Dionice švedske modne trgovine H&M pale su za gotovo deset posto nakon što je glavna izvršna direktorica Helena Helmersson neočekivano odstupila s te funkcije na kojoj je provela četiri godine. Odluka da ju zamijeni Daniel Ervér, koji je u kompaniji već 18 godina, odmah stupa na snagu. U intervjuu za Reuters, Šveđanin je rekao da je sam izrazio svoje zanimanje za tu ulogu još u prosincu, a uprava je sada donijela konačnu odluku. Ervér je svoju karijeru u H&M-u počeo kao ljetni pripravnik 2005. godine, a kroz gotovo dva desetljeća radio je na različitim pozicijama unutar cijele grupacije koja se sastoji od brendova H&M, COS, Monki, Weekday, &Other Stories i Arket. Posljednje četiri godine odgovoran je za istoimeni brend H&M, koji je ujedno i najveći u grupaciji.
Do promjene vodstva došlo je nakon što je H&M priznao da je prodaja u prosincu i siječnju bila četiri posto manja u usporedbi s prethodnom godinom, a baš je to razdoblje blagdanske i novogodišnje kupnje ključni pokazatelj za trgovce.
H&M je drugi po veličini svjetski modni trgovac, odmah iza žestokog španjolskog rivala Inditexa koji u svom portfelju ima Zaru, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershku, Stradivarius i Oysho. Upravo je Zara vječiti konkurent H&M koji iz godine u godinu bilježi dobre rezultate, a švedskoj trgovini posljednjih godina situaciju dodatno otežava popularnost kineskog internetskog diva Sheina. Unatoč kritikama da eksploatira svoje radnike i potiče “brzu modu”, zbog koje se kupuje mnogo jeftine odjeće koja brzo završi u smeću mnogo otpada, Shein nije izgubio na popularnosti, a H&M se teško natječe s njegovim niskim cijenama. Kada se pak usporede Zara i H&M, Inditexov brend posluje u više zemalja (96 u odnosu na H&M-ove 74 zemlje), ima oko 800 poslovnica manje, ali mu je vrijednost veća.
Ambiciozni ciljevi
Kao rezultat toga, H&M se tijekom proteklih 12 mjeseci usmjerio na profitabilnost, umjesto na količinu prodaje jer cilja na operativnu maržu od 10 posto u 2024. Ipak, i sami su svjesni da je riječ o ambicioznom cilju koji će biti teško postići.
- Provela sam gotovo cijeli svoj profesionalni život u grupi H&M i s pomiješanim osjećajima obavijestila sam upravni odbor o svojoj odluci da napustim mjesto izvršnog direktora. Ponekad je ta funkcija bila vrlo zahtjevna za mene osobno i sada osjećam da je došlo vrijeme da ju napustim. To naravno nije bila laka odluka - rekla je Helmersson.
Pad dionica nakon njezine ostavke dolazi u ionako lošem razdoblju jer je kompanija početkom godine već zabilježila pad vrijednosti dionica za 13 posto. Osim toga, operativna dobit H&M-a u četvrtom tromjesečju pala je sa 7,8 na 7,2 posto. Prodaja u četvrtom kvartalu također je pala za četiri posto, što je više od očekivanja tržišta.
- Naš rad na poboljšanju opskrbnog lanca i stalna normalizacija vanjskih čimbenika koji utječu na troškove nabave rezultirali su jačom bruto maržom. Fokus na kontrolu troškova, profitabilnost i povećanu produktivnost zaliha također je pridonio poboljšanom novčanom toku koji financira povećana ponovna ulaganja u poslovanje - naglasila je bivša izvršna direktorica. Dodala je kako se kompanija ujedno obvezala da će ubrzati tempo ulaganja u svoje postojeće trgovine.
Predsjednik grupe Karl-Johan Persson smatra da je ona u dobroj poziciji, a Ervér prava osoba za poziciju izvršnog direktora.
- H&M grupa je u snažnoj poziciji, s pozitivnim trendom profitabilnosti i dobrim uvjetima za daljnja poboljšanja u ovoj godini. Osim toga, Daniel Ervér je kompetentan, iskusan i cijenjen vođa koji ima sve kvalitete potrebne za nastavak razvoja H&M grupe - uvjeren je Persson, unuk osnivača Erlinga Perssona. Obitelj trenutno ima 51% udjela u H&M-u.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....