljamo ostvarivati svoje strateške ciljeve jačanja prisutnosti Ine i MOL Grupe u regiji - izjavio je predsjednik Uprave Ine Sándor Fasimon.
OMV Slovenija upravlja drugom po veličini maloprodajnom mrežom u Sloveniji, od 120 maloprodajnih mjesta, koje posluju pod brendovima OMV, koji ima 108 maloprodajnih mjesta, Euro Truck, koji ima četiri maloprodajna mjesta, te Avanti/Diskont, koji ima osam maloprodajnih mjesta. Nakon akvizicije Ina i MOL će postati stopostotni vlasnici te imovine.
"Sa 48 MOL-ovih i pet Ininih brendiranih maloprodajnih mjesta u Sloveniji, MOL Grupa trenutačno je treći igrač na slovenskom maloprodajnom tržištu. Zahvaljujući potencijalnoj transakciji, MOL i Ina, odnosno MOL Grupa mogla bi imati 173 maloprodajna mjesta u Sloveniji", istaknuto je Ininu priopćenju, u kojem se navodi da će glavni dobavljač goriva za sva postojeća i novostečena maloprodajna mjesta Ine i MOL-a u Sloveniji biti Ina.
OMV izlazi iz maloprodaje
Naftni stručnjak Miro Skalicki također smatra da je ovo, ako je točno da će se ova maloprodajna mjesta opskrbljivati iz Rijeke, siguran znak da će se realizirati najavljena velika ulaganja u riječku rafineriju jer se u ovom trenutku iz Rafinerije Rijeka ne mogu opskrbljivati ta maloprodajna mjesta u Sloveniji.
- Naime, Rafinerija Rijeka jako malo proizvodi takozvanih bijelih goriva u odnosu na druge moderne rafinerije, a druga je stvar što ne može prerađivati teške ostatke. Modernizacija Rafinerije Rijeka svakako je proces koji će trajati dvije, tri godine, a zahtijeva i ogromna ulaganja vrijedna više stotina milijuna eura. U svakom slučaju, iz Rijeke se u ovom trenutku može samo djelomično opskrbljivati ta maloprodajna mjesta u Sloveniji. Ako je tako kako je objavljeno, onda je ovo jako dobra vijest za hrvatsko gospodarstvo bez obzira na to što MOL ima upravljačka prava u Ini i što donosi ključne odluke. Znači, sada sve ovisi o realizaciju ulaganja - smatra Skalicki.
Naftni stručnjak Davor Štern kaže da je dobro što se ovo događa te da je ova mogućnost najavljivana jer OMV izlazi iz maloprodaje na ovom području.
- Najprirodnije je i najnormalnije da Ina preko Rafinerije Rijeka bude dobavljač ovih maloprodajnih mjesta u Sloveniji, bilo preko Luke Kopar, bilo cestovnim putem. U svakom slučaju, Slovenija je prirodno tržište za Rafineriju Rijeka - pojašnjava Davor Štern.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....