Rimčevo preuzimanje Bugattija nije samo velika vijest u Hrvatskoj nego i najveća senzacija u globalnom svijetu superluksuznih automobila.
Stvaranje tvrtke Bugatti Rimac, koja povezuje najstarijeg i najmlađeg proizvođača hiperautomobila, potaknulo je val konsolidacija najskupljih automobilskih brendova na planetu. Svi su oni već godinu, dvije pod snažnim pritiskom Tesle Elona Muska, čija se S klasa počela nametati kao ozbiljna konkurencija staroj gardi. No, sve do poteza Mate Rimca, nitko od njih nije poduzimao ništa konkretno.
Performanse rivala
Daimler, vlasnik Mercedes-Benza, sada je objavio da će u rujnu osnovati novu poslovnu jedinicu koja će okupiti tri njegova superluksuzna brenda. Riječ je o AMG-u, koji je fokusiran na vrhunske performanse, zatim je tu rival Rolls-Royceu i Bentleyju, brend Maybach, te brend G-Class. Potonji uključuje cijelu lepezu luksuznih terenaca. Ideja Daimlera je povezati te brendove kako bi smanjio troškove i povećao profitabilnost. Sve se to događa paralelno s ovogodišnjim predstavljanjem prvog potpuno električnog Mercedesa AMG-a, a koji će se u SAD-u od iduće godine natjecati s Teslom.
Prema prezentaciji koju je Daimler objavio lani, prodaja njegovih superluksuznih vozila u značajnom je porastu. Prije deset godina broj prodanih Maybacha bio je manji od 1000 godišnje, a 2019. je skočio na 12.000 godišnje. G-Classa se sa 6000 jedinica u 2011. prodala u čak 32.000 komada 2019. godini. AMG-i pak prednjače i u količini i u rastu, a sa 17.000 jedinica prije deset godina prodaja im je porasla na 113.000 komada u 2019.
Strategija Porschea
Volkswagen, koji je dogovorom s Rimcem pronašao rješenje za Bugatti, tim je poslom tek počeo raščišćavati svoj portfelj superluksuznih brendova. U njemu je Porsche, koji slijedi svoju strategiju i koji je, među inim, osim investicije u Rimca s Infinumom, u Zagrebu otvorio razvojni centar Porsche Digital Croatia. No, tu su još Bentley i Lamborghini.
Ovaj potonji zainteresirao je ulagače iz Švicarske. U prosincu je isti posao koji je sada odradio Rimac s Bugattijem želio izvesti švicarski poduzetnik Rea Stark Rajčić, sin splitske spisateljice Dragice Rajčić koji je s Tonijem Piechom, sinom bivšeg VW-ova šefa, osnovao startup za električna vozila te, potpomognut švicarskim ulagačima, želio preuzeti Lamborghini za 7,5 milijardi eura.
Stanje kod konkurenata, od Tesle do Daimlera, sugerira da Mate Rimac može izgraditi solidan biznis s Bugattijem i novim Rimac Automobilima, dvjema tvrtkama u okviru društva Bugatti Rimac. Ističemo, novim Rimac Automobilima, jer je od postojeće tvrtke u tom novom društvu ostala samo Nevera. Taj posao ujedno će mu omogućiti da ne mora više ulagati napore u izgradnju vlastite prodajne mreže za Neveru, nego će za to moći koristiti Bugattijevu logistiku.
Sve ostalo što je dosad činilo tvrtku Rimac Automobili i na čemu danas dobro zarađuje i raste, preneseno je u tvrtku Rimac Technology. To uključuje razvoj baterija, raznih električnih sustava i koncept vozila za druge proizvođače. Taj najvredniji dio tvrtke zadržao je istu vlasničku strukturu i zapravo je jezgra konkurentske prednosti koju Rimac ima u odnosu na Elona Muska i Teslu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....