Za nas, Telemach, 2022. godina je bila itekako uspješna - godina zaokreta ka perspektivnijoj budućnosti. Sve što smo napravili usmjereno je na dugoročnu dobrobit korisnika i cjelokupne zajednice. Kao tržišni izazivač unijeli smo dodatnu dinamiku i potaknuli konkurentnu tržišnu utakmicu, a to je uvijek dobra vijest za korisnike jer ovakve okolnosti potiču sve tržišne dionike na daljnja ulaganja i unaprjeđenje usluga.
U protekloj godini značajna sredstva smo uložili u infrastrukturu, prije svega u mreže nove generacije, kao osnovu za uvođenje superiornih tehnologija na kojima će se temeljiti napredne usluge budućnosti. Ulagali smo i u ljude i značajno obogatili bazu znanja pa danas okupljamo više od tisuću stručnjaka različitih profila. Kao novi igrač u području fiksne mreže, prvi smo u Hrvatsku doveli 10 Giga mrežu, s najvećim internetskim brzinama na ovim prostorima, čime smo se nametnuli kao tehnološki lider. Samo u protekloj godini optiku smo osigurali za više od 100.000 kućanstava, a upravo ova tehnologija unaprijedit će korisničko iskustvo privatnih i poslovnih korisnika, pridonijeti oporavku gospodarstva i rastu BDP-a te posljedično zapošljavanje društva.
Zahvaljujući ulaganjima u unaprjeđenje mobilne mreže, značajne pomake u kvaliteti napravili smo i u segmentu gdje ranije nismo mogli konkurirati. To su prepoznali i korisnici pa smo, kao najbrže rastući operator u 2022., svoj mobilni tržišni udio povećali za 0,7 posto. Kako bi bila još izdržljivija i spremnija za uvođenje novih naprednijih usluga temeljenih na 5G standardima, dodatno moderniziramo našu mobilnu mrežu, a osigurali smo i nacionalnu prisutnost 5G signalom, kojim smo u prošloj godini pokrili i cjelokupnu obalu i hrvatske otoke. Upravo je tehnologija brzog interneta nužan preduvjet za rast i nadogradnju postojećih komunikacijskih usluga, a potaknut će i daljnji razvoj usluga poput umjetne inteligencije koja ima moć transformirati poslovanje kakvo poznajemo.
U kratkom roku uspješno smo integrirali dvije kompanije – Optima Telekom i Total TV, a sve to omogućilo nam je da se iz mobilnog operatora transformiramo u nacionalnog operatora koji danas pruža cjeloviti spektar telekomunikacijskih usluga – od fiksnih i mobilnih usluga za krajnje korisnike, do cijelog spektra poslovnih rješenja za poslovne korisnike svih veličina.
Sinergijske akvizicije i snažni organski rast rezultirali su snažnijom tržišnom pozicijom i rastom prihoda u protekloj godini, a nastavak ovog trenda očekujemo i u tekućoj, kad nas očekuje potpuna konsolidacija tvrtke i integracija poslovnih procesa.
Ali tu ne mislimo stati. Želimo doprinijeti snažnijoj digitalizaciji Hrvatske i korisnicima omogućiti poslovanja budućnosti pa nastavljamo ulagati u superiorne tehnologije, držeći se plana da u fiksnu i mobilnu mrežu kroz petogodišnje razdoblje uložimo 226 milijuna eura. Početkom ove godine osigurali smo i preduvjete za vrijeme koje je pred nama, u kojem ćemo zahvaljujući investiciji od 94 milijuna eura u mobilni frekvencijski spektar, značajno unaprijediti pokrivenost i kvalitetu mobilnih usluga u razdoblju od sljedećih 15 godina. Ostajemo fokusirani i na intenzivnu izgradnju 10 Giga optičke mreže koja je već danas dostupna za preko 130.000 kućanstava u Zagrebu, Splitu, Zadru, Osijeku i Rijeci, a ulaskom u manje gradove poput Čakovca i Virovitice nastavljamo je širiti diljem Hrvatske. Naše ukupne investicije, koje uključuju akvizicije Optime i Total TV-a i nove frekvencije, zajedno s ulaganjem u mobilnu i optičku mrežu, do kraja godine premašit će 500 milijuna eura.Pomičemo granice i na EON TV platformi iza koje stoji United Cloud, jedan je od najbrže rastućih razvojnih centara u regiji. Zahvaljujući praćenju i predviđanju trendova u telekomunikacijskoj i medijskoj industriji te prikupljanju povratnih informacija od korisnika s osam tržišta, EON donosi inovacije u području televizije, od kojih su neke rezultat razvoja umjetne inteligencije. Ovakav pristup svim članicama Grupe, uključujući i nas u Telemachu omogućuje da budemo lideri u inovacijama koji nude lokalno relevantan sadržaj prilagođen načinu života svojih korisnika.
No pored ulaganja u mrežu i nove tehnologije, važan segment poslovanja na koji smo usmjereni je i odgovornost prema zajednici i okolišu. Želimo ostaviti pozitivan trag na sve s kojima dolazimo u doticaj pa se, kao zagovaratelj digitalizacije, zalažemo i za stvaranje održivog okruženja.
S ciljem smanjivanja ugljičnog otiska, korisnici smo zelene energije dobivene iz vjetroelektrana. Dobre prakse koje njegujemo i na koje ćemo su u budućnosti još snažnije usmjeriti snažno podupire i United Grupa koja je uspostavila novi stup strategije u proizvodnji obnovljive energije te ulaže u razvoj vlastitih elektrana na obnovljive izvore energije. UG se obavezao da će uložiti više od 100 milijuna eura u proizvodnju obnovljive energije, pri čemu će se većina ovih investicija odvijati 2023. i 2024. Odgovornost prema zajednici potičemo i u zajednici kroz projekte usmjerene primarno na djecu i mlade, poput “Tko to tamo prlja” kroz koji ih motiviramo na izgradnju dobrih navika i očuvanje okoliša. Najmlađe generacije usmjeravamo i na sport i napredne tehnologije kroz podršku projektima “Sportske igre mladih” i “Revolucija digitalne pismenosti”, kroz koje ih želimo potaknuti na stvaranje novih digitalnih rješenja te poticati kreativnost i kritičko promišljanje.
Uvjeren sam kako, unatoč inflatornim utjecajima, Hrvatska ima razloga za optimističnost, osobito nakon ulasku u eurozonu, novoj turističkoj sezoni i očekivano povećanom roaming prometu, a te pozitivne pomake očekujemo i u Telemachu nakon godine velikih integracija i konsolidacija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....