METRO je u Hrvatskoj počeo poslovati krajem 2001. godine otvorenjem prvoga veleprodajnog centra na zagrebačkom Jankomiru. Danas tvrtka posluje s ukupno deset veleprodajnih centara u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Zadru, Osijeku, Puli, Varaždinu, Poreču i Dubrovniku.
Imre Horváth preuzeo je funkciju predsjednika Uprave tvrtke METRO Hrvatska početkom listopada 2020. godine. Prije dolaska u Hrvatsku sedam je godina obavljao dužnost predsjednika uprave METRO Cash & Carry Mađarska. Horváth ističe da se nakon gotovo osamnaest godina poslovanja u Hrvatskoj, METRO pozicionirao kao lider u HoReCa segmentu tržišta te da bilježi stalan rast broja novih kupaca i poslovnih partnera. S Horváthom smo razgovarali o poslovnim rezultatima, planovima te o situaciji na tržištu.
Kakve ste ostvarili poslovne rezultate u prošloj godini?
- METRO Grupa u protekloj je poslovnoj godini, zahvaljujući snažnom razvoju poslovanja, zabilježila rekordan rast u većini zemalja u kojima posluje. Kada je riječ o rezultatima u Hrvatskoj, pokazujemo najbrži rast u odnosu na planove. Zahvaljujući predanom radu svih zaposlenika, raste naš udio na tržištu što nam govori da kupci prepoznaju napore koje ulažemo u razvijanje partnerskih odnosa s njima. Nakon nekoliko prilično izazovnih godina obilježenih pandemijom i s time povezanim restrikcijama u poslovanju naših kupaca, protekla poslovna godina omogućila nam je postizanje punog potencijala našeg poslovanja u Hrvatskoj. Iznimno sam ponosan na predan, profesionalan i iznimno sposoban tim i naš pobjednički duh.
Kakvi su vam planovi ove godine što se tiče rezultata?
- Nastavljamo ciljati visoko. Ulagat ćemo u naše usluge i naše ljude. Rast ostaje naš prioritet. Tržište na kojemu poslujemo dinamično je i fragmentirano. Upravo u tome vidimo veliku priliku jer kupcima nudimo vrlo atraktivnu kombinaciju nazočnosti na više kanala prodaje: kroz veleprodajne centre, dostavu i online naručivanje. Kada tome pridodam lojalnost kupaca, jasno je da imamo snažnu baza za izgradnju vrijednih partnerstava s našim kupcima.
Protekli period obilježila je inflacija i s time povezani inflatorni pritisci. Kako je METRO surađivao s kupcima s obzirom na rast stope inflacije?
- METRO ima misiju neprestano pružati podršku svojim kupcima, neovisno o tome je li riječ o malim i nezavisnim trgovcima ili poduzetnicima u HoReCa sektoru. Ne smatramo se samo njihovim opskrbljivačem već i partnerom što uključuje i nuđenja odgovora na inflatorne izazove s kojima se susreću. U skladu s time, odlučili smo se vratiti našim veleprodajnim osnovama te smo predstavili Profi cijene, novu politiku cijena kako bismo zaštitili profit naših profesionalnih kupaca. U srži Profi cijena su stabilne i niže cijene onih proizvoda koje profesionalni kupci trebaju u većim količinama ili pakiranjima.
Jeste li korigirali cijene za ovu turističku sezonu i namjeravate li to napraviti?
- Upravo smo konceptom Profi cijena, u trenutku nestabilnih i rastućih cijena odlučili ponuditi stabilnu, konkurentnu i izuzetno povoljnu cijenu našim kupcima. Pritom, riječ je o cijenama koje vrijede 365 dana u godini kako bismo osigurali stabilnost u poslovanju i zadovoljstvo naših kupaca. U ovom je trenutku, više od 1500 proizvoda uključeno u Profi cijene. Nastavit ćemo pratiti potrebe i u razgovoru s našim kupcima nastaviti povećavati taj broj.
Kakvi su trendovi u HoReCa sektoru i u kojem segmentu bilježite veći rast?
- METRO trenutno opslužuje oko 95 posto kupaca u ugostiteljskom sektoru, što čini oko 30 posto potreba HoReCa tržišta. Posljednjih godina najveći porast potražnje bilježimo u segmentu svježih namirnica za hranu. Primjerice, prodaja u tom segmentu u godinu dana se povećala za oko 50 posto. To nam govori kako je ugostiteljima prioritet svježina, ali i kvaliteta namirnica koje koriste. Razvoj suradnje s lokalnim dobavljačima jedan je od naših strateških ciljeva. Osim što time podržavamo domaću proizvodnju, nudimo kvalitetne hrvatske proizvode od lokalnih sirovina, uzgojene ili napravljene prema domaćoj tradiciji ili recepturi. Zahvaljujući dugogodišnjoj suradnji s domaćim proizvođačima, gotovo 80 posto naših dobavljača svježeg voća i povrća upravo su hrvatski proizvođači, a udio hrvatskih proizvoda u METRO robnoj marki trenutno iznosi oko 50 posto i konstantno raste.
Jeste li unaprijedili vaš sustav dostave namirnica ugostiteljima?
- Kada je riječ o dostavi, ugostiteljima je najvažnija stabilnost cijena, dostupnost proizvoda i točnost u dostavi. U skladu s time, kontinuirano radimo na razvoju ove naše važne usluge. Imamo širok asortiman proizvoda koji je dizajniran prema potrebama ugostitelja - od ultra svježih, svježih i suhih proizvoda, njih više od šest tisuća, a tu su i neprehrambeni proizvodi. Proizvodi se mogu naručiti online, putem dostavnih centara ili pozivnog centra.
Planirate li neke investicije i širenje?
- Trenutno smo usmjereni na razvoj rješenja koji kupcima olakšavaju njihovo svakodnevno poslovanje. Investicije smo usmjerili na stabilnost ponude proizvoda po povoljnim cijenama unutar našeg koncepta Profi cijena. Ove smo godine završili sa značajnim unaprjeđenjem polovine naših veleprodajnih centara.
Koja digitalna rješenja nudite partnerima i koliko im pomažete u tom dijelu?
- Našim HoReCa kupcima pružamo podršku u digitalnoj tranziciji. Svi smo vidjeli koliko je pandemija pridonijela tome i motivirala mnoge da krenu tim putem. Primjerice, prije pet godina, gotovo polovica restorana u velikim europskim gradovima uopće nije imalo svoju internetsku stranicu. Tada smo razvili našu prvu uslugu. Radi se o alatu pomoću kojega mogu napraviti svoju web stranicu u svega pet do deset minuta. Ponudu smo potom obogatili raznim digitalnim alatima, koje smo nazvali DISH, a koji pomažu da bolje razumiju posao. Nedavno smo predstavili i DISH Order pomoću kojega ugostitelji mogu zaprimati narudžbe svojih gostiju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....