U višegodišnjem nastojanju da se profilira za odobravanje brzih kredita Addiko banka je pokrenula najambiciozniju kampanju do sada: novim klijentima tijekom svibnja nudi beskamatni kredit od 10.000 kuna, pri čemu nemaju obvezu prebacivati i primanja u tu banku. Još 2019. godine ta je banka prestala nuditi stambene kredite, prodala je leasing poslovanje, a od lani više ne kreditira velika i srednja poduzeća. Više neće biti univerzalna banka, nego se fokusira isključivo na brze kredite građanima (do 300.000 kuna) i malim poduzetnicima (do 500.000 eura).
Brza procedura
Predsjednik Uprave Addiko banke Mario Žižek kaže da ne žele imati cijelu paletu bankarskih proizvoda, nego "biti najbolji u onome što rade". Klijentima će osiguravati brzu i jednostavnu proceduru, za koju je potrebno samo pola sata, a zatraženi novac isplaćuje se još isti dan ili sutradan. Kvaliteta procjene kreditne sposobnosti klijenata pritom se ne dovodi u pitanje, tvrdi Žižek, jer to omogućavaju digitalna rješenja. U dosad odobrenim gotovinskim kreditima udjel loših kredita u Addiko banci iznosi 4,6 posto.
Okvirne procjene govore, navodi izvršna direktorica Odjela poslovanja s klijentima Petra Bašić Jantolić da od deset postojećih klijenata, njih šest do sedam dobije zatraženi kredit. Situacija je malo drukčija s novim klijentima, gdje se postotak odobrenja kreće oko 35 do 40 posto.
Nakon snažnog pada interesa građana za gotovinske kredite tijekom pandemije, od srpnja prošle godine ta je vrsta zajmova počela ponovno rasti. U veljači su na razini sustava iznosili 53,4 milijarde kuna, pri čemu se godišnja stopa tek blago ubrzala na 2,5 posto. Taj oporavak, očito je, Addiko banka želi iskoristiti da bi dodatno ojačala svoju poziciju.
U prvom tromjesečju ove godine, rekao je Žižek, ostvarila je najbolji rezultat do sada. Gotovinski krediti su im rasli čak 40 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Na kraju prošle godine tržišni udjel te banke bio je 5,57 posto, a namjera je povećati ga. U srednjem roku, kaže Žižek, cilj je mjesečno producirati 8 do 10 posto novih kredita na tržištu u ciljanim segmentima, potrošačima i malim poduzetnicima. Dodatno, žele osigurati "minimalno dvoznamenkast rast svake godine u tom području".
Jaz u kućnim budžetima
Nepovoljne okolnosti, međutim, smanjuju optimizam potrošača, pa i interes za skupe potrošačke kredite. U Addiko banci, čini se, posebno računaju na one koji će imati potrebu sebi priuštit "neka mala zadovoljstva".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....