TUPPEWARE U STEČAJU

Obožavale su ih kućanice diljem svijeta: 2013. počinje pad, a danas svi pišu o propasti. Ali oni imaju plan za dalje...

Ukupna neto prodaja je s oko 2,7 milijardi 2013. godine u osam godina pala na 1,6 milijardi

Tupperware items, including a set of ”retro” storage containers at left, rest on a table during a Tupperware party in Sebastian, Florida, on Wednesday, May 18, 2022. (Stephen M. Dowell/Orlando Sentinel/TNS/ABACAPRESS.COM - NO FILM, NO VIDEO, NO TV, NO DOCUMENTARY,Image: 768479595, License: Rights-managed, Restrictions:, Model Release: no, Credit line: TNS/ABACA/Abaca Press/Profimedia

 Tns/abaca/Abaca Press/Profimedia/Tns/abaca/abaca Press/profimedia

Nakon višegodišnje borbe s padom prodaje i rastućom konkurencijom, Tupperware je priznao poraz i podnio zahtjev za stečaj. Tvrtka će tražiti odobrenje suda kako bi olakšala prodaju poslovanja i nastavila s radom tijekom stečajnog postupka, piše Bloomberg. To znači da će obožavatelji ovog posuđa u 70 zemalja svijeta, među kojima je i u Hrvatska, i dalje moći nabaviti Tupperwareove proizvode, a da bi oni i u budućnosti mogli biti dostupni, eventualno pod drugim imenom ako kupac tvrtke tako odluči. Budući da je riječ Tupperware tijekom sedam desetljeća duge povijesti postala sinonim za posude za odlaganje hrane, moguće je da se ime i zadrži.

Tupperware od 2020. ima jako loše financijske rezultate, a mogućnoj propasti kompanije govorilo se još u studenome 2022. Bio je to trenutak u kojem je Uprava postala svjesna da se u samo godinu dana neto dobit od pozitivnih 60,4 milijuna dolara iz prethodne godine pretvorila u gubitak od 3,8 milijuna. Izvršni direktor Miguel Fernandez godinama je pokušavao rekonstruirati kompaniju i preokrenuti trend prelaskom na online prodaju s ciljem da se proizvodi nađu i na policama dućana. Po mnogima je za to ipak bilo prekasno. Osim toga, Tupperware od 2013. do 2021. doživio strahovit pad prihoda - ukupna neto prodaja je s oko 2,7 milijardi u tih osam godina pala na 1,6 milijardi.

U kolovozu 2023., četiri mjeseca nakon što je tvrtka za skladištenje hrane sa sjedištem u Orlandu izrazila "značajnu sumnju" u svoju održivost usred pada prodaje, Tupperware je postigao dogovor o restrukturiranju duga. Tvrtka je osigurala sposobnost zaduživanja do 21 milijun dolara, smanjila dug za 55 milijuna dolara i dobila produljenje roka za otplatu 348 milijuna dolara kamata i naknada do fiskalne 2027. Rukovoditelji su bili uvjereni da će plan restrukturiranja uspjeti, ali ipak nije bilo tako.

U lipnju ove godine počeli su spominjati planove o zatvaranju jedne tvornice u SAD-u i otpuštanju gotovo 150 zaposlenika. Zahtjev za bankrot u Delawareu uslijedio je nakon višemjesečnih pregovora između Tupperwarea i njegovih zajmodavaca o tome kako upravljati s više od 700 milijuna dolara zajmova.

- Tijekom posljednjih nekoliko godina, izazovna makroekonomska okolina ozbiljno je utjecala na financijski položaj tvrtke. Kao rezultat toga, istražili smo brojne strateške mogućnosti i utvrdili da je ovo najbolji put naprijed - izjavila je Laurie Ann Goldman, predsjednica i izvršna direktorica Tupperwarea.

Najavili su da će od suda tražiti odobrenje za nastavak rada tijekom stečajnog postupka, uključujući nastavak plaćanja zaposlenicima, kao i kompenzaciju prodavačima i dobavljačima za robu i usluge pružene na dan podnošenja prijave ili nakon tog datuma.

- Plan je da tijekom cijelog ovog procesa kupcima nastavimo nuditi visokokvalitetne proizvode koje vole i kojima vjeruju - dodala je Goldman.

Earl Tupper je svoje inovativne plastične posude koje čuvaju svježinu hrane lansirao 1946. godine. Budući da su u to vrijeme, kada su hladnjaci bili luksuzni uređaji, bile jedna od rijetkih mogućnosti da se očuva svježina ostataka hrane, njegove su posude postale iznimno popularne. Idealni kupci tih proizvoda bile su kućanice, a predstavljali su ih kroz Tupperware partyje koje je osmislila Brownie Wise, zaštitno lice brenda. Strategija je bila toliko uspješna da su prihodi do 1958. narasli na 10 milijuna dolara (što je ekvivalent današnjih 100 milijuna), a Wise je postala prva žena na naslovnici Business Weeka sa svojim sloganom: "Ako izgradimo ljude, oni će nam izgraditi posao".

Sedam desetljeća poslije nestalo je mnogo toga što im je nekad osiguravalo prevlast. Obitelji danas imaju manje članova nego prije, planiranje obroka je jednostavnije i ostataka je manje, a oni koji nastaju završit će u hladnjaku koji danas, za razliku od 1950-ih, ima svako kućanstvo. Ni Tupperwareovi partyji nisu toliko primamljivi ni jednostavni za organiziranje kao nekada - kućanice su postale zaposlene žene, a slobodnog vremena zbog raznih je obaveza sve manje. Sa sve većom sviješću o globalnom zagrijavanju i zagađenju, mladi će potrošači Tupperwareu teško progledati kroz prste što je većina njegovih proizvoda napravljena od plastike. Dio stručnjaka čak smatra da su kvaliteta i dugotrajnost Tupperwareovih proizvoda doprinijeli njegovoj propasti jer jednom kućanstvu treba ograničen broj kuhinjskih pomagala. Ako posuda izdrži više od desetljeća, nitko neće trebati nove.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. rujan 2024 08:22