glavni izazovi u poslovanju

‘Probili smo Libanon, no repromaterijal je sve veći problem‘

Nedostaje čak i ljepila, koje kupujemo od poznatih svjetskih kompanija koje imaju predstavništva u Hrvatskoj, slikovito pojašnjava Ivan Josip Leščić, predsjednik Uprave Drvoprometa
Igor Josip Leščić
 Neja Markicevic/Cropix

U prvih pet mjeseci ove godine Drvoproizvod iz Jastrebarskog značajno je povećao izvoz u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, napose na njemačko tržište.

- Plasman naših proizvoda na njemačko tržište porastao je otprilike 70 do 80 posto. Zadovoljni smo i činjenicom da nam se otvaraju neka nova tržišta, na kojima do sada nismo bili prisutni. Počeli smo izvoziti na tržište Libanona, a nedavno smo imali uspješan sastanak s potencijalnim novim kupcem naših proizvoda iz Kalifornije. Izgledno je da ćemo početi izvoziti i na ostatak američkog tržišta - kaže Igor Josip Leščić, predsjednik Uprave Drvoproizvoda, te dodaje da je ukupno poslovanje stabilno.

Međutim, otkriva nam da su u ovom trenutku suočeni s velikim rastom cijena repromaterijala. Prema njegovu iskustvu, cijene pojedinih vrsta repromaterijala rastu iz dana u dan i to je, naglašava, ogroman problem.

Šperploča od breze

- Danas radite ponudu za opremanje nekih objekata u rujnu i listopadu, a ne znate na što možete računati. Drvoproizvod za potrebe izrade višeslojnih podova iz Rusije nabavlja šperploču od breze. Pritom nailazimo na dvije vrste problema. Prvi je cijena, koja se udvostručila u odnosu na prošlu godinu, a drugi da je vrlo teško doći do nje unatoč rastu cijene - pojašnjava.

Ističe da su cijene svih vrsta repromaterijala narasle te da se suočavaju s manjkom na tržištu.

- Nedostaje čak i ljepila, koje kupujemo od poznatih svjetskih kompanija koje imaju predstavništva u Hrvatskoj. Kod svih naših kupaca nailazimo na razumijevanje. Uvažavaju činjenicu da smo bili prisiljeni povisiti cijene. Međutim, to su veliki skokovi, tako da je situacija jako teška. Tržište će tolerirati poskupljenje do neke razine. Možete računati da će se prihvatiti tri do pet posto više cijene, jer ne možete sve troškove prebaciti na krajnjeg potrošača, a kako će biti u studenom, kada se u pravilu ugovaraju cijene s kupcima, ostaje nam vidjeti - kaže Leščić.

Prodaja na domaćem tržištu je stabilna i u porastu, a izlaz iz ove situacije Leščić vidi u što većoj automatizaciji i racionalizaciji proizvodnih procesa.

U ovoj situaciji, pohvalio se, ima i dobrih vijesti. Sada, nakon koronakrize, puno lakše mogu doći do radnika nego prije.

Više radnika

Prema njegovu iskustvu, tržište radne snage je stabilno i može se osigurati dovoljan broj radnika, ali je i dalje izražen problem nedostatka kvalificirane radne snage.

- Većina učenika upisuje gimnazije dok interes za proizvodnim zanimanjima slabi iz godine u godinu. Prošle smo godine imali 108 radnika, a danas ih 145 - ističe Leščić.

Proizvođačima iz drvnog sektora sigurnost, kaže, pružaju ugovori s Hrvatskim šumama, odakle Drvoproizvod po ugovorenim cijenama dobiva određene količine sirovine. Ostala nabava materijala trenutačno im je usporena.

Lani započete investicije u međuvremenu su dovršene. Drvoproizvod je tako dovršio ulaganje u novu proizvodnu liniji za profiliranje višeslojnog poda s pripadajućom opremom, pri čemu je sagrađen novi pogon te je pokrenuta kompletna proizvodnja višeslojnih podova koji je sada u funkciji. Dovršena je investicija u liniju za lakiranje, pri čemu je taj proces automatiziran, montirana je linija za peletiranje. Ukupno su to investicije veće od milijun eura.- Upravo smo prošli na natječaju IRI 2, gdje smo se prijavili s projektom istraživanja površinske obrade višeslojnih podova. Projekt je vrijedan, s naše strane, gotovo četiri milijuna, a ukupno je njegova vrijednost gotovo šest milijuna kuna. Želimo napraviti neke nove proizvode na bazi površinske obrade drveta, koji bi imali što dulji period trajanja te da budu najbolji i po nečemu jedinstveni na tržištu. Prijavili smo i projekt poboljšanja energetske učinkovitosti vrijedan 12 milijuna kuna. Uskoro očekujemo rezultate natječaja. Ta sredstva uistinu jako puno pomažu proizvodnim tvrtkama i nadam se da će ih što više proizvodnih tvrtki dobiti. Pogotovo to pomaže tvrtkama iz drvne industrije, koja je u prosjeku podinvestirana - zaključuje Leščić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 08:22