Američka kompanija Starbucks ostvarila je u trećem ovogodišnjem tromjesečju 6,3 milijardi dolara prihoda od prodaje, što je za 10,6 posto više nego godinu ranije, zahvaljujući višim cijenama u SAD-u i skoku prodaje u Kini.
Istodobno, dobit joj je pala 4,1 posto, na 755,8 milijuna dolara.
Taj najveći svjetski lanac kafića na svom najvećem tržištu, u SAD-u bori se s intenzivnom konkurencijom među vrhunskim kavanama i lancima brze hrane. Kao odgovor na to, kompanija je zatvarala kafiće sa slabim rezultatima. Istodobno, omogućila je Nestleu da ekskluzivno prodaje Starbucksovu pakiranu kavu i čajeve diljem svijeta, uprihodivši od švicarske kompanije 7,15 milijardi dolara.
Prodaja kompanije je u uhodanim američkim kafićima u četvrtom kvartalu porasla za četiri posto, dok je prosječni iznos koji su trošili kupci porastao pet posto, pomažući kompaniji da postigne najbolji rast prodaje u SAD-u u zadnjih pet kvartala.
„Na ulasku u fiskalnu 2019. godinu, idemo s agendom rasta fokusiranom na naša tržišta s dugoročnim stopama rasta – SAD i Kinu“, rekao je izvršni direktor Kevin Johnson.
Prodaja u Kini također je porasla za 2 posto, nakon pada prodaje u prethodnom tromjesečju. Ipak, poslovanje kafića u Kini, najbrže rastućem tržištu posljednjih godina, znatno je usporilo u posljednjem kvartalu usred žestoke konkurencije i strožih propisa o uslugama isporuke.
Od tada kompanija surađuje s Alibaba Group Holdingom kako bi dostavljala kavu u kineske gradove, a taj bi sporazum, po riječima Johnsona, trebao biti „raketno gorivo“ za poslovanje Starbucksa u toj zemlji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....