Prije 15 godina Bale su bile nerazvijeni gradić koji naizgled nema perspektivu. No danas više nije tako.
Sve je počelo prije petnaestak godina odlukom Plinija Cuccurina, dotad javno poznatog kao vrhunskog menadžera i jednog od dvije ključne osobe tadašnje Tvornice duhana Rovinj, da se posveti razvoju rodnih Bala. Od tada do danas one su se transformirale do neprepoznatljivosti. Ne samo kroz proračun, promjene su evidentne i na sadržajnoj i na vizualnoj razini. Bale su dobile novi okvir, prije svega zahvaljujući Cuccurinovoj ideji kako on i njegovi suradnici u perspektivi vide udrugu građana Mon Perin i njegovu funkciju u razvoju pitoresknog gradića. Kroz desetljeće i pol, osim što je postao oslonac Općine čiji je proračun počeo puniti, Mon Perin je u Hrvatskoj postao lider u održivom, participativnom i socijalnom poduzetništvu, piše Glas Istre.
Održivo poduzetništvo u slučaju Mon Perina i Bala znači da se ono razvija po mjeri i potrebama stanovnika. Koncept participativne demokracije znači da zaposlenici i suvlasnici Mon Perina, kao i stanovnici Bala kroz Općinu sudjeluju u kreiranju, donošenju projekata i njihovoj realizaciji. Poduzetništvo Mon Perina je i socijalno s obzirom na to da putem donacija i osmišljavanjem turističkih, kulturnih i poslovnih aktivnosti vodi računa o onima kojima je potrebna pomoć, ali i o skupnom podizanju standarda. U Balama i kroz Mon Perin, s neraskidivom vezom koja je između njih, sve ove teorije uspješno su provedene u praksu.
Kroz Mon Perin i kampove koji mu pripadaju, San Polo i Colone, u Balama se razvija dosad nepoznato pa stoga i inovativno poduzetništvo - ono s ljudskim licem. Važan je uspjeh, ali i čovjek, bitan je profit, ali i očuvanje okoline. Poanta cijele priče je u balansu, ravnoteži građana i prirode. Pritom, sve se nekako čini da se razvoj Bala i Mon Perina pametno ograničava, kao da je smisao u postupnosti i umjerenosti, a ne u pretjerivanju.
Mon Perin, taj uporni dizelski motor i pokretač razvoja Bala, nakon poslovnih rezultata koji njegovu kamping djelatnost, ovisno o kriterijima i parametrima, svrstavaju u top pet ili čak top tri u Hrvatskoj, nedavno je održao svoju Skupštinu. Predstavljeni rezultati bili su impresivni. Tržišna vrijednost Mon Perina danas iznosi 300 milijuna kuna! Kad je osnovan bila su to dva kampa s jednom zvjezdicom, a sada je to jedan kamp s četiri zvjezdice. Prilikom osnivanja je imao 5 zaposlenika, a sada ih je 35. Sveukupno, u sezoni, u Mon Perinu radi 140 osoba. Prosječna neto plaća iznosi 7.200 kuna, što je 20 posto više nego u djelatnosti.
Golema razlika u vremenu od njegovog osnivanja pa do danas već na prvi je pogled vidljiva u još tri kategorije. Prvo, u broju noćenja: nekad ih je bilo 73 tisuće godišnje, a sada je to 276 tisuća. Drugo, prihodi: s 5,2 milijuna kuna narasli su na 59 milijuna kuna. Treće, EBITDA, dakle dobit prije amortizacije i poreza: s 317 tisuća kuna popela se na 28,5 milijuna kuna! Ukupna ulaganja Mon Perina od 2006. godine zaključno s 2019. iznose 187 milijuna kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....