U 2018. prihodi Ina Grupe porasli su za 20 posto u odnosu na prethodnu godinu, s 19 milijardi kuna na 23,3 milijarde kuna, priopćili su iz te tvrtke danas, a prema podacima objavljenim na Zagrebačkoj burzi neto dobit Grupe je s 1,22 milijarde kuna pala na 1,17 milijardi kuna, odnosno za 55 milijuna kuna. Dobit iz osnovne djelatnosti, pak, povećala se za 19 posto u odnosu na 2017., te iznosi 1,68 milijardi kuna.
"Pozitivan rezultat potaknut je rastom u svim djelatnostima, a posebice zbog viših cijena ugljikovodika i veće prodaje. U isto vrijeme, EBITDA (dobit prije poreza kamata i amortizacije) je ostala na istoj razini kao prošle godine s CCS EBITDA bez jednokratnih stavki u iznosu od 3,1 milijarde kuna", stoji u priopćenju tvrtke. Pritom je divizija Istraživanja i proizvodnje realizirala EBITD-a, bez jednokratnih stavki, veći za 23 posto u odnosu na 2017. i iznosi tri milijarde kuna, sa značajno višom realiziranom cijenom ugljikovodika, što je kompenziralo "zrelu strukturu imovine i smanjenje proizvodnje ugljikovodika za sedam posto".
Manji CCS EBITDA u odnosu na 2017. je ostvarila divizija Rafinerija i marketinga, uključujući Trgovinu na malo, koja je bez jednokratnih stavki iznosila 286 milijuna kuna u 2018. i bila je za 581 milijuna kuna manja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U usporedbi s 2017. kapitalna ulaganja su se povećala za čak 30 posto i iznose 1,8 milijardi kuna, a omjer duga i kapitala je ostao na niskoj razini od 12,2 posto, s neto dugom na kraju godine u iznosu od 1,6 milijardi kuna.
U priopćenju se navodi i kako je divizija Rafinerija i marketing, uključujući Trgovinu na malo u 2018. ostvarila prihode u iznosu od 21,4 milijarde kuna, što je porast od 19 posto u odnosu na 2017., ali je unatoč tome djelatnost poslovala s gubitkom zbog niza čimbenika: viša cijena Brenta, te niže marže na benzin i lož ulje, što je djelomično ublaženo višim maržama za dizel gorivo.
"Na rezultat ove divizije je utjecalo kontinuirano širenje u segmentu robe široke potrošnje i razvoj novih usluga. Ukupna kapitalna ulaganja iznose milijardi kuna; 857 milijuna kuna za Rafinerije i marketing, te 213 milijuna kuna u Trgovini na malo. Na dan 31. prosinca 2018., Ina Grupa upravljala je, pak, mrežom od 500 maloprodajnih mjesta", navodi se u priopćenju, uz napomenu kako se "u 2019. očekuju daljnje investicije zajedno sa sveobuhvatnom provedbom programa INA R&M Novi smjer 2023 (koncentracija aktivnosti prerade sirove nafte u Rijeci,te konverzija Rafinerije Sisak u industrijski centar), čiji je cilj osigurati dugoročnu budućnost održivog i profitabilnog poslovanja".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....