Pregledavanje Facebooka u zadnje dvije godine palo je za 50 posto. Popularna društvena mreža tada je bilježila 8,5 milijardi mjesečnih pregleda i bila je druga najposjećenija web stranica poslije nedodirljivog Googlea. Sada bilježi tek 4,7 milijarde, piše Forbes.
Nagli pad u popularnosti može se pripisati kontroverznom skandalu s privatnim podacima korisnika, tzv. “Facebook-Cambridge Analytica”, ali to nije jedini problem tvrtke Marka Zuckerberga. Naime, sve više tinejdžera i mladih odustaje od te platforme, a kao glavni razlog navode svoje roditelje.
- Kada su naši roditelji počeli otvarati svoje profile, tu je bio kraj – rekao je Jordan Ranford (24), korisnik Facebooka za Guardian, sumirajući stavove svoje generacije.
Problem “Roditelja na Fejsu” može djelovati simpatično i bezazleno, ali podaci pokazuju da je gotovo tri milijuna Europljana ispod 25 godina ugasilo svoje račune ili su prestali redoviti posjećivati svoje profile kada su njihove majke i očevi prepoznali sve blagodati virtualne komunikacije. Zbog toga, ali i skandala sa zloupotrebom podataka korisnika, Facebook je u srpnju pretrpio i nezapamćeni udarac izgubivši 120 milijardi dolara u tržišnoj vrijednosti u samo jednom danu. Zuckerberga, osobno, to je stajalo 17 milijardi dolara u privatnom bogatstvu, procjena je Guardiana.
Pad u korisnicima, osim Facebooka, nedavno je objavio i Snapchat koji je zbog naprasnog redizajna ostao bez tri milijuna korisnika. Twitter je ostao bez pet milijardi dolara u tržišnoj vrijednosti nakon nespretnih pokušaja kontrole sadržaja. Navodno izbrišu i do milijun "trolerskih" i nepoćudnih računa dnevno.
Sve su to dobre vijesti za druge platforme koje žele zasjesti na tron najposjećenije stranice na internetu, poput YouTubea. Teško, ipak, da će netko s prvog mjesta izgurati Google koji bilježi 15,2 milijarde posjeta u mjesecu, no YouTube je namirisao krv pa s 4,5 milijardi pogleda opasno puše za vrat Facebooku čije su se brojke već prepolovile na 4,7 milijarde. U konkurenciji je još i Amazon koji s dvije milijarde pogleda cilja četvrtu poziciju preoteti Yahoou.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....