Usprkos lošem početku godine te vrlo kasnom otvaranju smještajnih kapaciteta, većina turističkih kompanija na kraju trećeg tromjesečja uspješno se približava rekordnim rezultatima iz 2019., poglavito zahvaljujući nevjerojatnoj potražnji u glavnoj sezoni, koja se produljila i u listopad.
Izvješća za prvih devet mjeseci glavnih domaćih turističkih kompanija pokazuju da su neke od njih praktički i dosegnule pretpandemijske razine, primjerice poput Maistre koja je, prema podacima objavljenim na Zagrebačkoj burzi, u prvih devet mjeseci 2021. ostvarila 1,148 milijardi kuna poslovnih prihoda, što je na razini 92 posto 2019. godine, s EBIDTA-om koja je 3 posto veća nego prije pandemije, odnosno neto dobiti na razini od 362 milijuna kuna.
Glavna sezona bila im je obilježena visokom potražnjom, na razini 85 posto 2019., a posebno se ističe luksuzni segment koji je realizirao povećanje volumena od 13 posto u odnosu na pretkrizno razdoblje.
Tvrtka Valamar Riviera dotle je u izvijestila da je treće tromjesečje završila s poslovnim prihodima od 1,5 milijardi kune, što predstavlja 75 posto rezultata iz 2019. godine, a očekivanja su da će na sličnoj razini okončati i 2021., za koju predviđaju prihode između 1,62 i 1,65 milijardi kuna.
Kraj trećeg tromjesečja obilježila je stabilizacija turističkog poslovanja tvrtke zahvaljujući oporavku glavne sezone, a pojedini segmenti njezina portfelja zabilježili su rezultate bolje nego u 2019. godini - poglavito kampovi, u kojima je zabilježen rast prihoda od 15 posto, te premium segment hotela i ljetovališta s 10 posto većim prihodom nego 2019. godine.
Ključan treći kvartal
S druge strane, njihovi kapaciteti na jugu zemlje, turistički objekti na razini od dvije i tri zvjezdice na području Dubrovnika, ne bilježe značajniji oporavak turizma, stoji u Valamarovu izvješću.
Vrlo dobre rezultate bilježi i kompanija u vlasništvu Valamar Riviere i AZ mirovinskih fondova, Imperial Riviera.
Ona je poslovnim rezultatima u prvih devet mjeseci ove godine za 28,4 milijuna kuna nadmašila pretpandemijsko razdoblje - prihodi na kraju glavne sezone iznose 273,8 milijuna kuna, od čega većina, točnije 234,3 milijuna, otpada na treći kvartal, odnosno glavnu sezonu.
U usporedbi s 2020., ukupni prihodi veći su čak 188 posto, a samo u trećem kvartalu ostvareno je 86 posto ukupnih devetomjesečnih prihoda, što svjedoči o tome koliko je potražnja ove godine u glavnoj sezoni bila jaka.
Ostvarena dobit grupe iznosi 154,4 milijuna kuna te je u odnosu na rekordnu 2019. veća čak 40 posto, između ostaloga i zahvaljujući činjenici da je tijekom glavne sezone kompanija imala otvoreno čak 93 posto ukupnih kapaciteta, zabilježivši razinu noćenja praktički na razini 2019., s minusom od samo 0,6 posto.
Špica sezone - rekordna
I Imperial Riviera bilježi rast prosječne prodajne cijene smještajne jedinice, i to u iznosu od čak 31 posto u odnosu na godinu prije, odnosno 22,8 posto u odnosu na pretkrizni period, a pojašnjavaju kako je to posljedica rasta last minute rezervacija te dobre prihvaćenosti njihovih smještajnih kapaciteta visoke dodane vrijednosti u kojima je nedavno završen investicijski ciklus.
Turistička kompanija Plava laguna izvijestila je da je grupacija u prvih devet mjeseci ostvarila 3,6 milijuna noćenja te 972,4 milijuna kuna prihoda, što je razina od 76 posto u smislu posjećenosti te 82 posto u smislu razine prodaje 2019. godine, a kao najbolji segment u smislu noćenja "isplivali" su kampovi, u kojima je posjećenost bila na razini 91 posto pretkriznog razdoblja.
U periodu od početka srpnja do kraja rujna u kampovima je ostvareno 1,7 milijuna noćenja, što predstavlja rast od tri posto u odnosu na isti period 2019. godine, dok hoteli i apartmani bilježe niža ostvarenja noćenja za 11 posto. I dalje su najbrojniji gosti iz Njemačke, s udjelom od 37,6 posto u ukupnim noćenjima, pri čemu bilježe i porast noćenja u odnosu na razdoblje prije dvije godine, a zatim slijede gosti iz Austrije, Nizozemske i Slovenije.
Opatijska Liburnia Riviera u prvih je devet mjeseci ove godine zabilježila poslovne prihode od 212,7 milijuna kuna, što su prihodi na razini 75 posto 2019. te 132 posto 2020. godine, od čega najveći porast bilježe prihodi od prodaje te pansiona.
Kako napominju u svojem izvješću, ostvareni rezultati ukazuju na "brži nego inicijalno očekivan oporavak", koji je posebno vidljiv u sjevernim jadranskim regijama u kojima kompanija posluje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....