Hvar opet privlači pozornost medija, pa smo s Gordanom Tomičić, predsjednicom Uprave Sunčanog Hvara, razgovarali o investicijama, strukturi gostiju, politici cijena te o pozicioniranju hotelske kuće koju vodi, ali i Hvaru kao destinaciji.
Kakav je dosadašnji dio godine za Sunčani Hvar? Možete li usporediti podatke s onima iz 2019. godine?
- Sezona je više nego zadovoljavajuća. Već smo u lipnju zabilježili bolje rezultate nego u 2019. godini, a još bolji rezultati očekuju se u srpnju, kada očekujemo 20 posto veće prihode nego u 2019. Generalno su rezultati znatno bolji od planiranih te se u svakom segmentu ili približavamo ili premašujemo 2019. godinu. Trenutno svi hoteli bilježe izvrsnu popunjenost, pa smo sa 1. srpnja imali popunjenost veću od 90 posto smještajnih kapaciteta uz prisutan rastući trend prosječnih cijena. Prostor za rast je svakako u predsezoni, a i u tom segmentu očekujemo u idućem periodu bolje rezultate. Nažalost, svjedočimo i značajnom rastu troškova poslovanja.
Utjecaj inflacije, povećanje ulaznih troškova namirnica veće od 20 posto, povećanje cijena energenata, a posebno električne energije, koja raste za čak četiri puta u odnosu na protekli period, te konstantan rast plaća, svakako će značajno utjecati na konačni financijski rezultat društva. Radi se o potencijalnom riziku jer pad profitabilnosti ima direktan utjecaj na investicijski potencijal kompanije, a time i na njezinu konkurentnost u dužem razdoblju.
Je li došlo do promjene strukture gostiju?
- Ove godine dominiraju tržišta više platežne moći kao što su Sjedinjene Američke Države i Velika Britanija. Tržišta SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva potpuno su se u oporavila te po broju noćenja u lipnju nadmašila noćenja iz lipnja 2019. United Airlines ponovo je pokrenuo liniju izravnih sezonskih letova prema južnoj Dalmaciji, što donosi direktne rezultate. Ako gledamo podatke u prvoj polovici godine, najveći udio noćenja imaju Britanci i Amerikanci, slijede Nizozemska, Irska i Njemačka.
Ipak, naša tradicionalna tržišta iz prekooceanskih zemalja nisu se vratila na pretpandemijske brojke i vidljiv je smanjeni broj dolazaka iz Australije, Kanade, Brazila, Indije, Kine i Tajvana. I tu vidimo potencijal za sljedeću godinu.
Jeste li korigirali cijene vaših usluga i koliko? Kako su gosti reagirali?
- Zbog dobre tržišne potražnje orijentacija je na direktni kanal prodaje te povećanje udjela individualnih gostiju, što je kroz dosljednu primjenu revenue managementa rezultiralo povećanjem prosječne cijene u nekim periodima za najtraženije hotele i do 20 posto, s time da je rast prosječne prodajne cijene u srpnju znatno veći u odnosu na proteklu godinu, između ostalog i zbog promjene strukture gostiju.
Ako cijene usporedimo s pretpandemijskim godinama, premašile su one iz 2019. godine, u špici sezone za, prosječno, 10 posto. Ulaganje u kvalitetu i visoke standarde se pokazuje kao pravilan pravac razvoja. Tako su u novoobnovljenom hotelu Riva Marina cijene koje postižemo od 400 eura do više od 1000 eura u špici sezone, a naša perjanica, hotel Palace Elisabeth, ima prosječnu prodajnu cijenu veću od 700 eura. Ovako visoke cijene podrazumijevaju i visoku razinu usluge, što predstavlja jedan od većih izazova operativnog poslovanja, budući da dovode goste naviknute na najvišu razinu hostelskih standarda i usluga.
Ove ste godine dovršili i značajne investicije. U što ste i koliko investirali?
- U proteklom investicijskom ciklusu realizirali smo nekoliko kapitalnih investicija Sunčanog Hvara, ukupne vrijednosti 76 milijuna kuna. Najznačajnije ovogodišnje ulaganje jest kompletna obnova dvaju hotela - hotela Riva Marina te hotela Beach Bay Hvar.
Hotel Riva Marina je otvoren početkom lipnja te sada nudi novih 50 unikatnih soba i suiteova, pružajući svakom gostu potpunu udobnost u samom centru grada Hvara.
U blizini hotela Riva Marina novi je Beach Bay Hvar Hotel, smješten u predivnoj uvali Franjevačkog samostana. Hotel je dizajniran prema načelima održivog razvoja, kako bi gosti mogli uživati u ugodnom i ekološki osviještenom odmoru. Implementacija najnovijih ekoloških standarda posebno je vidljiva kroz ugradnju solarne elektrane, prve takav vrste u gradu i na otoku Hvaru, koja omogućava energetsku neovisnost i potvrđuje strateško usmjerenje kompanije u primjeni obnovljive zelene energije.
Koliko su te investicije podignule konkurentnost Sunčanog Hvara?
- Danas je bitno ići ukorak sa svjetskim trendovima u turizmu, kontinuirano unapređivati kvalitetu usluga i omogućiti gostima izvorno lokalno iskustvo kako bi iskusili originalne vrijednosti destinacije. Obnova hotela Riva Marina i Beach Baya ojačalo je naš tržišni položaj, ali i međunarodnu prepoznatljivost Hvara kao luksuzne destinacije. Oba hotela su pozicionirana te okrenuta prije svega prema emitivnih tržištima visoke platežne moći. Generalna smjernica koju smo ugradili u naše razvojne projekte jest upravo održivost, tako smo prva hotelska grupacija u regiji koja je potpisala Unesco Sustainable Travel Pledge.
Kakve investicijske planove ima Sunčani Hvar u sljedećim godinama?
- Trenutno radimo na nekoliko velikih investicijskih projekata, a jedan od najznačajnijih je rekonstrukcija našeg najvećeg hotela Amfora. Amfora je svakako naš najprepoznatljiviji brand i lokomotiva poslovanja Sunčanog Hvara. Upravo se zato želimo obnovom Amfore nametnuti kao jedan od predvodnika zelene i digitalne tranzicije u hotelskoj industriji. Aktivan projekt jest i kompletna obnova hotela Delfina, čime ćemo zaokružiti obnovu elitnog gradskog portfelja u samom centru Hvara. Hotel će biti standarda pet zvjezdica te veličinom soba i razinom usluge prilagođenim najzahtjevnijim tržištima. Posebnost hotela je svakako i bazen te spa sadržaji pozicionirani na samom krovu hotela s jedinstvenim pogledom na Hvar i okolni arhipelag. Radimo i na projektu luksuznih vila koji uključuje četiri objekta locirana na premium poziciju u gradu Hvaru s jedinstvenim pogledom na Paklinske otoke. Naravno, tu je i prostor kampa Vira, čijim masterplanom želimo pokrenuti i taj vrijedan resurs kompanije. Sve te investicije ne bi bile moguće bez potpore vlasnika CPI Grupe, koja kontinuiranim ulaganjima daje ključni obol u pozicioniranju Hvara kao jedne od najprestižnijih mediteranskih destinacija
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....