POZITIVAN UTJECAJ

Od svakog eura potrošenog na Coca-Coline proizvode, 71 cent ostaje u hrvatskom gospodarstvu

Coca-Cola HBC Hrvatska zaslužna je za 0,5 posto domaćeg BDP-a jer je izravno i neizravno gospodarstvu doprinijela s 387 milijuna eura

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Mirjana Matešić, Marko Ban, Hrvoje Stojić, Michal Senczuk, Dora Strezova-Nikolova, Andrea Čović Vidović

 Damir Krajac/Cropix

Od svakog eura potrošenog na Coca-Coline proizvode, 71 cent ostaje u hrvatskom gospodarstvu. Coca-Cola HBC Hrvatska zaslužna je za 0,5 posto domaćeg BDP-a jer je izravno i neizravno gospodarstvu doprinijela s 387 milijuna eura. Najveći dio tog iznosa čine porezni doprinosi (210 milijuna eura), što je 0,6 posto svih poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj, a svako radno mjesto u Coca-Coli podržava dodatnih 15 radnih mjesta, istaknuto je na predstavljanju Studije o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj koju je ova multinacionalna kompanija objavila peti put do sada.

- Studija naglašava Coca-Colin sustav kao duboko ukorijenjenog i cijenjenog dionika hrvatskog društva i ističe naš pozitivan utjecaj na šire gospodarstvo. Ponosni smo na ove rezultate i motivirani da sa svojim kupcima i partnerima nastavimo putem izvrsnosti - poručila je Dora Strezova-Nikolova, glavna direktorica Coca-Cole HBC Hrvatska.

image

Glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria Dora Strezova-Nikolova

Damir Krajac/Cropix
image

Glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria Dora Strezova-Nikolova

Damir Krajac/Cropix

Studiju o socioekonomskom utjecaju izradila je međunarodna konzultantska tvrtka Steward Redqueen. Coca-Cola surađuje s 1752 lokalna dobavljača i 31.166 kupaca, a u posljednjih pet godina tvrtka je u društveno odgovorne projekte uložila milijun eura. Velik napor uložen je ekološke prakse, pa se stopa recikliranja danas popela na 99 posto te se prošle godine uštedjelo sedam posto više vode iz reciklirane otpadne vode.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je da korporativni sektor doprinosi državnom proračunu kroz poreze i doprinose, što naposljetku podiže kvalitetu života svih građana jer se ta sredstva koriste za financiranje javnih usluga.

image

Američka veleposlanica Nathalie Rayes i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković

Damir Krajac/Cropix
image

Predstavljanje nove Studije o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj, u partnerstvu s Hanza Medijom.
Na fotografiji: potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković

Damir Krajac/Cropix

- Osim toga, velike kompanije poput Coca-Cole donose sa sobom znanja, resurse i tehnologije koje omogućavaju brži razvoj i konkurentnost, ali često postavljaju i trendove, koje prate i mali poduzetnici - rekao je Butković i Coca-Coli čestitao što aktivno radi na održivim praksama i društveno odgovornom poslovanju.

Nathalie Rayes, veleposlanica Sjedinjenih Američkih Država u Hrvatskoj, naglasila je kako američke tvrtke Hrvatsku doživljavaju kao sve privlačniju destinaciju za investicije.

image

Nathalie Rayes, veleposlanica SAD-a u Hrvatskoj

Damir Krajac/Cropix

- Ponosna sam što američke tvrtke sa sobom donose ne samo dobre poslove i obećanje snažnog rasta nego i istinsku predanost održivosti. Uspješne priče poput Coca-Coline pokazuju da ne moramo birati između gospodarskog rasta i društvene odgovornosti niti između profita i održivosti - rekla je Rayes.

Goran Ogurlić, glavni urednik Jutarnjeg lista, istaknuo je da Hanza Media želi okupljati poslovnu zajednici i biti partner u razmjenjivanju pozitivnih iskustva kako bi tako utjecali na stvaranje pozitivne poslovne klime u Hrvatskoj.

image

Predstavljanje nove Studije o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj, u partnerstvu s Hanza Medijom.
Na fotografiji: potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković

Damir Krajac/Cropix

Nakon predstavljanja rezultata Studije održala se panel-rasprava "Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije", čiji su sudionici raspravljali o utjecaju međunarodnih tvrtki na hrvatsko gospodarstvo i prilikama koje one otvaraju za razvoj domaćeg gospodarstva u cjelini.

Glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria Dora Strezova-Nikolova rekla je da je ponosna na lokalne inicijative na kojima rade kako bi potaknuli promjene u zajednici. Primjerice, cilj je projekta Od izvora do mora akcijama čišćenja povećati svijest o važnosti adekvatnog odlaganja ambalažnog otpada, a urbanim pošumljavanjem gradove učiniti ugodnijim mjestima za život, dok se kroz besplatnu Raise the Bar Akademiju daje podrška konobarima, barmenima i baristima s najmanje godinu dana iskustva u ugostiteljstvu i turizmu. Osim toga, istaknula je kako Coca-Cola ulaže velike napore u postizanje jednake zastupljenosti žena u svim poslovima. Trenutno žene čine polovicu svih menadžera, a isto žele postići i kod onih zanimanja koja se tradicionalno smatraju muškima.

image

Glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria Dora Strezova-Nikolova.

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Burak Baykan, Michal Senczuk, Dora Strezova-Nikolova, Andrea Čović Vidović

Damir Krajac/Cropix

- U budućnosti nastavljamo biti predani našim partnerima i kupcima, produbljivanju partnerstva, osnaživanju zajednice i nastavljamo raditi na održivom razvoju - poručila je Strezova-Nikolova na panelu.

Michal Senczuk, predsjednik Uprave Studenca, smatra kako je važno da kompanije shvate potencijal održivog rasta. Iako trgovci uvijek moraju razmišljati o osnovama kao što su zadovoljstvo kupaca i kvaliteta proizvoda, razmišljanje o tome kako stvoriti pozitivan lokalni utjecaj može biti korisna nadogradnja.

image

Predsjednik Uprave Studenca Michal Senczuk

Damir Krajac/Cropix

- Moramo razumjeti potrebe lokalne zajednice. Iako Hrvatska geografski nije velika, vrlo je raznolika i o tome trebamo razmišljati. Prosjek neće usrećiti ni jednog korisnika - uvjeren je Senczuk.

Burak Baykan, predsjednik Udruženja stranih ulagača i regionalni direktor Doğuş grupe, naglasio je da njegova tvrtka uvijek nastoji dati priliku lokalnim zaposlenicima i izvođačima radova. Iako imaju dobro iskustvo s hrvatskom Vladom, koja je, prema njihovu iskustvu, spremna provoditi reforme kako bi olakšala poslovanje i povećala transparentnost, prepoznaje područje na kojem bi još trebalo poraditi.

image

Predsjednik Udruženja stranih ulagača i regionalni direktor Doğuş grupe Burak Baykan

Damir Krajac/Cropix

- Konkurencija za privlačenje kapitala je velika, pa Hrvatska mora misliti kako svoj potencijal promovirati šire i bolje. Kompanije poput Coca-Cole mogu biti te koje će privući druge investitore - izjavio je Baykan.

Hrvoje Stojić, glavni ekonomist Hrvatske udruge poslodavaca, u panelu je istaknuo kako strane kompanije mogu pozitivno utjecati na zaposlenost, povećanje dodane vrijednosti i direktne investicije. Osim spomenutog utjecaja na domaći BDP i druge ekonomske pokazatelje iznesene u prezentaciji Studije, Stojić kao važan doprinos Coca-Cole vidi i to što daje podršku mladim zaposlenicima jer su "kvalitetna radna mjesta najbolja demografska politika".

image

Glavni ekonomist Hrvatske udruge poslodavaca Hrvoje Stojić

Damir Krajac/Cropix

- Hrvatska je po udjelu mladih zaposlenika ispod prosjeka EU, a ukidanjem izuzeća, po kojem su poslodavci oslobođeni plaćanja doprinosa za zdravstveno osiguranje prilikom zapošljavanja osoba mlađih od 30 godina, postat ćemo nekonkurentni. Moramo voditi računa o mladim zaposlenicima jer druge europske zemlje imaju subvencije za mlade i do 50 posto - istaknuo je.

Mirjana Matešić, direktorica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, primjećuje veći interes za razumijevanje toga što točno znači održivo poslovanje i primjenu praksi koje se temelje na tim principima. Interes je svakako podigla i regulativa kojom izvještavanje o održivosti postaje obavezno.

image

Direktorica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj Mirjana Matešić

Damir Krajac/Cropix

- Svaka mudra kompanija razvijat će dobre odnose sa zajednicom. Osim toga, većina najvećih rizika koje današnji lideri prepoznaju vezana je uz okoliš, pa možemo pretpostaviti da će energija i resursi biti sve teže dostupni, a time i skuplji. Manje trošenje resursa i više recikliranog materijala zbog toga znači i veću sigurnost poslovanja - rekla je Matešić.

Marko Ban, direktor za Hrvatsku u tvrtki Alpla koja je globalni lider u proizvodnji plastične ambalaže, kaže kako je aktualni svjetski trend po pitanju plastične ambalaže da ona bude pristupačna, ali istodobno i održiva.

image

Direktor za Hrvatsku tvrtke Alpla Marko Ban

Damir Krajac/Cropix

- Recikliranje tako da se stare boce pretvore u nove najbolji je izbor, umjesto da ta plastika završi u tekstilu, folijama ili vrećicama - smatra Ban.

image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Mirjana Matešić, Marko Ban, Hrvoje Stojic, Burak Baykan, Michal Senczuk, Dora Strezova-Nikolova, Andrea Čović Vidović

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Mirjana Matešić, Marko Ban, Hrvoje Stojić, Burak Baykan, Michal Senczuk, Dora Strezova-Nikolova, Andrea Čović Vidović

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Mirjana Matešić, Marko Ban, Hrvoje Stojić, Burak Baykan

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Mirjana Matešić, Marko Ban, Hrvoje Stojić, Burak Baykan, Michal Senczuk, Dora Strezova-Nikolova, Andrea Čović Vidović

Damir Krajac/Cropix
image

Predstavljanje nove Studije o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj, u partnerstvu s Hanza Medijom.
Na fotografiji: Goran Ogurlić, Igor Zgrabljić

Damir Krajac/Cropix
image

Predstavljanje nove Studije o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj, u partnerstvu s Hanza Medijom.
Na fotografiji: Glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria Dora Strezova-Nikolova

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Burak Baykan, Michal Senczuk, Dora Strezova-Nikolova, Andrea Čović Vidović

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Mirjana Matešić, Marko Ban, Hrvoje Stojić

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Mirjana Matešić, Marko Ban, Hrvoje Stojić, Burak Baykan, Michal Senczuk, Dora Strezova-Nikolova, Andrea Čović Vidović

Damir Krajac/Cropix
image

Andrea Čović Vidović, zamjenica voditeljice Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj i moderatorica panela

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije - Mirjana Matešić, Marko Ban, Hrvoje Stojić, Burak Baykan, Michal Senczuk, Dora Strezova-Nikolova, Andrea Čović Vidović

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Hrvoje Stojić, Burak Baykan, Michal Senczuk

Damir Krajac/Cropix
image

Panel rasprava Poticanje gospodarskog rasta kroz globalne i lokalne sinergije: Mirjana Matešić, Marko Ban, Hrvoje Stojić, Burak Baykan, Michal Senczuk, Dora Strezova-Nikolova, Andrea Čović Vidović

Damir Krajac/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 17:35