Mario Mesaroš

Predsjednik Uprave RALU Logistike: ‘Trend smrznutih proizvoda snažno dolazi iz SAD-a u Europu‘

‘Logistički pokrivamo cijelu Hrvatsku. Specijalizirani smo u zamrznutom i hladnom režimu pa 90 posto zamrznutih proizvoda - i proizvođača i trgovačkih lanaca - prijeđe preko našeg centralnog skladišta u Rugvici‘

Direktor Ralu Logistike Mario Mesaroš u poslovnoj zoni Dragošička u Rugvici

 Damir Krajac/Cropix

RALU Logistika napunila je 35 godina te se pozicionirala kao jedan od vodećih dobavljača integrirane logističke usluge u hladnom lancu u jugoistočnoj Europi. Ove godine završena je i gradnja novoga skladišta za duboko zamrznute proizvode u poslovnoj zoni Dragošička u Rugvici, čime je zaključen posljednji investicijski ciklus vrijedan više od 15 milijuna eura. Rugvicom svakodnevno prolazi stotinjak kamiona, a prihodi tvrtke iz godine u godinu rastu. U 2023. u Hrvatskoj su ostvarili ukupni godišnji prihod u iznosu od gotovo 40 milijuna eura, zapošljavaju više od 400 radnika, a najavljena je i nova velika investicija u Rugvici. Na čelu RALU Logistike od 2022. je Mario Mesaroš, čovjek koji je u tvrtki gotovo od samih početaka.

Kakvo je aktualno stanje transportno-logističkog tržišta u Hrvatskoj i Europi? Gdje je tu RALU Logistika?

Transportno tržište u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe je fragmentirano. Postoji veliki broj kompanija koje imaju ili mali broj transportnih jedinica ili se bave isključivo transportnim uslugama ili, pak, samo skladištenjem. RALU Logistika je, zapravo, jedina tvrtka koja pruža kompletnu integriranu uslugu logistike; od transporta, preko skladištenja robe, komisioniranja, deklariranja i prepakiravanja do dostave robe. Također, u Europi nema puno tvrtki koji imaju vlastito skladište i kamione za međunarodni transport i distribuciju. Prvih 20 godina i mi smo funkcionirali isključivo kao transportna kompanija. Godine 2010. donosimo odluku da se transformiramo u logističara. Tada je to bio potpuno nepoznat koncept na domaćem tržištu. Taj je proces kulminirao 2015., kada smo sagradili prvo skladište u Rugvici.

Priroda vašeg posla pruža vam dobar uvid u ono što se događa u Europi. Osjeća li se u Njemačkoj početak recesije?

Sedamdeset posto naše flote je na tržištima Zapadne Europe, a kao hrvatska tvrtka snažno smo fokusirani i orijentirani na njemačko tržište. Krajem prošle i početkom ove godine uistinu se osjetilo smanjenje kolanja robe. Primjerice, ako je nekada bilo 100 potencijalnih naloga za utovar, u jednom se trenutku to prepolovilo ili palo na dvije trećine. Poslije ljeta brojke su se vratile na staro. No, moram naglasiti da su naši klijenti najveće prehrambene i farmaceutske kompanije u Europi i u tom segmentu nismo osjetili smanjenje posla ili prometa.

Unatoč tome, prošla je godina za RALU Logistiku bila rekordna.

Posljednjih četiri ili pet godina bilježimo stabilan rast. Već sada znamo kako će i ova godina biti rekordna za kompaniju. Glavni je razlog toga što, kako sam spomenuo, sve veća orijentacija na logistiku. Klijenti su prepoznali kvalitetu. Mi za njih preuzimamo sve rizike i izazove koje se tiču transporta i logistike, a kako bi se dogovorila kvalitetna logistička suradnja, potrebno je tri do šest mjeseci. Kada prepuste nama logističke operacije, mogu se fokusirati na svoj ‘core business‘. Dokaz toga je da su svi klijenti koji su nama povjerili logističke operacije ne samo proširili opseg usluga nego su i rasli kao kompanije.

Koliko je danas u RALU Logistici udio transportnih, a koliko logističkih usluga?

Već je danas udio iznad 50 posto na strani logistike, a otvaranjem novog skladišta, omjer će narasti do nekih 60-70 posto.

Spomenuli ste prehrambenu i farmaceutsku industriju. Koji su najveći klijenti s kojima surađujete?

Kada je riječ o logistici, radimo gotovo sa svim najvećim trgovačkim lancima u regiji i najvećim regionalnim proizvođačima prehrambenih zamrznutih i svježih proizvoda. Budući da logistički pokrivamo cijelu Hrvatsku te smo specijalizirani u zamrznutom i hladnom režimu, 90 posto zamrznutih proizvoda - i proizvođača i trgovačkih lanaca - prijeđe preko našeg centralnog skladišta u Rugvici. Naš tradicionalni segment međunarodnog transporta posluje na razini najviših zapadnoeuropskih standarda i s ponosom mogu reći da više od 70 posto tih usluga ugovaramo na međunarodnim natječajima.

Fokusirani ste na transport zamrznutih proizvoda.

Prema globalnim pokazateljima, trend zamrznutih proizvoda snažno dolazi iz SAD-a u Europu, a mi smo sretni što našim partnerima možemo omogućiti da prvi uspješno na njega odgovore. Koliko kapaciteta mi uspijemo osigurati toliko će naši partneri moći brže odgovoriti i prilagoditi se trendovima tržišta. Upravo se na tom primjeru očituje velika prednost suradnje naših partnera s neovisnim logističkim partnerom poput RALU Logistike jer im mi pomažemo da još brže rastu.

Imate li problema s nedostatkom radnika?

Živimo i radimo u vremenu ozbiljnih izazova s radnom snagom i moramo reći da i mi osjećamo pritisak. S druge strane, možemo se pohvaliti da je veliki broj zaposlenika s nama od samih početaka. Imamo relativno nisku fluktuaciju radnika u industriji s obzirom na vrstu radne snage koju tražimo. Ciljamo na mlade ljude s fakulteta te ih obučavamo i cilj je da rastu s kompanijom. S obzirom na to da je ovo specifična djelatnost što se tiče menadžerskog kadra, izabrali smo put stvaranja kvalificiranog kadra koji je osnova budućeg rasta. Kada se radi o zaposlenicima u skladištu, počeli smo zapošljavati i strane radnike. Trudimo se olakšati im život u Hrvatskoj. Za njih se brine cijeli tim ljudi, nudimo im tečaj hrvatskog jezika, razne sportske aktivnosti, osigurali smo im i smještaj... Zasad je većina njih iz Filipina i Nepala.

Koliko često ulažete u novu opremu?

Godišnje ulažemo 3 do 5 milijuna eura samo u obnavljanje ili u povećavanje flote, koja je najsvježija u regiji. Nove tegljače za međunarodni transport nabavljamo svakih četiri do pet godina.

Kakav je vaš odnos s vlasnikom LURA Grupe Lukom Rajićem? Koliko on sudjeluje u donošenju odluka RALU Logistike?

Vlasnik je uključen u sve strateške odluke i osjećamo njegovu punu podršku, koja je važna u industriji kakva je logistika. Suradnja s vlasnikom vrlo je uspješna jer je spreman brzo odgovoriti na naše prijedloge i zahtjeve, što nam omogućava fleksibilnost u donošenju odluka i brzom prilagođavanju tržišnim okolnostima. U roku od samo nekoliko dana RALU može donijeti stratešku odluku za koju su nekima potrebni mjeseci ili godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 13:05