Ukupna naplaćena premija društava za osiguranje u prvih šest mjeseci ove godine iznosila je 953,3 milijuna eura, što je 11,7 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazuje mjesečno izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa).
U lipnju 2024. poslovalo je ukupno 14 društava za osiguranje, a od ukupne premije koje su naplatili, 175,5 milijuna eura se odnosilo na premiju životnih osiguranja, a 776,8 milijuna eura na premiju neživotnih osiguranja.
U strukturi naplaćene premije neživotnih osiguranja najzastupljenije je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (36,9 posto), zatim osiguranje cestovnih vozila (18,9 posto) te osiguranje od požara i elementarnih šteta (9,2 posto).
Iznos likvidiranih šteta do kraja lipnja 2024. dosegnuo je 654,7 milijuna eura. Od tog iznosa na životno se osiguranje odnosilo 259,1 milijun eura, a na neživotno osiguranje 395,6 milijuna eura.
U ukupnom iznosu likvidiranih šteta u neživotnom osiguranju na osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila otpada 41,5 posto, osiguranje cestovnih vozila 22,1 posto te osiguranje od požara i elementarnih šteta 9,3 posto, navedeno je u Hanfinom izvješću.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema naplaćenoj premiji i dalje drži Croatia osiguranje, uz rast premije na godišnjoj razini za 7,9 posto, na 239,8 milijuna eura. Pritom, tržišni udio Croatia osiguranja je pao s 26,1 posto, koliko je iznosio krajem lipnja prošle godine, na 25,2 posto krajem lipnja ove godine.
Drugo je Euroherc osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,4 posto te rastom naplaćene premije za 9,6 posto, na 118,3 milijuna eura. Odmah nakon slijedi Adriatic osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,3 posto te naplaćenom premijom od 116,8 milijuna eura, uz rast za 18 posto,
Četvrto mjesto drži Allianz Hrvatska, kojem je naplaćena premija na godišnjoj razini skočila za 22,3 posto, na 112,4 milijuna eura, uz tržišni udio od 11,8 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....