JUTARNJI U KERESTINCU

Rimac: ‘Bugatti je rasprodan do 2030., a gradimo još dvije nove linije za proizvođače. Svaka vrijedi više od cijelog kampusa‘

Osnivač Rimac Grupe pokazat će i sve novosti izgrađene u kampusu tvrtke u Remetincu

Hala u Rimčevom kampusu

 Ilija Matanović/

NOVO 13:30 - Mate Rimac proveo je hrvatske novinare kroz halu gdje će biti smještena proizvodna linija za BMW i u kojoj će sljedeće godine biti smješteno robota u vrijednosti od 100 milijuna eura.

U kampus će doći još dvije proizvodne linije za proizvođače koji još nisu otkriveni, rekao je Rimac, a vrijednost opreme koja je potrebna za svaku od tih linija premašuje vrijednost gradnje kampusa.

image

Pola kampusa će izgledati ovako, s potpuno automatiziranim proizvodnjom, dok će druga polovica biti sasvim manualna, a to je ona u kojoj će se raditi Bugatti i Rimac

Ilija Matanović/
image

Trenutačno se tu izrađuju prototipovi Bugatti Tourbillona, namijenjeni za testiranja, homologacije i slično. "U stanju smo napraviti cijeli automobil do kraja ovdje, ali ipak ih na kraju šaljemo u Francusku na završno sklapanje"

Ilija Matanović/

Od ukupno ugovorenih 5 milijardi eura poslova, skoro 3 milijarde otpada na Rimac Technology, odjel koji izrađuje komponente za svjetske proizvođače. Veliki dio toga je posao s BMW-om.

"Mi smo njihov jedini partner za izradu baterijskih sklopova, ili ih rade sami, ili ih radimo mi", rekao je Rimac.


12:35 - Mate Rimac počeo je prezentaciju za hrvatske novinare prolaskom kroz povijest kompanije. Istaknuo je da je i dalje najveći vlasnik kompanije sa 23 posto udjela.

Trenutačno ima više od 2000 zaposlenih, a ukupno, zajedno s Bugattijem, imaju ugovorenih više pet 5 milijardi eura poslova.

Osim brojnih lokacija u Hrvatskoj, nedavno su otvorili pogon u Bologni zbog velikog broja talijanskih zaposlenika.

Kada je riječ o kampusu, kompletno je gotova samo proizvodna zgrada u koju već useljavaju radnici. Veličine je otprilike starog grada Dubrovnika, zbog čega se glavni hodnik kroz glavnu zgradu naziva Stradun.

Izgradnja hale je koštala 120 milijuna eura, a jednako toliko košta i instalacija jedne proizvodne linije. Osim Bugattija i Rimca, slaže se pogon za BMW, koji će biti gotov 2025. godine.

- Iako smo se tek uselili, prostor nam je već premali, rekao je Rimac.

Nakon izgradnje uredske zgrade u Kerestincu, gradit će testni pogon na novokupljenom zemljištu u Stupniku te u Kalinovici.

Rimac je priznao da još nije prodana cijela predviđena serija Nevere, ali je rekao da ima interesa.

Kod narudžbe Bugattija, koji su svi rasprodani do kraja desetljeća, bilo je moguće naručiti dodatnih opcija do vrijednosti od pola milijuna eura.


Mate Rimac danas će u kampusu svoje tvrtke u Kerestincu hrvatskoj javnosti pokazati svoj najnoviji superautomobil Neveru R, kao i sve što je dosad izgrađeno u samom sjedištu kompanije.

Krunski dragulj kampusa trebala bi biti testna staza koja okružuje čitav kompleks, dok je u unutrašnjosti uz odjele za dizajn i inženjering te pogone za proizvodnju i testiranje napravljen i muzej s eksponatima iz povijesti mlade tvrtke.

Osnivač i izvršni direktor Rimac Grupe Mate Rimac s članovima svog tima goste će provesti kroz detalje o kampusu te o Neveri R. Podsjetimo da je riječ o agresivnijoj i nabrijanijoj verziji Rimac Nevere, koja je opremljena baterijskim sustavom od 108 kWh i ima dostupnih 2017 konjskih snaga.

Neveri R to omogućuje najveću brzinu od 412 kilometara na sat (što se smije postići samo uz nadzor proizvođača), dok je inače ograničena na 350 km/h. Za ubrzanje do 300 km/h potrebno je samo 8,66 sekundi, a do 100 km/h tek 1,81 sekunda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 17:04