Iskustvo kupovine i naglasak na nove trendove uz rast svih prodajnih kanala, a posebno mrežne trgovine sigurno će obilježiti daljnji razvoj maloprodaje. Kupci su danas sve osvješteniji, educirani, informirani i osobno iskustvo koje dožive određuje im gdje će kupovati i zašto će biti vjerni baš određenom trgovačkom lancu. Kad prepoznaju da ih se uvažava, osluškuje njihove potrebe i dovoljno im se posvećuje, stvara se dugoročno neraskidiv odnos. On je jači tim više ako ih veže i program lojalnosti koji omogućava ostvarenje pogodnosti prilikom svake kupovine, bez skupljanja bodova i sl.
Prvi hrvatski trgovački lanac Pevex to je prepoznao i uspješno radi po modelu “zadovoljan kupac - vjeran kupac”. Danas zato imaju gotovo 900.000 vjernih maloprodajnih kupaca članova Pevex kluba te oko 60.000 veleprodajnih kupaca Pevex partner. Velike napore kompanija ulaže u modernizaciju prodajnih centara, jačanje svijesti o održivosti s posebnim naglaskom na uštedu energije i brigu za kupce te zaposlenike koji prolaze stalne edukacije i usavršavanja. Osim toga, okretanje sve više mlađim kupcima i zadovoljavanju njihovih kupovnih navika već je nešto na čemu Pevex radi, ali i dalje će u tome ustrajati.
Više cjenovnih razreda
- Jedini način na koji možete dugoročno zadržati lidersku poziciju, imati vjerne kupce i lojalne zaposlenike jest ne samo pratiti trendove i očekivanja koja se pred vas stavljaju nego biti korak ispred, ali najvažnije je staviti se u ulogu kupca jer svi smo mi kupci - kaže predsjednik Uprave Pevexa Krešimir Bubalo.
Pogrešno je, kaže, misliti kako je prosječan kupac drugačiji od nas samih, uostalom svi mi imamo podjednake potrebe, preferencije i očekivanja.
- Naravno, puno toga ovisi i o kupovnoj moći, ali zato za svaki artikl nastojimo da ga imamo u više cjenovnih razreda, da svima bude neki proizvod dostupan. Budućnost trgovine je u personaliziranim uslugama kupnje gdje će Pevex poboljšavati korisničko iskustvo i nadograđivati procese koji olakšavaju komunikaciju s kupcem - kaže prvi čovjek kompanije Krešimir Bubalo.
Naglasak je na postprodaji
Dodaje kako briga o kupcu ne završava obavljenom kupovinom. Zbog toga su dosadašnju praksu odnosa s kupcima dodatno digli na viši nivo, pa je naglasak na postprodaji. Želja je, kaže Bubalo, brinuti o kupcu da i nakon obavljene kupovine bude zadovoljan i proizvodom i uslugom i sl.
Uz to, sva prodajna mjesta se sve više tehnološki unapređuju kako bi se kupcu što više olakšao proces dobivanja informacija i na kraju kupovine. Kupac je zahtjevan i nije dovoljno samo ga informirati o proizvodu i cijeni. On će u budućnosti tražiti još više i gledati vas kroz prizmu i kakav ste poslodavac, kako izgledaju vaša prodajna mjesta, radite li po načelima dobre prakse i razmatrati vas u cjelini.
Cilj je Pevexa imati energetski što učinkovitija prodajna mjesta, infrastrukturno suvremeno opremljena s optimalnom potrošnjom energije. Od 28 prodajnih centara 12 je u kompanijskom vlasništvu, opremljenih solarnim panelima. Smanjena potrošnja energije dio je kompanijske strategije, a u srednjoročnom razdoblju kompanijski je smjer još jače se ekološki usmjeriti. Kupci se već danas, a u budućnosti će se još i više okretati onim kompanijama koje će raditi odgovorno i ekološki biti osviještene. U dogovoru s proizvođačima naših robnih marki u budućnosti ćemo još više raditi na smanjivanju ambalažnog otpada, napominje Bubalo.
Regulativa i cijene su izazov
Kroz tri prodajna kanala: maloprodaju, veleprodaju i mrežnu trgovinu Pevex je u svakodnevnoj interakciji s tisućama kupaca čije zadovoljstvo nastoji opravdati, ali i unaprijediti. Zbog toga se kontinuirano radi na upravljanju asortimanom kako bi odgovorili na sve potrebe kupaca te ponudili sve što je potrebno za uređenje doma, vrta ili za hobi.
Trgovina, odnosno maloprodaja, doživljava preobrazbu, a s razvojem tehnologija sve se više okreće i svojevrsnim hibridnim modelima jer kupci vole iz udobnosti vlastita doma doći do željenih proizvoda.
- Očekujemo daljnji rast mrežne trgovine i sve veće povjerenje u taj oblik kupovine, pa i onih artikala koji su nekad bili nezamislivi za kupovinu preko weba - pojašnjava predsjednik Uprave Pevexa Krešimir Bubalo.
Naglašava kako više nije nezamislivo kupovati građevinski materijal preko weba, tim više jer Pevex osim dostave nudi i opciju Click&Collect, koja se naročito dobrom pokazala u mjestima gdje su formati trgovina s manjim brojem artikala. Kupcima će i dalje biti najvažnije da do željenog proizvoda mogu jednostavno i da ga mogu na lagan način platiti. Pevex im nudi i opciju plaćanja do 36 rata bez kamata i naknada.
Maloprodaja je iza sebe imala nekoliko vrlo izazovnih godina premda se ni danas ne može reći da se ne suočava s neočekivanim problemima. Osim ekonomskih nestabilnosti, velik izazov sigurno su i zakonske regulative i cijene koje mogu dodatno utjecati na marže.
Posvećenost kupcu ostaje prioritet, a sva tehnološka dostignuća koja će se moći na najbolji način iskoristiti Pevex će sigurno implementirati kako bi dodatno unaprijedio iskustvo kupovine. Sinergija naprednih rješenja, pametnih upotreba podataka i potpuna posvećenost kupcu budućnost je maloprodaje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....