Njemačka bi mogla izgubiti status velesile automobilske industrije, a najveća prijetnja dolazi iz Kine. Uz poznate europske tvrtke, poput Volkswagena i Mercedesa, na ovogodišnjem velikom sajmu automobila IAA Mobility, koji je danas počeo u Münchenu, ima čak 41 posto izlagača iz azijskih zemalja. Popis kineskih tvrtki od 2021. više se nego udvostručio.
Njemačka udruga automobilske industrije (VDA) ključnim problemima smatra prekomjernu regulativu, spore političke odluke i nepostojanje pravnog okvira za pitanja, poput umjetne inteligencije. Od države traže da privremeno subvencionira cijenu električne energije, kako bi, ne samo spriječila odlazak proizvođača baterija i poluvodiča iz Njemačke, nego i privukla strane kompanije. Vlada je, pak, kompanijama najavila porezno rasterećenje u visini 32 milijarde eura u iduće četiri godine.
Proizvođačima automobila dodatni problem stvaraju planovi Europske unije da do 2035. postupno ukinu vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Auto industrija ih kritizira prije svega zbog toga što postoji nedostatak pristupa sirovinama koje su potrebne za proizvodnju baterija i sporog razvoja infrastrukture za punjenje električnih vozila. Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse upozorio je da ti planovi europske proizvođače jeftinijih automobila dovode u "cjenovni rat" s kineskim konkurentima, u kojem vjerojatno neće pobijediti.
- Osnovni segment tržišta automobila će ili nestati ili ga neće raditi europski proizvođači - rekao je Oliver Zipse za Financial Times.
U proteklih 15 godina Kina je izgradila industriju električnih vozila koja je stjerala u kut velik dio svjetskih lanaca opskrbe baterijama, a sada pokušava ući na europsko tržište. Zipse je istaknuo kako će na proizvođače premium automobila, kao što je BMW, to neće toliko utjecati, jer kineski proizvođači većinom ciljaju na kupce jeftinijih vozila. q
Cjenovni rat
Promjene u auto-industriji: Kinezi za petama europskoj automobilskoj velesili
Njemačka udruga automobilske industrije od države traži da privremeno subvencionira cijenu struje kako bi, između ostalog, privukla strane kompanije
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....