OČAJNI PRIJEVOZNICI

‘Prijeti nam bankrot zbog online nastave. Tko će prevoziti učenike kad se smiri pandemija?!‘

Autobusni prijevoznici traže da im se se isplati trošak hladnog pogona u vrijednosti od barem 50% ugovorenog iznosa s državom

Ilustracija

 Milan Sabic/Cropix

Autobusni prijevoznici traže da im se se isplati trošak hladnog pogona u vrijednosti od barem 50 posto ugovorenog iznosa s državom, jer imaju velike troškove budući da su zbog zatvaranja škola ostali bez ugovorenog i očekivanog prihoda.

Zbog širenja zaraze i velikog porasta broja zaraženih koronavirusom, sve veći broj škola u Hrvatskoj prelazi na nastavu na daljinu (model C), što pak u velike probleme stavlja autobusne prijevoznike koji imaju ugovore s državom o prijevozu učenika, upozorava u petak Hrvatska udruga poslodavaca (HUP).

Brojni su domaći prijevoznici ugovorili prijevoz učenika za 180 dana godišnje, ali zbog zatvaranja škola su u određenim školama ostali bez ugovorenog i očekivanog prihoda.

Damir Pavlović iz HUP-ove Koordinacije javnoliniijskih prijevoznika kaže da autobusni prijevoznici razumiju razloge zbog kojih su škole prešle na nastavu na daljinu, ali dodaje kako to znači da autobusi voze prazni ili su prisiljeni potpuno stati.

"Fiksni troškovi poput režija, goriva, leasinga i isplate plaća radnicima ostaju svaki mjesec, nevezano prema kojem modelu funkcionirala škola za koju vozimo. Zato je pravedno da se u ugovorima prizna 'viša sila' te da se prijevoznicima isplati barem trošak hladnog pogona u vrijednosti 50 posto ugovorenog iznosa za vrijeme tijekom kojeg učenici imaju nastavu na daljinu", kaže Pavlović, dodavši kako inače model A neće značiti povratak učenika u škole, jer ih neće imati tko prevoziti kad se epidemiološka situacija napokon primiri.

Iz HUP-a podsjećaju i da se kriteriji i način sufinanciranja troškova javnog prijevoznika učenika srednjih škola temelji na odluci Vlade iz 2018. godine, pri čemu je osnova izračuna bila cijena običnog eurodiesela koja je tad iznosila 8,37 kuna. Danas se pak cijene osnovnog eurodiesela kreću od 11,29 kuna, što je povećanje od 35 posto, a gorivo je pritom ključni ulazni trošak koji u velikoj mjeri definira poslovanje autobusnih prijevoznika.

Autobusni je prijevoz, navodi Pavlović, zbog korona krize jedna od najugroženijih gospodarskih grana budući da svako širenje zaraze smanjuje broj redovnih putnika.

"Epidemija je očito ušla u svoju kritičnu fazu i molimo državu da se prilagodi na nove okolnosti. Ako nam se ne priznaju troškovi hladnog pogona za prijevoz učenika te ne uvedu mjere za očuvanje radnih mjesta, sve što je dosad dobro napravljeno past će u vodu, skupa s velikom većinom autobusnih prijevoznika koji ovaj pritisak neće izdržati", zaključio je Pavlović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 05:42