Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkrilo je osamnaesto po redu istraživanje o poslodavcima prvog izbora, koje provodi portal MojPosao. U istraživanju provedenom tijekom 2021. i 2022. godine sudjelovalo je gotovo 25.000 ispitanika.
Obzirom da je zapošljavanje u sezoni još uvijek vruća tema izdvojili su samo one tvrtke kojima je primarna djelatnost trgovina na veliko i malo. Kako bi dobili što bolji pregled i tvrtkama omogućili bolji uvid u konkurenciju, tvrtke su podijeljene prema primarnoj djelatnosti prema NKD klasifikaciji.
Kada se u obzir uzmu samo ispitanici koji su birali tvrtke iz djelatnosti trgovine na veliko i malo, poredak najpoželjnijih 10 izgleda ovako: na prvom mjestu je dm-drogerie markt koji je dobio gotovo polovicu bodova. Na drugom mjestu je LIDL Hrvatska s 13% bodova te Müller trgovina Zagreb s 9% bodova.
Kada se gleda samo broj ljudi koji je glasao za neku tvrtku, bez obzira na koje mjesto ju je stavio, ispada da bi za dm-drogerie markt radilo 63% ispitanika od onih koji su naveli tvrtku iz djelatnosti trgovine. Ovo ne čudi obzirom da je dm od početka ove godine dvaput, i to značajno, dizao plaće svoim radnicima, a ukupno ih je 1800. Lani im je prosječna plaća bila 10.500, sad se to već penje preko 11.000 kuna. Usto, ove godine su, uz redovite, već dobili dvije ekstra plaće!
Poredak poslodavaca iz djelatnosti trgovine je sljedeći:
U nesigurnim vremenima sigurnost radnog mjesta je presudna
S obzirom na to da ispitanici koji su stavili tvrtke iz djelatnosti trgovine čine čak 46% ukupnog uzorka, ne čudi podatak da se njihove preferencije atraktivnosti ne razlikuju previše od onih iz cjelokupnog uzorka, navodi MojPosao. Baš kao i u ukupnom uzorku, ispitanici koji su na prvo mjesto stavljali tvrtke iz djelatnosti trgovine u najvećoj su mjeri kao presudni faktor ocijenili sigurnost radnog mjesta (44%).
U odnosu na cijeli uzorak, ispitanicima kojima su tvrtke iz djelatnosti trgovine na prvom mjestu u većoj mjeri presudnim smatraju visinu plaće (42%), dok u manjoj mjeri nego ukupni uzorak presudnom smatraju priliku za napretkom u struci.
Mijenjati poslodavca ili ne?
Polovica zaposlenih ispitanika (49%), a kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz djelatnosti trgovine, često razmišlja o promjeni poslodavca. To je nešto više nego što to razmišljaju ispitanici iz ukupnog uzorka (46%). Trećina zaposlenih ispitanika (33%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 18% ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca.
Ovo straživanje se provodi na godišnjoj razini osamnaestu godinu za redom, a samo istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....