U zadnje vrijeme pojačana je promocija Zagrebačke županije, koja aktivno sudjeluje na svim važnijim sajmovima i kampanjama. I ne samo to, raste kvaliteta svih sadržaja na tom području - od sve većeg broja kuća za odmor do restorana koji su uvršteni u ugledni gastronomski vodič Gault & Millau. Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, otkriva nam kakvi su rezultati te promocije.
Kakva su očekivanja za ovu godinu? Jesu li domaći turisti dodatno otkrili ovo područje u vrijeme pandemije? Od kuda vam dolaze gosti i kako ih dodatno privući?
- Turistička zajednica Zagrebačke županije još je prije proljeća krenula sa snažnim prisustvom i promocijom na svim važnijim sajmovima diljem Europe, ali i sudjelovanjem na istaknutim međunarodnim festivalima s našim promotivnim spotom "A Taste Above - Zagreb County". Promotivni spot do sada broji već tri međunarodne nagrade, zlata i srebra, a do kraja godine očekujemo ih i mnogo više.
Iako rezultate i uspjeh više ne možemo mjeriti samo brojem noćenja domaćih i stranih gostiju na području Zagrebačke županije, prema tom podatku već smo tijekom prva tri mjeseca ove godine postigli rekordne brojke. U tom slučaju, moramo spomenuti važnost manifestacija koje daju poseban dašak svim krajevima Zagrebačke županije, kao što je to nedavno bio i WRC Croatia Rally 2023.
Naše glavno emitivno tržište je ono domaće, napose područje Grada Zagreba, zbog čega već drugu godinu zaredom provodimo kampanju #OdmorNikadBliže, koja domaćim turistima iz glavnog grada poručuje da iako žive nikad bržim tempom, ipak imaju mogućnosti za kratak predak, i to - nikad bliže. Ono što želim istaknuti je da ne smijemo zaboraviti i prilike za turizam koje nam je omogućio ulazak u Schengen, kao i potencijal promocije na inozemnim tržištima poput Slovenije, Austrije i Njemačke.
Održivost je u fokusu svih strategija turizma. Na koji način pratite tu strategiju i koji je daljnji smjer razvoja ovog područja? Može li Zagrebačka županija biti eko turistička regija?
- Održivost zaista i je budućnost turizma. No, moramo uzeti u obzir da efekti održivosti i orijentiranost prema zelenim rješenjima ne mogu stati samo na razini komunikacijske sintagme koju ponavljamo iz dana u dan. Upravo na tragu toga su i nova strategija i operativni marketinški plan hrvatskog turizma, a mi u Zagrebačkoj županiji to zaista i živimo punim plućima.
Orijentirani smo na promociju lokalnih eko proizvođača, gastronomije, tradicije i kulturne baštine, kuća za odmor u prirodi, aktivnog turizma i predivne, netaknute prirode, koje imamo u izobilju. Sve to nekako nastojimo povezati i stvoriti snažan ‘zeleni‘ brend turističke destinacije koja će biti na prvome mjestu za kratak predah od urbanog života. Osobno sam bila članica radne skupine za izradu Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine, gdje sam nastojala maksimalno doprinijeti izradi tog dokumenta, koji je sam po sebi izvrstan putokaz za sve aktere od strane resornog Ministarstva.
Premijerno vam mogu reći da smo se odlučili za veliki korak i krenuli u proces Green Destinations certificiranja destinacije. Očekujemo da ćemo kroz nešto manje od godinu dana imati rezultate rada s kojim smo nedavno krenuli, a vodit ćemo se primjerom hrvatskih destinacija koje su isti proces već uspješno prošle. Iskreno smatram da se, po svemu sudeći, Zagrebačka županija može nazvati ‘zelenim prstenom‘, što će Green Destinations certifikat dodatno i potvrditi, staviti zeleni pečat.
Kvaliteta je ono na čemu moderni turisti inzistiraju, naravno, uz pravu vrijednost za novac. Kako to postići? Nudi li to i Zagrebačka županija? Koja je razina vrijednosti za novac?
- Složili smo se da živimo u vremenu kada se turisti više nego ikada odlučuju na boravak u održivim destinacijama, a što je održivo nego - kvalitetno. Kvaliteta onog što nudimo krajnjem korisniku, a pod time mislim na sve aktere turističkog gospodarstva, mora biti na što većoj razini. I tu zaista nema iznimke, od aktera koji će turistu osigurati smještaj, do onih koji će ga provesti kroz turističke atrakcije, onih koji će osigurati rekreaciju i zabavu, a zatim i onih koji će se pobrinuti za nezaboravno eno-gastronomsko iskustvo.
U Zagrebačkoj županiji se možemo pohvaliti s više od 70 mikrodestinacija s kućama za odmor, imamo na desetke gastronomskih oaza diljem županije, nebrojeno mnogo vinskih kuća i cesta, ali i mjesta u netaknutoj prirodi za, primjerice, obiteljski weekend getaway.
Nešto s čime se bogata gastronomska ponuda Zagrebačke županije još može pohvaliti je odabir gotovo 25 restorana s našeg područja od strane magazina Gault & Millau Croatia 2023. Za usporedbu, prije nekoliko godina Zagrebačka županija imala je samo jedan restoran na toj top-listi restorana, a danas popisu od gotovo 25 restorana možemo dodati i samoborsku slastičarnicu U prolazu, koja je dobitnik Trofeja u kategoriji POP lokala. Vjerujem da ćemo nastaviti s uspjesima na eno-gastronomskom planu.
Sportski turizam je, uz zdravstveni, jedan od najbrže rastućih segmenata u turizmu. Koliko radite na razvoju te niše turizma i koliko ste uz pomoć velikih sportskih manifestacija podignuli turizam na vašem području?
- Ima li boljeg svjetskog brenda u turizmu i sportu od Hrvatske, za mene - nema. Upravo to smo potvrdili i na nedavno održanom World Sport Tourism Congress 2023., koji je održan u Zadru u organizaciji Svjetske turističke organizacije, Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice. U razgovorima na marginama susreta s okupljenim akterima iz turizma i sporta govorila sam, među ostalim, i o temi sportskog turizma. Ima li boljeg mjesta za sportski turizam od ‘zelenog prstena‘ koji okružuje Grad Zagreb? Zagrebačka županija kao turistička destinacija orijentirana je upravo k tome, aktivnom i održivom turizmu koji će u destinaciji okupljati individualce i obitelji željne atrakcija koje nudimo. Od nadolazećih manifestacija tog tipa uskoro nas očekuje i poznati "Spartanac", čime će se oduševiti svi ljubitelji adrenalina, koji će se prvi put održati u Hrvatskoj, i to u Svetoj Nedjelji 15. i 16. srpnja. Ideja je da se Trifecta Weekend provede u obliku festivala kroz čak tri trkačke staze. Inače, za sve one koji nisu upućeni, radi se o svjetski prepoznatom natjecanju koje se održava u 37 država svijeta uz više od 450 utrka s preprekama.
Kako vidite budućnost grada i destinacije Velika Gorica nakon gradnje nogometnog kampa HNS-a?
- S obzirom na to da je na području Velike Gorice i zagrebačka zračna luka, nogometni kamp i stadion Hrvatskog nogometnog saveza još su jedna velika prilika za razvoj turizma u Zagrebačkoj županiji. Velika Gorica biva prepoznata već sada kao jedna od najsnažnijih destinacija u Zagrebačkoj županiji, a uvjerena sam da investicija poput spomenute nudi nevjerojatne mogućnosti za razvoj urbane, ali zelene destinacije.
Kamp i stadion možemo gledati ne samo kao izvrstan turistički proizvod, već i kao pokretač radnih mjesta, razvoja lokalne sredine, hotelijerske i smještajne infrastrukture i drugih mnogobrojnih faktora. Vjerujem da ćemo već u sljedećem intervjuu o ovoj temi moći reći nešto konkretnije, budući da Vlada Republike Hrvatske, Hrvatski nogometni savez i Grad Velika Gorica rade odličan posao kad je riječ o ovome pitanju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....