Rast prihoda od prodaje za pet posto, povećanje neto dobiti za 15,4 posto te rast prodaje vlastitih brendova za 6,2 posto najvažniji su pokazatelji poslovanja koprivničke prehrambene kompanije Podravka u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani.
Transformacija
- Unatoč brojnim negativnim utjecajima na ukupno gospodarstvo uzrokovanim bolešću Covid-19, uspjeli smo brzom transformacijom poslovanja odgovoriti na razne izazove te ostvariti rezultate na koje svi zajedno moramo biti ponosni - ocijenio je u osvrtu na poslovne rezultate u prvom ovogodišnjem polugodištu predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar, čije je izvješće o poslovanju jučer usvojio i Nadzorni odbor kompanije.
Neto dobit Grupe Podravka za prvo polugodište 2020. iznosila je 161,6 milijuna kuna, što predstavlja rast od 15,4 posto u odnosu na usporedno razdoblje godinu prije.
Ključne strane
Prihodi od prodaje u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani rasli su u oba segmenta poslovanja kompanije, prehrani i farmaceutici. U oba ta područja poslovanja Podravka je u promatranom razdoblju povećala prihode za 105,8 milijuna kuna u odnosu na 2019., dosegnuvši prihod od 2,2 milijarde kuna.
U dijelu poslovanja koji se odnosi na prehranu koprivnička je kompanija u prvom polugodištu povećala prodaju za 70 milijuna kuna, ostvarivši prihod od 1,7 milijardi kuna. Najveći rast u prehrani, u iznosu od 45,2 milijuna kuna, ostvaren je u poslovnom programu kulinarstvo.
U farmaceutskom biznisu Podravka je u prvih šest mjeseci ove godine uprihodila 490,3 milijuna kuna što, u odnosu na isto razdoblje 2019., predstavlja rast od 35 milijuna kuna. Kompanija u ovom dijelu poslovanja bilježi rast prihoda po obje ključne strane poslovanja, i kod receptnih i kod bezreceptnih lijekova.
Budući trendovi
Kad su u pitanju pokazatelji nastupa Podravke na domaćem i stranim tržištima, najveći rast prihoda od prodaje, u iznosu od 68,5 milijuna kuna, koprivnička kompanija bilježi u Adria regiji, potom u regiji Centralna Europa u iznosu od 30,4 milijuna kuna te u regiji Istočna Europa u iznosu od 5,6 milijuna kuna, dok je, ističe se u priopćenju tvrtke, regija Zapadna Europa i prekooceanske zemlje ostvarila 3,6 milijuna kuna rasta prihoda od prodaje u odnosu na prethodnu godinu.
Kao glavne negativne utjecaje odraza epidemije koronavirusa na poslovanje u prvom polugodištu ove godine, u Podravci navode rast cijena sirovina i ambalaže, rast cijena usluga prijevoza, otežane uvjete isporuke proizvoda i utjecaj tečajnih razlika.
- Kada je riječ o procjeni utjecaja budućih trendova na cjelokupno poslovanje Grupe Podravka u 2020. godini, u ovome trenutku vrlo teško je procijeniti s obzirom na nepoznanicu razvoja situacije proglašene pandemije. U svakom slučaju, kompanija će biti spremna odgovoriti na razne izazove koji je moguće očekuju u narednom razdoblju - poručuju iz koprivničke kompanije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....