Facebook je dijelio podatke svojih korisnika s globalnim divovima među kojima su i Netflix, Spotify, Microsoft i Yahoo, objavio je danas New York Times. Jedna od najozbiljnijih optužbi koja stoji u Timesovom izvještaju je da su Spotify i Netflix te Royal Bank of Canada imali pristup privatnim porukama Facebook korisnika, kao i mogućnost da ih čitaju, pišu i brišu.
Iako Spotify i Netflix tvrde kako nisu bili svjesni da su uopće imali takvu mogućnost te da ju nisu koristili, ovakva je vijest, u nizu mnogih drugih skandala koji prate Facebook ove godine, dobrano uzdrmala svijet.
Iz najveće svjetske platforme za pristup serijama i filmovima, Netflixa, poručili su kako su se tijekom godina trudili da Netflix učine što društvenijim, stoga su, kako navode, 2014. godine pretplatnicima omogućili da sadržaje koje mogu gledati na Netflixu ocjenjuju i preporučuju svojim prijateljima na Facebooku i to putem njihove opcije za razmjenu privatnih poruka - Messengera. Međutim, projekt nije zaživio, pa su ga već 2015. godine i ugasili.
- Niti u jednom trenutku nismo ulazili u privatne poruke korisnike, niti smo ih tražili da nam to i dozvole - stoji u njihovom odgovoru.
Royal Bank of Canada pak osporava da su ikada imali takvu mogućnost, dok se iz Spotifya još nisu oglasili. No, priča tu ne staje.
Facebook je naime sklopio partnerstva o dijeljenju korisničkih podataka s više od 150 kompanija. Tako su se na toj listi pronašli i div računalne industrije Microsoft, točnije njegova tražilica Bing, Amazon te Yahoo. Ove su kompanije, kako navodi New York Times imale pristup imenima ljudi i njihovim kontaktima i to preko lista njihovih Facebook prijatelja.
Zašto? Jednostavno je: takvo je partnerstvo Facebooku omogućilo da raste, a spomenutim kompanijama da prikupljaju ogromne količine podataka koje su mogle koristiti za konkurentsku prednost na tržištu.
Facebook s druge strane, prenosi Business Insider, tvrdi kako se njihovi partneri moraju pridržavati postavki o privatnosti.
- Facebookovi partneri ne mogu ignorirati postavke o privatnosti korisnika i pogrešno je sugerirati da oni to rade - izjavio je Steve Satterfield, direktor za privatnost i javnu politiku najveće društvene mreže na svijetu.
Ipak, dodao je i kako je svjestan da moraju povratiti izgubljeno povjerenje milijuna ljudi.
Podsjetimo, prošli tjedan u javnosti je planula vijest da je Facebook otkrio programsku grešku zbog koje su potencijalno procurile fotografije milijuna ljudi, a niz skandala pokrenula je vijest o tome da je britanska kompanija Cambridge Analytica pristupila podacima čak 87 milijuna Facebookovih korisnika bez njihova znanja i dozvole.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....