NIMCO BRANDS&LIQUEURS

‘S Fibisom ulazimo u tržišne niše u koje dosad nismo mogli‘

Već neko vrijeme pregovaramo s jednim australskim distributerom, tako da smo sada pred isporukom, kaže direktorica Željka Damjanović

Nikola Serdar i Željka Damjanović

 Dragan Matic/Cropix

Dosadašnji direktor i osnivač trećeg po veličini hrvatskog proizvođača jakih alkoholnih pića Nikola Serdar povukao se s upravljačkih pozicija i sada je predsjednik Nadzornog odbora tvrtke Nimco Brands & Liqueurs iz Bestovja. Funkciju direktora preuzela je Željka Damjanović, dugogodišnja menadžerica u toj tvrtki, koja je sada ušla i u vlasničku strukturu Nimca.

Također, tvrtka Nimco Brands & Liqueurs napravila je i značajne promjene u distribuciji svojih proizvoda, tako da je distribuciju za hrvatsko tržište dobila tvrtka Fibis.

- Fibis je vrlo operativna tvrtka. Kako mi nemamo prodajnu službu, s tim distributerom ulazimo u neke tržišne niše u koje do sada nismo mogli ući. Ovako ulazimo i u manje ugostiteljske objekte, s kojima upravo Fibis odlično surađuje. On ima svoja dostavna vozila i široku distribucijsku mrežu po čitavoj Hrvatskoj, uključujući i otoke. Dosad smo taj tržišni segment držali samo preko velikih distributera. Nismo imali direktne ugovore s tim kupcima. Naš plan je da u određenom razdoblju svi dosadašnji kupci prijeđu na poslovanje preko Fibisa - objašnjava Željka Damjanović.

Bolja godina

Što se tiče njemačkog tržišta, koje je također značajno za ovu tvrtku, prije dvije godine sklopljen je ugovor s poznatim distributerom Hawesko Holding, čije je sjedište u Hamburgu, a poznat je kao vodeći distributer vina u Europi.

- Na njemačkom tržištu ostvarili smo rast, a planiramo ga ostvariti i ove godine, u rasponu od 10 do 15 posto.

Na hrvatskom tržištu situacija je lani također bila bolja nego 2020., koja je zbog poznate situacije bila jedna od lošijih godina. Doduše, nismo još došli na pokazatelje iz 2019., ali smo blizu njih.

image

Proizvodni pogon

Dragan Matic/Cropix

Kad govorimo o hrvatskom tržištu, procjena je da smo u 2021. lošiji oko šest posto u odnosu na 2019. godinu - otkriva nova direktorica Nimco Brands & Liqueursa.

Odmah napominje da bi uskoro trebao krenuti i prvi izvoz u Australiju.

- Već neko vrijeme pregovaramo s jednim tamošnjim distributerom, tako da smo sada pred isporukom, odnosno prvim izvozom na australsko tržište. Naša najveća tržišta su njemačko i hrvatsko. Izvozimo još u Švicarsku i Poljsku, a pregovaramo s distributerima iz Austrije, Češke i Slovačke - ističe Damjanović.

Drugačiji asortiman

Proteklih nekoliko godina došlo je do značajnih promjena na domaćem tržištu jakih alkoholnih pića povezanih s Badelom, Zvečevom i Maraskom, a takva konsolidacija, kaže Željka Damjanović, Nimcu ide naruku.

- Preuzimanja i spajanja su u poslovnom svijetu normalni procesi. Spojene su velike domaće tvrtke s istim proizvodnim asortimanom, tako da to nama i odgovara. Svjesni procesa koji se događaju, uveli smo promjene u distribuciji naših proizvoda.

Očekujemo povećanje prometa, ali i našeg tržišnog udjela. Postoji prostor za rast, prije svega zbog činjenice da su naši brendovi jaki i poznati na hrvatskom tržištu. Imamo bitno drukčiji asortiman od ostalih proizvođača jakih alkoholnih pića, stoga vidimo prostor za rast i napredak. S našim novim distributerom Fibisom, vjerujemo da ćemo u iduće tri godine doći u novu tržišnu poziciju, a planiramo i rast na izvoznim tržištima - pojašnjava Željka Damjanović, koja domaće proizvođače ne smatra konkurencijom. Veća su konkurencija, napominje, svjetski globalni brendovi jakih alkoholnih pića.

Nimco Brands & Liqueurs redovito uvodi nove proizvode u svoj asortiman. Tako su i za ovu godinu planirana dva nova proizvoda - jedna voćna rakija i jedna majstorska travarica, koje bi se na tržištu trebale pojaviti u proljeće.

Nimco Brands & Liqueurs je u ljeto 2016. godine preselio proizvodnju u novi pogon u Bestovje. Ukupna investicija iznosila je više od 20 milijuna kuna. Potom je nastavljeno daljnje ulaganje, pa je dovršeno montiranje nove destilerije. Radi se modernoj i sofisticiranoj tehnologiji koja je, uz kvalitetnu sirovinu, jamac kvalitete proizvoda. U sklopu kompleksa gdje se nalazi proizvodni pogon u Bestovju - Sveta Nedjelja, a upravo na inicijativu Željke Damjanović, pokrenut je centar za usavršavanje barmena i destilera.

Proizvodni program podijeljen u četiri bloka

U novom su pogonu objedinjene sve službe tvrtke, proizvodnja, marketing i upravljanje. Zahvaljujući najmodernijoj tehnologiji, Nimco Brands & Liqueurs prije nekoliko je godina ondje pokrenuo je proizvodnju premium proizvoda. Do tada je u toj kategoriji imao tri brenda: votku Cobalt, rum Cubana Bar te 5 Corners Gin koji mijenja boju, a potom je krenuo u proizvodnju i drugih destilata. Proizvodni asortiman Nimco Brands & Liquersa podijeljen je u četiri bloka. Prvi su primarni brendovi, u drugom su brendovi kupljeni od Istravina, u trećem proizvodi iz linije voćnih rakija Moretto, a u četvrtom, premium asortiman u kojem su premium votka, kubanski rum te inovativni džin. U sklopu kompleksa zasađen je i voćnjak. Nimco Brands & Liqueurs najprije se pozicionirao na njemačkom tržištu, gdje je Nikola Serdar 1983. godine s partnerima započeo proizvodnju popularnog aperitiva Julischka, kojeg je dosad prodano više od 10 milijuna boca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. listopad 2024 09:14