Održivost nije samo dobra za okoliš i društvo nego je i pametna poslovna strategija za kompanije koje žele dugoročni uspjeh. Održive prakse smanjuju troškove i poboljšavaju efikasnost, pomažu u jačanju reputacije i brenda, privlače kupce koji su osviješteni o ekološkim i društvenim pitanjima. Osim toga, uvriježeno je mišljenje da održive kompanije obično imaju bolje odnose sa svojim zaposlenicima, kupcima, dobavljačima i lokalnom zajednicom. Coca-Cola u Hrvatskoj posluje već 55 godina i kroz svoj rad promovira upravo prakse koje se temelje na odgovornom pristupu okolišu i zajednici, ali i načinu upravljanja unutar tvrtke, pogotovo odnosu prema zaposlenicima. Njihovi planovi su vrlo ambiciozni.
Imaju ambiciozne ciljeve
Coca-Cola HBC objavila je predanost postizanju nulte stope emisije stakleničkih plinova u cijelom svom lancu vrijednosti do 2040. godine, što uključuje ne samo tvrtku nego i njezine dobavljače, suradnike i partnere na svim tržišta gdje posluje. Zadnje dostupno Izvješće o održivom poslovanju, temeljeno na podacima za 2022., pokazuje da su ispuštanje ugljikovog dioksida smanjili za 29 posto u odnosu na 2017., a potrošnju vode po litri proizvedenog pića za 13 posto u odnosu na 2010. godinu. Sva električna energija koju koriste je iz obnovljivih i čistih izvora. Osim toga, jedan od ciljeva koje su si postavili je da do 2025. godine polovina njihovih hladnjaka na prodajnim mjestima bude energetski učinkovita, a već su ga sada nadmašili s 53 posto takvih hladnjaka. Briga o okolišu je uvijek dobar izbor, a inspirirati druge da učine isto još je bolje. Kako bi podigla svijest o važnosti odgovornog gospodarenja ambalažnim otpadom i zaštiti okoliša, Coca-Cola je 2018. godine pokrenula projekt Od izvora do mora, koji se provodi u nekoliko faza. Na natječaj se najprije prijavljuju gradovi koji žele pošumiti svoje zelene površine, nakon čega slijedi najvažniji dio - akcije prikupljanja ambalažnog otpada. Gradovi, u suradnji s lokalnim nevladinim udrugama i građanima volonterima, organiziraju jednodnevnu akciju prikupljanja ambalažnog otpada na svojem području pa se vrijedno čiste livade, šume, rijeke, jezera i plaže. Na kraju se biraju najbolji gradovi u tri kategorije - mali (do 10 tisuća stanovnika), srednji (od 10.001 do 35 tisuća stanovnika) i veliki gradovi (više od 35 tisuća). Glavni kriteriji pri ocjenjivanju su broj okupljenih volontera i količina prikupljenog ambalažnog otpada.
Zadovoljni velikim odazivom
Ove godine u projektu, koji organiziraju Coca-Cola, Konzum, Jutarnji list i Udruga gradova, sudjeluje čak 30 hrvatskih gradova, a pobjednik svake kategorije osvojit će 15 tisuća eura za ozelenjavanje i pošumljavanje. Prošle je godine u 28 gradova gotovo 5000 volontera prikupilo više od 152 tone ambalažnog otpada. Bruno Jelić, direktor Odjela za korporativne poslove i održivost u Coca-Coli HBC Adria, kaže kako su iznimno zadovoljni velikim odazivom gradova. "Statistički gledano, prijavio se svaki četvrti grad u Hrvatskoj, što nam pokazuje da velik broj gradova želi poduzeti konkretne korake za smanjenje ispuštanja ugljikovog dioksida i snižavanje temperature zraka u svojim sredinama", istaknuo je Bruno Jelić. Veliki ekološki projekt Od izvora do mora dio je dugoročnog Coca-Colina plana "Svijet bez otpada" kojim se tvrtka, između ostalog, obvezala da će do 2030. godine prikupiti i reciklirati količinu boca i limenki koja odgovara onoj koju stavlja na tržište, te da će udio recikliranih materijala u primarnoj ambalaži biti najmanje 50 posto.
Sadržaj nastao u suradnji s Coca-Colom