Hrvatska je danas, s preko 1300 km autocesta, u samom europskom vrhu izgrađenosti i kvalitete cestovne mreže. Upravo zbog moderne cestovne infrastrukture, danas smo popularna turistička destinacija do koje se prvenstveno stiže cestovnim putem. Kvaliteta prometnice u kontekstu sigurnosti putovanja i dostupnosti važan je čimbenik razvoja turističkog sektora odnosno odabira destinacije.
Bitna odrednica našeg poslovanja je praćenje gospodarskog razvoja i potreba korisnika, što nam daje smjernice za nove investicije. Tijekom narednog razdoblja usmjerit ćemo aktivnosti na završetak već započetih projekata kao i pokretanje novih. Izdvojio bih značajnije projekte: koridor Vc, obilaznicu Novog Vinodolskog te završetak autoceste do Siska. Osim toga u kontekstu dogradnje mreže autocesta, u narednom razdoblju planira se i dovršetak preostalih dionica autoceste A7 i A1. Dovršetak ove dvije autoceste dio je strategije EU za izgradnju Jadransko – jonskog koridora s ciljem postizanja bolje prometne povezanosti. Republika Hrvatska time će osim povezivanja svih turističkih destinacija i dobiti i povezivanje svih luka na Jadranu.
Osim izgradnje, kao važan segment mobilnosti je i uvođenje novog sustava naplate cestarine. Autoceste u Hrvatskoj odlikuje visoka sezonalnost tijekom turističke sezone, a ulaskom u schengenski prostor i ukidanjem fizičkih granica prema glavnim emitivnim tržištima iz zapadne i srednje Europe, dodatno se povećala potreba za uvođenjem novog sustava naplate cestarine temeljenog na slobodnom protoku vozila i to kako bi se smanjio pritisak ljetnih gužvi i opterećenosti pristupnih točki na autocestama. Prilikom odabira modela novog sustava, velika pažnja stavljena je na korisnike. Što to u konačnici znači za korisnike – novi sustav omogućiti će dodatni komfor jer nema zaustavljanja, kao ni brige o tome kako, gdje i koliko platiti cestarinu. Novi model naplate cestarine zasigurno će veliki broj naših građana, ali i turista prepoznati kao dodatnu pogodnost obzirom da nam ipak 80 posto turista dolazi cestovnim putem. Implementacija novog sustava naplate cestarine bit će u potpunosti financirana iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021 – 2026., sustav će biti implementiran na svim dionicama autocesta u RH.
Pored ovih velikih investicijskih projekata u infrastrukturu, veliki značaj imaju i projekti iz područja upravljanja prometom i povećanja sigurnosti kao što su novi komunikacijsko informacijski sustav te projekti održavanja infrastrukture. Posebnu pažnju pridajemo i ulaganju u modernizaciju usluga na odmorištima. Najvećim dijelom usmjereni smo na revitalizaciju starijih dionica autocesta kako bi pružili što kvalitetniju uslugu korisnicima. Uz osnovnu ponudu, razinu usluge unaprijedit ćemo dodatnim sadržajima: čuvanim parkiralištima i sadržajima za teretna vozila, elektropunionicama, sadržajima za autokampere, lancima brze prehrane, automehaničarskim servisima i slično.
Nove investicije ključne su za integraciju svih dijelova Republike Hrvatske u mrežu modernih i sigurnih prometnica te povezivanje lokalnog stanovništva i gospodarstva na mrežu autocesta.
Usporedo s nastavkom investicijskog ciklusa Hrvatske autoceste nastavit će daljnju racionalizaciju i optimizaciju poslovanja s krajnjim ciljem dugoročne stabilnosti tvrtke.
Hrvatske autoceste idućih godina čeka nastavak izazovne transformacije, prije svega zbog novog sustava elektroničke naplate cestarine. Cilj je Hrvatske autoceste postupno transformirati od upravljača cestovnom infrastrukturom u pružatelja usluge u kojoj su sigurnost, kvaliteta, ali i ukupni doživljaj ključni pri odluci o putovanju autocestom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....